Vandaag was het dan eindelijk zover, de dag van de zadelproef. Oh wat had ik er zin in, dan was het tenminste achter de rug. Ik had het zo vreselijk gehad vorige week, vooral lichamelijk, en voor Liesje was de lol er ook wel af
Oefenen ging gister dramatisch, maar heb het van me af kunnen zetten en ben met een positief gevoel opgestapt vanochtend. Was als 2e aan de beurt, heerlijk, van lang losrijden wordt ze toch nooit beter

Ach het proefje ging niet slecht. Ze is van nature niet voorwaarts, dus dat merk je altijd, maar ik was niet ontevreden. Alleen galop ging ontzettend moeizaam. Tsja gister galoppeerde ze bijna helemaal niet, dus ik was al heel blij dat ze het vandaag wel deed.
Proefje gehad, toen het springen...met oefenen sprong ze altijd en heeft ze (behalve heel in het begin) nooit geweigerd. Nou vandaag dus wel. Ze had het echt niet op de oxer, dus met 3 weigeringen in totaal was er weinig hoop meer op een goed eindresultaat

Uiteindelijk heb ik haar wel 4x over de hindernissen gekregen, maar je baalt wel natuurlijk.
Daarna het buitenritje. Voordat we begonnen waren ging ze even heel leuk op de loop en reden we bijna Dhr. van Bon omver

Maar eenmaal bezig was ze superbraaf. In tegenstelling tot één van de groepsgenoten. Denk dat daar nog vaak over gesproken wordt, vooral over de geniale actie van Ingrid, die ik zelf helaas gemist heb
Al met al niet ontevreden dus, maar nu de uitslag nog. Nou die viel wel een beetje tegen. Erg streng gejureerd. Ik wist zelf ook wel dat het niet goed genoeg was voor een B, maar een D met 61 punten is wel even pittig laag hoor

Heb het lijstje hier niet, maar weet uit m'n hoofd dat we drie 8en hadden (opzadelen, stap, buitenrijden), een 6 voor de draf, een 4 voor de galop, een 0 voor het springen en nog een 5 ofzo voor gehoorzaamheid tijdens de proef. Tsja jammer van alle moeite, maar ik kan er niet al te lang mee zitten. Ben nog steeds blij met die gele dikbil van me en ben supertrots op hoe ze het vandaag gedaan heeft!
Volgend jaar maar voor de wagen