Meeeega roze wolk gesignaleerd!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Annemarie

Meeeega roze wolk gesignaleerd!

Bericht door Annemarie » wo 09 dec 2009, 11:48

Nou ik glim nog en kon de nacht tevoren niet slapen en de nacht erna ook niet hahaha. Nacht tevoren wat zenuwachtig, nacht erna nog 1000* nagenoten!

Gisteravond was het zover. Op naar les bij de rijvereniging met Anka. Om dat de buitenbak zo nu en dan nu wat zwembadachtig aandoet heb ik besloten ook 1 keer per week in de manege te gaan lessen bij de rijvereniging. Ik wilde eigenlijk van de zomer beginnen, ik heb Anka nog maar koud 2 maand, maar alle regen van de laatste tijd en het feit dat thuis ook alles prima gaat met rijden heb ik me toch maar aangemeld. Maar.... lessen vol grrrrrrrr, baal baal :( .

Maar omdat iemand een geblesseerd paard heeft mocht ik die plek eerst opvullen en zo werd ik vorig week vrijdag gebeld. Ja je kan dinsdagavond al lessen als je wil... SLIK!! Eeeh ja, tuurlijk wil ik dat (en in mijn achterhoofd dat stemmetje aaaaaaah 8)7 ).

Ik heb toen als eerste Wilfred bewerkt om mee te gaan. Anders moest ik gelijk in mijn eentje in het donker bij stal alleen paard opladen. Dus gisteravond kwart voor 6 eten, auto volstauwen (en je neemt wat mee 8)7 ) en naar stal. We lagen goed op schema maar bij stal hadden we in enen een heel lastig probleem. Ik stap uit en we doen de klep naar beneden, en dritt doet het lampje in de trailer het niet!! Aaargh en zonder licht daar heb je dat lampje wel heel hard nodig. We hadden geukkig wel de zaklamp bij ons, maar die wordt wat minder sinds ik hem in Ank en Nis hun waterbak liet vallen :o O:) .

Ik had echt zoiets o jee, als ze er nu maar op wil zo zonder licht in de trailer. Ze moest nu echt een donker gat instappen. Eerst aarzelde ze wat maar na 2 keer opnieuw aanlopen stond ze erop. So far so good. Ritje naar de manees is slechts 10 min. En keurig om kwart over 7 daar.

Luikje open en ze stond heel relaxed ooi te eten. Alles naar binnen gebracht en toen paard eraf en meenemen. Komen we bij de schuifdeur om de hal in te gaan. Zeg ik tegen Wilfred stap maar even opzij, stel dat Anka schrikt van de deur of het geluid, dan zijn dalijk je tenen plat. Wilfred zegt zo van volgens mij schrikt ze helemaal niet, beest lijkt aperelaxt :z . En hij had gelijk, ze deed gewoon alsof ze hier al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren kwam :? .

Ook opzadelen en poetsen, heel gemoedelijk en ook totaal niet onder de indruk dat er paardeboxen langs de bak waren. Nisko zou dit gigaspannend gevonden hebben. En 5 min nadat ik erop zat wist ik al dat ik me absoluut nergens druk over had hoeven maken. Anka keek niet op van: de spiegel, de kantine, deuren die open en dicht kletsen, paarden die binnen komen, paarden in boxen die inenen geluid maken.

En is er ook nog gereden, uiteraard :D . Je zou het bijna vergeten hihi. We hadden een kleine les met 3 paarden dus dat was wel fijn. En het rijden ging echt super. Ze was totaal niet afgeleid door de nieuwe omgeving en de andere paarden dus ik kon er gewoon lekker aan rijden. De punten waar ik aan moet werken viste deze instructrice er ook zo uit en het zijn dezelfde als die ik bij Marjan al te horen kreeg, dat vond ik dan wel weer handig. Ik moet mijn bovenbenen echt meer relaxen en in de ovegangen niet voor het paard uit zijn. Mijn instructrice vond haar een erg mooie en brave Fjord die goed nagaf en 3 zeer nette basisgangen had *o/* . Ok, voor gister was ik 1.78 cm, nu denk ik wel 1.80 cm :D.
Ik ben een kwartier voor tijd al gaan uitstappen, Anka had het braaf gedaan en in een binnebak kwam ik wel achter krijgt ze het helaas wel veeel sneller warm dan wanneer ik in de buitenbak rijd. Mara de instructrice zei dat Anka relatief weinig haar heeft voor een paard wat altijd buiten staat en ze zei ik zou direct nog niet deels scheren.

Was ik aan het afzadelen daarna, komt de mevrouw die kantinedienst heeft langs. Wat heb jij een leuk pattent Fjordje zei ze. Die loopt er zo deftig over en heeft bepaald geen korte gangen voor een Fjord! OK, ik glom nog verder voor zover dat nog kon haha *D .

Nou, afzadelen, zweetdeken op en opladen. Ging mooi snel. Bij stal zweetdeken verwisseld voor Wheatabeata (hoe schrijf je dat ook al weer :o? ) verwisseld en gevoerd. Nis was erg blij dat Anka er weer was, die heeft denk ik in die 3 uur een gilconcert gehouden 8)7 .

Nou, bedankt voor wie dit lange verhaal helemaal gelezen heeft maar moest het beslist kwijt :)ddd :wave: .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
lientje

Re: Meeeega roze wolk gesignaleerd!

Bericht door lientje » wo 09 dec 2009, 11:55

Super toch! Heb je ook wel verdiend na je pech met de vorige, geniet er maar lekker van hoor.

Op naar de volgende les :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Amreen

Bericht door Amreen » wo 09 dec 2009, 12:03

Hey Annemarie wat leuk dat het zo goed ging!
Echt een super paardje wat je hebt gekocht :D mag ook wel, jij hebt je portie paarden-ellende wel gehad.

Ik vind alleen altijd de opmerking 'voor een fjord' een beetje jammer, tis ook gewoon een paard hoor. En niet alle fjorden zijn meer kleine kortpotige proppies. 8)7
Marloes

Bericht door Marloes » wo 09 dec 2009, 12:05

Wat een leuk bericht zeg!
Echt super dat het zo goed ging.
Zweef nog maar even lekker door op je wolkje. :D
Daphne

Bericht door Daphne » wo 09 dec 2009, 12:21

Ah superleuk, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen!

Op naar de volgende keer!
Mir

Bericht door Mir » wo 09 dec 2009, 12:24

+:)+ tis je van harte gegund, heerlijk dat het zo goed ging!
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 09 dec 2009, 12:42

Super dat het zo goed ging allemaal +:)+
Tis je gegund!
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 09 dec 2009, 12:44

Amreen schreef: Ik vind alleen altijd de opmerking 'voor een fjord' een beetje jammer, tis ook gewoon een paard hoor. En niet alle fjorden zijn meer kleine kortpotige proppies. 8)7
Vind ik normaal gesproken ook wel een beetje jammer als ik dat hoor, maar ik weet zeker dat deze mevrouw het niet negatief bedoelde. Ze was zelf ook helemaal van de koudbloed paarden reed zelf Friezen en kwam gauw een praatje maken omdat ze het zo leuk vond weer een koudbloed in de baan te zien :D .

Toen ik begon met les gaf het trouwens nog wel een raar gevoel. De laatste keer dat ik in die bak reed moest ik de les na 20 min staken omdat Anka die ik toen had simpelweg niet meer kon. Heb er even bij stil gestaan en toen maar genoten van wat ik nu heb. Wat geweest is is nou eenmaal geweest, maar toch...
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Mir

Bericht door Mir » wo 09 dec 2009, 12:54

Kan ik me wel voorstellen dat dat dubbel is Annemarie :(:) . Maar toch denk ik dat je je onderschrift wel aan moet passen als je daar zin in hebt tenminste ;) ... je nieuwe kanjer heeft ook wel een plekje verdiend!
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 09 dec 2009, 13:05

Heb je helemaal gelijk in Mir :j, tis al aangepast!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 09 dec 2009, 13:05

Super joh, dat het zo goed ging. In welke manege les je?
Ik vond het leuk hoor je hele stukje te lezen, was absoluut niet vervelend.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 09 dec 2009, 14:34

Ik les bij de Brinkruiters in Annen. Maar hoe die manege nou heet?? :o? Euh die zoeken we op :D .
Anouska

Bericht door Anouska » wo 09 dec 2009, 15:11

Fijn dat het goed ging Annemarie!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 09 dec 2009, 15:57

Wat een heerlijk verhaaltje om te lezen! Je roze wolk is goed voelbaar hier in Hoonhorst haha..kon helemaal meegenieten!

Blijf nog maar even lekker roze verder zweven..heb je nu iedere dinsdag les daar? of was dit eenmalig tot er definitief plek is?
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 09 dec 2009, 17:18

Oh, wat een herkenbaar verhaal!!!! Al die sores van te voren en dan vooral die nácht van te voren. Ik voel helemaal met je mee. En dan die euforie omdat je je helemaal voor niets zorgen hebt gemaakt om je fjord. Ik heb mijn lesje die laatste keer met dat zadelpassen ook geleerd, je moet gewoon op je fjord vertrouwen. Probeer ik nu ook steeds aan te denken en te doen. Succes met verdere lessen en je superfjord!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 09 dec 2009, 17:19

heerlijk joh!!! nog heeel lang van blijven nagenieten hoor!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 09 dec 2009, 17:39

heerlijk meid! de fun straalt van je berichtjes af, en dat is je ook gegund na alles!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » wo 09 dec 2009, 17:46

Fijn dat t zo goed ging en dat je zoveel complimentjes kreeg, zal een goed gevoel geven. Dan sta je toch nog wel eens verstelt van hoe koel fjordjes vaak in hun hoofd zijn.
Contessa
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » wo 09 dec 2009, 18:50

Oh wat fijn dat het zo goed gaat zeg! Anka is ook echt eentje die nergens van schrikt hè :D
En inderdaad hele ruime gangen!
Ben blij dat je uiteindelijk toch iets hebt gevonden en trots datie bij mij weg komt ;)

Van dat onderschrift dacht ik inderdaad ook al :P
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » wo 09 dec 2009, 18:58

Heerlijk dat je er zo van genoten hebt. +:)+
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Plaats reactie