Vanochtend vroeg al heen. Ik dacht zal wel de eerste zijn, maar nee hoor claudia en bart waren ook al druk.
Ik ben de paarden gaan poetsen die mee zouden doen en heb al het benodigde tuig al klaar gelegd. Van bon kwam al om kwart over 8 dus lekker op tijd...
Zenuwen?? beetje 2 weken geleden was het erger het viel eigenlijk me reuze mee mijn zenuwen.
En ja het regende... En het regende...
Nou nog even snel naar de wc bij annabel en Texas knuffelen en toen ik terug kwam stonden Alinde en Berre al op de trailer. (abop was in de bovenboer een stukje verderop waar het land wat hoger ligt). Nou alles en iedereen mee naar de bovenboer. Daar heeft Bart Berre meteen gedaan voor de trekproef. Ondertussen ben ik gaan losrijden en dat ging redelijk stug... Ze wilde niet naar rechts buigen en ze was aan het dribbelen en drukjes pfffff... geeft je niet hoop, maar ik bleef er redelijk rustig onder.
Bart klaar met Berre dus ik daar heen en Alinde uitgespant en helemaal zonder iets. Hup optuigen met gareeltuig waar ze echt super bleef staan!!! echt helemaal top. Netjes achtteruit het inspan in en trekken maar. Wat kan alinde toch heerlijk trekken. Ze trok goed weg, wilde graag werken. Het leek ook alsof het haar niet echt mega inspanning koste ofzo.
Nou stilstaan en weer verder. anderhalve ronde stappen. alles ging netjes. Uitspannen en weer inspannen en dan in draf. Alles super!! Was echt heel trots.
Nou dacht ik die is vast wel moe en rustig, zodat ik daarna wat relaxter de menproef kon doen, maar helaas... Mevrouw was nog steeds drukjes en wilde niet inbuigen. Mijn proefje was dan ook niet echt goed.. Ik zei het tussen de proef door al tegen anne die naast me zat. En ook een keer naar ALinde: Hou nou eens op joh.. maarja dat helpt niet echt. Wilde halverwege al stoppen, maar toch doorgegaan en tsjahh... Maar aftuigen enzo allemaal super.
Uitslag:
Trekproef
-Gedrag van het paard bij het optuigen en aanspannen een: 9 (waarom geen 10 snapte ik niet helemaal, want ze stond doodstil en ging zo het inspan in, maarja)
-Wijze van aanzetten: 8
-Werkwilligheid: 8
-Trekhouding: 7
-Trekvastheid: 8
-Ruimte, vlotheid en regelmaat van de gangen: 8
-Temperament: 8
-Gedrag tijdens de verichtingen: 8
64 punten en een A!!!!

Menproef

-Gedrag bij het optuigen en aanspannen: 8
-Wijze van gaan in stap: 6 (kort, druk)
-Wijze van gaan in draf: 6 (kort, druk)
-stelling en buiging: 6 (verkeerd gesteld)
-houding en wendbaarheid: 6 (stug)
-trekvastheid en gewilligheid: 8
-werklust en uitstraling: 7
-overgangen en wijze van in de hand staan: 5 (stug, moeizaam) *was dus gewoon druk en wilde niet rustig stappen als ik dat vroeg enz..*
-gehoorzaamheid: 6 (in de menproef ongehoorzaam)
-karkater-temperament: 7
-algemene indruk: 6
71 punten en een C

Gelukkig dat ze 2 jaar geleden een B heeft gehaald en ze die dus gewoon blijft staan.
Conclusie hoe ze er nu voorstaat:
Stermerrie
B menproef
A trekproef

Ben toch trots op haar, want met mennen is erger geweest en ik weet dat ze het beter kan. Maar ben gewoon super blij met haar sterschap!!! En dat terwijl ik haar nog niet eens een jaar heb!! super toch

foto's komen vast wel via Ivonne, want die heeft een heleboel foto's gemaakt!!
Daarna alinde en berre terug gebracht en de volgende meegenomen. De rest van de proeven nog gezien en hele koude voeten gekregen, want die waren zijknat!! En aan het einde nog gezellig gegeten en nog een Nandoe met mieke bestudeerd.
was erg comisch hahaha
Leuke dag dus!