Gisteravond was het zover. Op naar les bij de rijvereniging met Anka. Om dat de buitenbak zo nu en dan nu wat zwembadachtig aandoet heb ik besloten ook 1 keer per week in de manege te gaan lessen bij de rijvereniging. Ik wilde eigenlijk van de zomer beginnen, ik heb Anka nog maar koud 2 maand, maar alle regen van de laatste tijd en het feit dat thuis ook alles prima gaat met rijden heb ik me toch maar aangemeld. Maar.... lessen vol grrrrrrrr, baal baal

Maar omdat iemand een geblesseerd paard heeft mocht ik die plek eerst opvullen en zo werd ik vorig week vrijdag gebeld. Ja je kan dinsdagavond al lessen als je wil... SLIK!! Eeeh ja, tuurlijk wil ik dat (en in mijn achterhoofd dat stemmetje aaaaaaah

Ik heb toen als eerste Wilfred bewerkt om mee te gaan. Anders moest ik gelijk in mijn eentje in het donker bij stal alleen paard opladen. Dus gisteravond kwart voor 6 eten, auto volstauwen (en je neemt wat mee

Ik had echt zoiets o jee, als ze er nu maar op wil zo zonder licht in de trailer. Ze moest nu echt een donker gat instappen. Eerst aarzelde ze wat maar na 2 keer opnieuw aanlopen stond ze erop. So far so good. Ritje naar de manees is slechts 10 min. En keurig om kwart over 7 daar.
Luikje open en ze stond heel relaxed ooi te eten. Alles naar binnen gebracht en toen paard eraf en meenemen. Komen we bij de schuifdeur om de hal in te gaan. Zeg ik tegen Wilfred stap maar even opzij, stel dat Anka schrikt van de deur of het geluid, dan zijn dalijk je tenen plat. Wilfred zegt zo van volgens mij schrikt ze helemaal niet, beest lijkt aperelaxt

Ook opzadelen en poetsen, heel gemoedelijk en ook totaal niet onder de indruk dat er paardeboxen langs de bak waren. Nisko zou dit gigaspannend gevonden hebben. En 5 min nadat ik erop zat wist ik al dat ik me absoluut nergens druk over had hoeven maken. Anka keek niet op van: de spiegel, de kantine, deuren die open en dicht kletsen, paarden die binnen komen, paarden in boxen die inenen geluid maken.
En is er ook nog gereden, uiteraard

Ik ben een kwartier voor tijd al gaan uitstappen, Anka had het braaf gedaan en in een binnebak kwam ik wel achter krijgt ze het helaas wel veeel sneller warm dan wanneer ik in de buitenbak rijd. Mara de instructrice zei dat Anka relatief weinig haar heeft voor een paard wat altijd buiten staat en ze zei ik zou direct nog niet deels scheren.
Was ik aan het afzadelen daarna, komt de mevrouw die kantinedienst heeft langs. Wat heb jij een leuk pattent Fjordje zei ze. Die loopt er zo deftig over en heeft bepaald geen korte gangen voor een Fjord! OK, ik glom nog verder voor zover dat nog kon haha

Nou, afzadelen, zweetdeken op en opladen. Ging mooi snel. Bij stal zweetdeken verwisseld voor Wheatabeata (hoe schrijf je dat ook al weer

Nou, bedankt voor wie dit lange verhaal helemaal gelezen heeft maar moest het beslist kwijt