Zhellie in...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nina1993

Zhellie in...

Bericht door nina1993 » za 28 nov 2009, 15:26

De schriktraining! :D

Vandaag stond er nog een leuke activiteit op de kalender. Een schriktraining van het paniekvrije paard. Het was nog even de vraag wie ik mee zou nemen, uiteindelijk toch maar voor Zhellie gekozen. Zo doen we ook eens iets anders samen en dat is alleen maar goed. Nina ken ik na 8 jaar wel, met Zhellie zijn we nog niet zo ver.

Veel leuke dingen gezien en gedaan. O.a. het rookgordijn, ballen gooien, zeiltjes lopen, voetballen en door een bak met petflesjes lopen. De bladblazer stond ze heerlijk voor te genieten, ook op volle toeren vond ze het prima. Iemand die met een ratel loopt? Ach, als ik daar net snoepjes van heb gehad is het toch prima? Een levende vuilnisbak? Valt daar nog wat te halen? 8)7

Je zou zeggen dat ze al aardig bomproof was, maar het zou geen fjord zijn als er uit een andere hoek geen "gevaar" gezien werd. Tijdens het inrijden kwam er een tinker bij. Vanaf het moment dat ze hem gezien had was het echt eng. Daar moest ze niks van hebben. Om het helemaal spannend te maken kwam die tinker ook nog direct achter ons rijden. Gevolg was dat ik mijn handen wel vol had. Ik heb haar even op een volte gezet en daardoor kwamen we vervolgens achter de tinker te rijden. Dat vertrouwde ze nog steeds niet zo, maar was toch iets veiliger. Uiteindelijk tijdens de training zelf geen problemen meer mee gehad, dus dat scheelde alweer.

Het is echt een aanrader zo'n dagje. Goed voorbeeld van lol met je knol, want het is ontzettend leuk!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Anouska

Re: Zhellie in...

Bericht door Anouska » za 28 nov 2009, 16:05

Dat zijn altijd leuke dagen, en net wat je zegt: lol met je knol.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 28 nov 2009, 16:46

Wat leuk zo'n dag. Wij hebben vandaag met onze F-jes ook zoiets gedaan maar dan uiteraard ernaast ipv erop. Zie http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... &start=220
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 28 nov 2009, 18:14

Dappere Zhellie. Leuk en leerzaam zo´n schriktraining. Had Zhellie niet zo cool ingeschat maar ging super zo te lezen. Nog foto´s?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Esther

Bericht door Esther » zo 29 nov 2009, 13:15

Waar ze bang van zouden moeten zijn zijn niet echt, maar een tinker, AAAH!!! hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » ma 30 nov 2009, 11:33

Dat lijkt me zo ontzettend leuk en leerzaam :j
Liefde is..Alies Dragan Jouke
grietsje

Bericht door grietsje » ma 30 nov 2009, 11:54

Leuk om dat eens met je paard te doen Yvonne!
Grappig dat ze dan uitgerekend bang is van een tinker
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
nina1993

Bericht door nina1993 » ma 30 nov 2009, 11:59

Annemarie schreef:Dappere Zhellie. Leuk en leerzaam zo´n schriktraining. Had Zhellie niet zo cool ingeschat maar ging super zo te lezen. Nog foto´s?
Foto's staan inmiddels bij PP.

Charret, het is ook ontzettend leuk en leerzaam. Zeker voor de paarden die wat huiveriger zijn is het heel goed.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Fran

Bericht door Fran » ma 30 nov 2009, 12:17

Wat leuk! Lijkt me erg leuk om te doen, erg leerzaam voor de paarden.

Olaf is meestal wel braaf maar zoals met de behendigheid met de het fjovrili weekend wilde hij echt niet door dat gorlijn van sliertjes heen.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » di 01 dec 2009, 16:43

leuk he! ik heb die training ook gedaan, en die mensen hebben zich goed vermaakt met svenna! zo vrat ze die elmo uit de prullenbak bijna om en gaf ze een kopstoot tegen die voetbal van 2 meter hoog! had je ook die draaimolen? hebben we maar achteruit gedaan om een uitdaging te zoeken voor dr! maar het is zeker een aanrader, een grote speeltuin voor je paard!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Plaats reactie