De D van Drama ;)

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

De D van Drama ;)

Bericht door Reinou » di 24 nov 2009, 16:03

Vandaag was het dan eindelijk zover, de dag van de zadelproef. Oh wat had ik er zin in, dan was het tenminste achter de rug. Ik had het zo vreselijk gehad vorige week, vooral lichamelijk, en voor Liesje was de lol er ook wel af :D

Oefenen ging gister dramatisch, maar heb het van me af kunnen zetten en ben met een positief gevoel opgestapt vanochtend. Was als 2e aan de beurt, heerlijk, van lang losrijden wordt ze toch nooit beter :D Ach het proefje ging niet slecht. Ze is van nature niet voorwaarts, dus dat merk je altijd, maar ik was niet ontevreden. Alleen galop ging ontzettend moeizaam. Tsja gister galoppeerde ze bijna helemaal niet, dus ik was al heel blij dat ze het vandaag wel deed.

Proefje gehad, toen het springen...met oefenen sprong ze altijd en heeft ze (behalve heel in het begin) nooit geweigerd. Nou vandaag dus wel. Ze had het echt niet op de oxer, dus met 3 weigeringen in totaal was er weinig hoop meer op een goed eindresultaat :+ Uiteindelijk heb ik haar wel 4x over de hindernissen gekregen, maar je baalt wel natuurlijk.

Daarna het buitenritje. Voordat we begonnen waren ging ze even heel leuk op de loop en reden we bijna Dhr. van Bon omver _O- Maar eenmaal bezig was ze superbraaf. In tegenstelling tot één van de groepsgenoten. Denk dat daar nog vaak over gesproken wordt, vooral over de geniale actie van Ingrid, die ik zelf helaas gemist heb :D

Al met al niet ontevreden dus, maar nu de uitslag nog. Nou die viel wel een beetje tegen. Erg streng gejureerd. Ik wist zelf ook wel dat het niet goed genoeg was voor een B, maar een D met 61 punten is wel even pittig laag hoor :D Heb het lijstje hier niet, maar weet uit m'n hoofd dat we drie 8en hadden (opzadelen, stap, buitenrijden), een 6 voor de draf, een 4 voor de galop, een 0 voor het springen en nog een 5 ofzo voor gehoorzaamheid tijdens de proef. Tsja jammer van alle moeite, maar ik kan er niet al te lang mee zitten. Ben nog steeds blij met die gele dikbil van me en ben supertrots op hoe ze het vandaag gedaan heeft!

Volgend jaar maar voor de wagen :+
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Re: De D van Drama ;)

Bericht door Ootje » di 24 nov 2009, 16:07

Wat jammer zeg. Maar wie weet, hoe goed het volgend jaar gaat.
Je paard is in ieder geval weer een ervaring rijker.
Odette&Fenna
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 24 nov 2009, 16:08

Het was idd heel jammer van Liesjes proefje. Ze leek weinig gemotiveerd. Maar ja, je kan altijd verbeteren!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 24 nov 2009, 16:11

jammer, maar kan ook gebeuren. Op naar de volgende keer. Je weet nu waar je aan moet werken.
Ben nu wel heel benieuwd naar de actie van Ingrid..
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
nina1993

Bericht door nina1993 » di 24 nov 2009, 16:13

Jammer Reinou! Ik zei het gisteren al over Zhellie, die heeft ook een D staan, maar een volgende keer rijden kan nooit slechter gaan. Je kunt nu alleen nog maar stijgen en dat zal bij een volgende keer ongetwijfeld een geruststellend gevoel zijn :D.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » di 24 nov 2009, 16:22

Heel erg jammer zeg, het is ook heel erg balen als ze thuis wel gewoon springt en dan op vreemd terrein niet. Ik weet hoe je je voelt daarmee, ik had het in Heemstede met Vickey toen met de Fjordsport. Die sprong ook niks en toen werd er aan de kant al gepraat dat ik nodig een springles nodig had O:)

Volgende keer gewoon weer proberen, het kan vanaf nu alleen nog maar beter gaan :j
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
sparky10

Bericht door sparky10 » di 24 nov 2009, 16:24

zonde , maar als je trots ent is dat al heel wat waard !
sparky vond ik veel TE voorwaarts gister maar denkdat ze dat wouden zien want had voor al me gangen en ijver en temprament een 7 ..
volgende keer beter :D
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » di 24 nov 2009, 16:28

Dat is zo jammer hè.. Als je één onderdeel verpest, maakt de rest eigenlijk niks meer uit (hooguit voor je eigen idee).. Vorig jaar met Anke ook, die was zo moe, die wou niet meer springen. Een 0, terwijl de rest super cijfers waren..

Volgend jaar gewoon weer, gezellig toch! ;)
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 24 nov 2009, 17:05

Wat jammer zeg..
Jullie zijn iig weer een ervaring rijker.....volgende keer gat het vast beter :)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 24 nov 2009, 17:08

Of we volgend jaar weer rijden weet ik niet hoor, ik vraag me af of hier iets aan te verbeteren valt. Het is geen dipje, het is 'helaas' gewoon haar karakter := Dus misschien is ze gewoon niet geschikt voor dit soort dingen. Nou jammer dan, ik vermaak me de rest van het jaar ook wel met haar hoor :D

Nu eerst een maandje vakantie, dan kijken of we haar een beetje bekend kunnen maken met de wagen en wat we volgend voorjaar gaan doen, zien we dan wel weer :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 24 nov 2009, 17:18

Klinkt als een perfecte Fjord voor mij... maar uh... wat was de actie van Ingrid? Wie jureerde er eigenlijk?
Lotte

Bericht door Lotte » di 24 nov 2009, 17:23

Jammer Reinou, vooral van het springen.
Volgende keer beter, komt vast wel!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 24 nov 2009, 17:32

Yoline schreef:Of we volgend jaar weer rijden weet ik niet hoor, ik vraag me af of hier iets aan te verbeteren valt. Het is geen dipje, het is 'helaas' gewoon haar karakter := Dus misschien is ze gewoon niet geschikt voor dit soort dingen. Nou jammer dan, ik vermaak me de rest van het jaar ook wel met haar hoor :D

Nu eerst een maandje vakantie, dan kijken of we haar een beetje bekend kunnen maken met de wagen en wat we volgend voorjaar gaan doen, zien we dan wel weer :)
Klinkt als Yessie die heeft ook een D staat eigenlijk gewoon voor Dikke topper alleen dus niet op de zadelproef :+:.

Ik ga met haar fjordsporten voor het modelschap :j (of Ammie met les van mij en dat gaat al heel goed!)
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 24 nov 2009, 17:33

Ingrid stopte een op hol geslagen fjord door haar fjord er voor te parkeren. Toe kwam de op hol geslagen fjord met een sliding bijna tegen hun aan tot stilstand. Zonder blikken of blozen paard ervoor! Anke verdiende een 10!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » di 24 nov 2009, 17:34

Jammer dat t niet ging zoals je had gehoopt. Volgend jaar beter, ze is nog jong. Je bent niet de enige die t voorlopige modelschap nu even kwijt is :n We gaan gewoon in de herkansing volgend jaar, goed?
Contessa
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 24 nov 2009, 17:43

Jammer Reinou dat het niet is verlopen zoals je gehoopt had. Maar ik moest wel een beetje om je verhaal lachen, ik zie der al bijna over van Bon heen lopen := Ach volgend jaar beter :))

Groetjes Thessa :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 24 nov 2009, 18:17

Jammer Reinou, maar ik denk dat ik nog wel een keer weer zou proberen. En anders misschien een menproef laten doen? En flegmatieke paarden zijn vaak heel handig maar voor dit soort dingen soms iets te gezapig. Maar misschien verbetert dat nog wel wat naarmate ze meer onder het zadel is. En ach, het is verder een zaalig relaxed paard volgens mij dus sowieso wel een toppertje.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Anouska

Bericht door Anouska » di 24 nov 2009, 18:48

Jammer Reinou. Het is helaas niet anders.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 24 nov 2009, 18:56

Jammer een D, je zou het toch graag anders willen zien. Maar je gaat er zelf super relaxed mee om dat is ook een compliment waard.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » di 24 nov 2009, 19:20

Wat jammer Reinou, je hoopt natuurlijk toch dat het goed gaat.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Plaats reactie