volg je gevoel.......
volg je gevoel.......
.........dan voorkom je dat je je rot voelt.
Ik ben al tijden bezig om een ander zadel voor Vlin te zoeken. Ik heb hem toen na laten kijken door een ruitersportzaak die mij vertelde dat ik het zadel, nadat zij het hadden aangepast, nog best op Vlin kon gebruiken. Na de aanpassing was ik nog niet tevreden. Terug naar die zaak. Advies.....leg er een zadelbontje onder. Heb ik gedaan. Na veroop van tijd grote wittige plekken op de rug en een (letterlijk) hoofdschuddend paard. Zadelbontje er af gegooid. Vlin bleef hoofdschudden. Tandarts erbij want misschien lag het daaraan. Maar alles was goed.
Hij stopte met schudden, logisch, het werd zomer, vlin werd dunner.
Toch steeds het gevoel dat het niet klopte met het zadel. Hier en daar geïnformeerd. Ach het zadel was wat smalletjes maar kon best.
Dus alom twijfel aan mezelf. (ben ik overigens welgoed in hoor). Eigenlijk ging het toch best goed.
Maar het werd herfst en Vlin dus dikker. En nu zag ik na een paar keer rijden steeds verdikkingen op de schouders komen. Sodeju!!!!!
Afspraak gemaakt met een zaddelpasser (dame) en wat blijkt.....
Ik heb al die tijd gewoon gelijk gehad. Het zadel was te klein voor Vlin.
Hij moet nu ongeveer 6 weken op rust omdat hij gewoon een soort van kneuzingen rond de schouders heeft zitten. Ik had van te voren een half uur gereden en zij zag ze meteen zitten. Damn, wat voel ik me stum. Wat is dit oneerlijk voor Vlin geweest.
Daarna verschillende ruimere zadels geprobeerd. Zelf anderen zagen het verschil. En ik voelde het: hij begon te buigen, nam ruimere stappen en werd meer voorwaarts. Hij werd niet meer belemmert in zijn bewegingen. Hij heeft gewoon al die tijd pijn gehad met dat oude zadel.
Volg je gevoel.........
Ik ben al tijden bezig om een ander zadel voor Vlin te zoeken. Ik heb hem toen na laten kijken door een ruitersportzaak die mij vertelde dat ik het zadel, nadat zij het hadden aangepast, nog best op Vlin kon gebruiken. Na de aanpassing was ik nog niet tevreden. Terug naar die zaak. Advies.....leg er een zadelbontje onder. Heb ik gedaan. Na veroop van tijd grote wittige plekken op de rug en een (letterlijk) hoofdschuddend paard. Zadelbontje er af gegooid. Vlin bleef hoofdschudden. Tandarts erbij want misschien lag het daaraan. Maar alles was goed.
Hij stopte met schudden, logisch, het werd zomer, vlin werd dunner.
Toch steeds het gevoel dat het niet klopte met het zadel. Hier en daar geïnformeerd. Ach het zadel was wat smalletjes maar kon best.
Dus alom twijfel aan mezelf. (ben ik overigens welgoed in hoor). Eigenlijk ging het toch best goed.
Maar het werd herfst en Vlin dus dikker. En nu zag ik na een paar keer rijden steeds verdikkingen op de schouders komen. Sodeju!!!!!
Afspraak gemaakt met een zaddelpasser (dame) en wat blijkt.....
Ik heb al die tijd gewoon gelijk gehad. Het zadel was te klein voor Vlin.
Hij moet nu ongeveer 6 weken op rust omdat hij gewoon een soort van kneuzingen rond de schouders heeft zitten. Ik had van te voren een half uur gereden en zij zag ze meteen zitten. Damn, wat voel ik me stum. Wat is dit oneerlijk voor Vlin geweest.
Daarna verschillende ruimere zadels geprobeerd. Zelf anderen zagen het verschil. En ik voelde het: hij begon te buigen, nam ruimere stappen en werd meer voorwaarts. Hij werd niet meer belemmert in zijn bewegingen. Hij heeft gewoon al die tijd pijn gehad met dat oude zadel.
Volg je gevoel.........
Laatst gewijzigd door Jankeke op ma 30 nov 2009, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Re: volg je gevoel.......
gevoel is vaak niet fout. Je kent je paard het beste. Wel heel lief en braaf van Vlin dat hij bleef lopen.
een zomer en winter zadel voor hem dus
een zomer en winter zadel voor hem dus
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Jeetje Janneke, ken het maar al te goed dat je je gevoel gewoon moet volgen. Wat voor zadel heb/ krijg je nu?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Hij is echt voor je door het vuur gegaan al die tijd, wat een peerd!!!
Niet schuldig voelen Janneke maar blij zijn dat er nu een oplossing gevonden is.
Niet schuldig voelen Janneke maar blij zijn dat er nu een oplossing gevonden is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

O wat een bekend verhaal, doe er maar een bontje onder, knoop er maar een staartriem aan.
En je gevoel maar zeggen nee, het past niet.
Na 4 nieuwe "passende" zadels hebben we nu pas het gevoel "Ja het klopt en past helemaal".
Maar je hoeft je eigen echt niet schuldig te voelen hoor, je gaat er van uit dat een een goede ruiterzaak er verstand van heeft.
Maar gelukkig is het nu opgelost. Succes ermee.

En je gevoel maar zeggen nee, het past niet.
Na 4 nieuwe "passende" zadels hebben we nu pas het gevoel "Ja het klopt en past helemaal".

Maar je hoeft je eigen echt niet schuldig te voelen hoor, je gaat er van uit dat een een goede ruiterzaak er verstand van heeft.
Maar gelukkig is het nu opgelost. Succes ermee.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Ik heb hetzelfde advies gehad maar toen besloten om het in te ruilen voor Yessie. Een bontje maakt het immers alleen nog maar smaller!
Vlin zal nu stukken fijner gaan lopen, maar schuldig voelen hoef je niet want jij deed het niet bewust!
Veel succes met je nieuwe zadel straks.
Vlin zal nu stukken fijner gaan lopen, maar schuldig voelen hoef je niet want jij deed het niet bewust!

Veel succes met je nieuwe zadel straks.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Wat een braverik is het toch, die Vlin.
Tis maar goed dat je op je gevoel vertrouwde dat het niet goed zat.
Je zult straks dan wel veel verschil voelen met rijden.
Tis maar goed dat je op je gevoel vertrouwde dat het niet goed zat.
Je zult straks dan wel veel verschil voelen met rijden.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jullie allemaal bedankt voor je lieve reacties. Voel me nu toch wel een beetje minder schuldig.
Ik heb nu een Fairfax, dressuur. Met verwisselbare boom. Dat laatste was mijn eerste eis. En een dressuur dwingt mij toch in een betere balans/positie. In verband met mijn slechte rug heb ik toch wel die kniewrongen e.d. nodig.
Vlin liep er stukken ruimer en meer voorwaarts op. Ook begon hij vrijwel direct zijn hals te buigen. Marleen, die even koffie was pakken, kwam binnen en riep meteen........"Is dat onze Vlin?????"
Ik heb ook andere geprobeerd. Eéntje vond ik helemaal geweldig, een bruine Wintec veelzijdigheid. Maar ik zat er nog geen 10 minuten op of mijn rug begon op een vreselijke manier te protesteren. Een andere,Thorowgood, was lekker aan de prijs maar na een tijdje deed mijn kont zo zeer dat ik dacht een afwijking te hebben aan mijn zitbeenknobbels. Weer een paar ander lagen niet denderend op Vlin, o.a. de Wintec. Dus toen deze erop en het was meteen raak. Tot ik de prijs hoorde. Slikken!!! Maar we hebben gezien wat een slecht zadel met je paard doet dus zijn we voor deze gegaan.
Vlin gaat nu eerst op rust en met de kerst haal ik het nieuwe zadel op (kerstkadootje).
voor de geïnteresseerden
http://www.ruitersport.nl/img/default/pix.gif
Ik heb nu een Fairfax, dressuur. Met verwisselbare boom. Dat laatste was mijn eerste eis. En een dressuur dwingt mij toch in een betere balans/positie. In verband met mijn slechte rug heb ik toch wel die kniewrongen e.d. nodig.
Vlin liep er stukken ruimer en meer voorwaarts op. Ook begon hij vrijwel direct zijn hals te buigen. Marleen, die even koffie was pakken, kwam binnen en riep meteen........"Is dat onze Vlin?????"
Ik heb ook andere geprobeerd. Eéntje vond ik helemaal geweldig, een bruine Wintec veelzijdigheid. Maar ik zat er nog geen 10 minuten op of mijn rug begon op een vreselijke manier te protesteren. Een andere,Thorowgood, was lekker aan de prijs maar na een tijdje deed mijn kont zo zeer dat ik dacht een afwijking te hebben aan mijn zitbeenknobbels. Weer een paar ander lagen niet denderend op Vlin, o.a. de Wintec. Dus toen deze erop en het was meteen raak. Tot ik de prijs hoorde. Slikken!!! Maar we hebben gezien wat een slecht zadel met je paard doet dus zijn we voor deze gegaan.
Vlin gaat nu eerst op rust en met de kerst haal ik het nieuwe zadel op (kerstkadootje).
voor de geïnteresseerden
http://www.ruitersport.nl/img/default/pix.gif
All that we see
All that we seem
All that we seem
Van een goed zadel hebben jullie elke dag lol dus wel een uitgave maar dubbel en dwars waard. Heerlijk dat je merkte dat Vlin zo goed reageerde! En je niet rot voelen over eerder, je hebt navraag gedaan en hebt nu de oplossing... komt goed!
zo dat is mooi kerstcadeau. Vervelend dat je oude zadel niet goed lag, inderdaad je eigen gevoel volgen.
---
Mooi Sinterklaas cadeau! Voor Vlin en jezelf.
Balen dat hij zo'n last had van zijn oude zadel.
Balen dat hij zo'n last had van zijn oude zadel.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Helaas kan ik je nieuwe zadel niet zien want de pagina blijft leeg. Maar fijn dat je iets gevonden hebt waar jullie samen na Vlin's rustperiode lekker mee aan de slag kunnen.
En jouw Marleen wordt toch ook steeds gekker op Vlinnie hè. Iemand die er niks mee heeft roept niet ineens heel enthousiast: "Is dat onze Vlin?????"
En jouw Marleen wordt toch ook steeds gekker op Vlinnie hè. Iemand die er niks mee heeft roept niet ineens heel enthousiast: "Is dat onze Vlin?????"
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nou fijn dat het opgelost is nu!!
En ach het is een zeer leuk kerstkado'tje

En ach het is een zeer leuk kerstkado'tje

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Wat voel je je dan rot he..
Ik blijf met de paarden op mijn instinct af gaan, blijkt vaak toch te kloppen..
Fijn dat het nu opgelost is..
Ik blijf met de paarden op mijn instinct af gaan, blijkt vaak toch te kloppen..
Fijn dat het nu opgelost is..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Roosjuh@ die is het inderdaad. Ik kreeg de link niet werkende hier op het forum. Bedankt. Maakt veel duidelijk! Mooi he?! Zit ook goed voor mijn rug en Vlin lieper zoveel beter op.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Fijn dat het voor jouw werkt die knie wrongen zien er wel apart uit moet ik zeggen! Ik kan er totaal niet tegen, tegen vast zitten in een zadel dan doen mijn benen zo'n zeer! Ben blij dat het voor jou wel werkt want lijkt me dan wel beter voor je rug!
Ben benieuwd naar het zadel op Vlin.
Ben benieuwd naar het zadel op Vlin.
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
- kristelhans
Oh Janneke wat heerlijk dat alles nu goed komt! Niet schuldig voelen joh.. en wat is Vlin een topper dat hij al die tijd zo door bleef werken! Lekker genieten van je opgefriste man na de vakantie!
Oh, mooi zadel hoor!
Rottig gevoel is dat hè dat je eigenlijk weet dat iets niet goed is maar de "expert" zegt dat het best kan ..
Gelukkig hebben Vlin en jij nu een lekker zadel!
Rottig gevoel is dat hè dat je eigenlijk weet dat iets niet goed is maar de "expert" zegt dat het best kan ..
Gelukkig hebben Vlin en jij nu een lekker zadel!
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ik heb ook een veelzijdigheidszadel geprobeerd. Leek mij prettig voor de buitenritjes en ook voor Vlin. Ik kon er bijna niet op zitten, was mijn balans totaal kwijt en binnen 10 minuten begon mijn rug zo'n pijn te doen dat ik maar één ding wilde.....eraf! (en het was nog wel zo'n mooie bruine!!!!) Daarna op deze gezeten en ik voelde alles weer tot rust komen, ontspannen. Nou toen was mijn keuze snel gemaakt. Zeker toen Vlin er ook veel beter mee liep.Roosjuh schreef:Fijn dat het voor jouw werkt die knie wrongen zien er wel apart uit moet ik zeggen! Ik kan er totaal niet tegen, tegen vast zitten in een zadel dan doen mijn benen zo'n zeer! Ben blij dat het voor jou wel werkt want lijkt me dan wel beter voor je rug!
All that we see
All that we seem
All that we seem