We waren lekker aan het rijden, ze was wel een beetje vervelend en druk aan het doen. Dat doet ze de laatste tijd al, dus ik had m'n cap gewoon opgezet. (altijd trouwens op haar, omdat ze nog zo jong is).
We waren al bijna klaar en toen ging ik nog even een paar rondjes draven om af te sluiten. Toen hoorde ik opeens bij m'n stijgbeugel een 'klik' en ik zakte een klein beetje naar beneden. Ik schonk daar geen aandacht aan, want ik had net m'n stijgbeugel een gaatje langer gedaan en ik dacht dat ie nu goed in het gat schoot ofzo.
Rondje later vloog opeens m'n stijgbeugel onder m'n voet vandaan!!!
Dat verwachtte ik niet, dus ik zakte aan één kant weg en hing half naast de hals van Annelien. Die schrok en stopte meteen, waardoor ik nog meer naar voren viel. Daar schrok ze nog meer van en begon te steigeren. Nu heb ik vaak op een steigerend paard gezeten, maar dit was zo onverwachts dat ik als eerste reactie m'n teugels goed vast hield om niet achterover te vallen. Wat denk je....breekt m'n teugel af!!!!

Wat Annelien daarna deed weet ik niet goed, het ging zo snel, maar ik viel er dus af, nog best een harde smak

Annelien stond een beetje beduusd naar me te kijken, kon haar ook meteen pakken gelukkig. Ik wilde er wel meteen weer op gaan, maar dat ging een beetje moeilijk zonder beugel en teugels

Had m'n stijgbeugel nog even goed bekeken, maar het is echt de beugel zelf. Heel apart! Ga morgen maar meteen nieuwe halen.
Ik hoop dat het bij deze ene keer blijft...