Soms weet je al hoe dingen gaan lopen voordat ze gebeurt zijn.
Vanmorgen ook weer. Ik ging de dames voeren en als altijd komen ze bedaard aangekuierd naar voren. Eerst allebei een aai en even goedemorgen zeggen (ja dat doe ik

) en dan lopen we naar achter om wat gras bij te geven. Nis loopt bij mij normaal en Anka in elk geval 5 meter buiten bereik van Nis

.
Maar Nis had vandaag blijkbaar hoge nood en gaat halverwege staan mesten. Ik denk ja, nou zul je het dadelijk hebben. Want Anka dacht ha dit is mijn kans, ik loop gewoon verder en ga nu achter Annemarie lopen

. Slim, tenslotte ben ik van het voer hihi. Maar goed ik keek alvast af en toe achterom en ineens voel ik idd de grond trillen

. Nis on the move met een gang en de oren zeeeeer plat

. Ik voor de veiligheid maar ff achterom geloerd maar Anka snapte hem en ging opzij. Nis ging toen abrupt van draf naar stap en flikkerde vervolgens bijna omver. De wei is van alle regen nog wat glad

. Maar Nis deed uiteraard alsof er niets gebeurt was en sloot nog enigszins gebelgd achter mij aan

.
Vanaf het moment dat ze ging mesten kon ik het hele verhaal al voorspellen. Leuk toch dat je je paarden dan zo goed kent he?

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!