niks

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Jankeke

niks

Bericht door Jankeke » wo 11 nov 2009, 16:50

Elke dag open ik Fjordenwereld en dan zie ik het topic DAGBOEK: "wat heb je zoal gedaan met je fjord". Nou niks, gewoon niks, nada, noppes, nothing. En ik baal daarvan als een stekker. Heb je een knollie kun je er nog niks mee. Gewoon ......omdat het donker is. Ik zie Vlinnie alleen maar in het weekend (soms ook nog even op woensdag). Ik mis mijn beessie.....
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
kristelhans

Re: niks

Bericht door kristelhans » wo 11 nov 2009, 16:52

Oooh Janneke, wat naar! Ik leef met je mee.. Is er geen mogelijkheid om eens wat eerder terug te komen? Stuur die kinders een middagje naar huis of neem een vrije dag op volgende week om lekker te rijden..OF...ga je gewoon lekker ziekmelden en dan stiekem toch rijden! := :x
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 11 nov 2009, 17:03

Kristel: die mogelijkheden heb ik al lang overwogen maar ja........dan heb ik mezelf uiteindelijk het hardst.
All that we see
All that we seem
colunder

Bericht door colunder » wo 11 nov 2009, 17:11

Ik kan me voorstellen dat je daar van baalt!
Heb je niet een mogelijkheid om licht te creëren,bv. door middel van een accu of zoiets??
Of anders hem de wintermaanden ergens neerzetten waar je wel wat meer mogelijkheden hebt?
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Mir

Bericht door Mir » wo 11 nov 2009, 17:17

Ik snap je dilemma, tuurlijk wil je nu genieten van het mooie weer (als het mooi is) en kom je eigenlijk nergens aan toe. Kun je idd niet een avondje naar een stal wandelen, allebei verkleed als lichtgevende kerstboom? Zo deed ik het ook wel als het donker was "vroegah"...
En 1 troost: gelukkig staat Vlin heerlijk in de wei en dat is ook weer een mooie gedachte, dat als jij weinig tijd hebt, hij toch wel aan zijn trekken komt wat rondkuieren betreft.
roos

Bericht door roos » wo 11 nov 2009, 18:21

Ik moet ook altijd 4 a 5 dagen per week in het donker naar stal, gelukkig is er een aggregaat.
maar ik snap heel goed dat je baalt..nog even aftellen en dan is het kerstvakantie ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 11 nov 2009, 19:20

Oh Janneke, ik weet precies hoe je je voelt! Wij zitten 's avonds ook altijd in het donker. Ik ben wel aan het rondkijken voor een (binnen)bak. Maar het vlot ook niet zo. En nou met die verkoudheid al helemaal niet!
Gelukkig hebben we nu 2 lantaarnpalen kunnen kopen. Moeten we nog zorgen dat we 2 lampen vinden, die passen en het doen, dat de meterkast het aan kan (anders is zo'n aggeraat ook wel iets), dat de delen aan elkaar zijn gelast en dat ze er staan. Dan kan ik ook rijden in de wei. Mits het niet regent en de grond te nat is.....
Ach Janneke, we moeten snel maar iets afspreken om te gaan rijden hoor!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 11 nov 2009, 19:34

Ik leef met je mee Janneke :(:) . Mijn dames staan net als Vlinnie 24/7 buiten en we hebben geen elektra bij stal. Gelukkig heb ik flexibel werk zodat in elk geval 1 keer per week op tijd naar huis wel lukt. Maar ja, 2 paarden doen en de wei mesten lukt dan vaak weer net niet. Ik zit wel te denken om 1x per week met Anka naar de manees te gaan. Maar ben er nog niet over uit. Wat trouwens wel wat heeft, met een zaklantaarn de moppies hooi geven. Zowel Anka als Nis kijken nergens van op, zaklamp proof hihi. En dan zo'n warme snoet in je nek als je de plakken hooi uit elkaar trekt :+: . Kan me dus wel erg goed je frustratie voorstellen. Ik zelf ben van plan om hopelijk in een nieuwe job straks 90% te werken. Dan heb ik tenminste 1 dagdeel in de week in de winter dat ik zonder haasten de paarden kan doen. Sterkte deze wintermaandjes!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Daphne

Bericht door Daphne » wo 11 nov 2009, 19:38

Janneke, ik ken je gevoel! Ik zie Yanneke ook alleen maar in het weekend en daar baal ik ook van. En als het dan heel hard regent kan ik nog niks. Maar zoals hierboven ook al gezegd wordt: troost je met het feit dat je weet dat Vlin lekker buiten loopt! Gewoon lekkere ritten in het weekend plannen. Time flies, die vieze winter is ook weer snel voorbij :)
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 11 nov 2009, 19:44

Idd wat je zegt Daphne, in het weekend doe ik nu ook veel met de paarden. Les met Anka, buitenrit met Nis. Maakt de redelijk paardijloze week nog wat draaglijk hihi. En dan baal ik wel enorm als het dan in het weekend giet van de regen ja.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Megan

Bericht door Megan » wo 11 nov 2009, 21:34

ja, niks aan he! :n
Ik werk zelf fulltime, dus heb ook alleen het weekend. Soms schiet het rijden er dan ook bij in door andere verplichtingen, smerig weer enzo.. blll.
's avonds als ik uit m'n werk kom is het ook al donker. Gelukkig heb ik wel licht in de stallen. Maar het is voor mij ook snel,snel de stallen doen, paardjes binnen zetten even knuffelen en weer naar huis. Rijden kan dan sowieso niet doordeweeks. Zero wordt daar best kribbig van en gaat arme Dorinn vervelen met z'n afgekloven jollybal }-)

Zo helemaal in het donker is natuurlijk nog vervelender! Een agregaat is misschien toch wel een goed idee hoor! Er zijn veel mensen die zo'n ding bij de stal hebben als er geen electriciteit is. Maakt wel een herrie maar dan kun je tenminste nog iets ...
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 11 nov 2009, 22:04

Kan iemand dan wel mooi weer bestellen in het weekend?
met name zaterdag dreigt stormachtig te worden.
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 11 nov 2009, 22:09

Bedankt allemaal. Ik lees wel dat er meer Fwders zijn die in dezelfde situatie zitten. Op stal is er licht genoeg, maar Vlin staat 24/7 op de wei en die is een eind van de stal af ergens in het donker. Daar is geen electriciteit of wat dan ook. Een aggregaat daar neer zetten is vragen om moeilijkheden want die zijn we dan in no time kwijt. En we mogen daar ook niet in de wei rijden. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk in het weekend te doen.
Ach, 's zomers heb ik weer een hele grote zandbak!!! Dan haal ik alles wel weer in.
All that we see
All that we seem
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 12 nov 2009, 15:11

ing-1970 schreef:Kan iemand dan wel mooi weer bestellen in het weekend?
met name zaterdag dreigt stormachtig te worden.

Besteld..
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 12 nov 2009, 15:16

ik sta soms ook savonds bij de paarden in het licht van de koplampen en mn kleine zaklampje. Heb ik doordeweeks in schooltijd wel meer itjd om te rijden, maar ik heb alleen keuze uit bos en die is zo nat en glibberig nu, dus bink staat nu al 1,5 week stil, en raika dr zadel was weg en staat nu al 3 week stil, maar morgen gaan we weer rijden. Kids op school, mama op paard
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Jilly

Bericht door Jilly » do 12 nov 2009, 15:18

Vreselijk is dat he?

Ik ben nu ook iedere avond in het donker bij Hay. De luxe van licht is er gelukkig wel, maar behalve wat poetsen (en als het binnenbakje vrij is, beetje laten lopen) kan ik ook niet door de week. En als het dan weekend is, is het meestal zo'n vies weer dat ik nog niks kan! :x

Heb nu zo'n (heeeel charmant) lichtje voor om het hoofd haha, dan heb ik tenminste 2 handen vrij en toch wat licht. Handig om de weg naar de mesthoop te vinden of als ik hem in het donker nog uit de wei moet plukken.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Daphne

Bericht door Daphne » do 12 nov 2009, 19:01

Jilly schreef:Heb nu zo'n (heeeel charmant) lichtje voor om het hoofd haha, dan heb ik tenminste 2 handen vrij en toch wat licht.
Foto, foto! :D
Jilly

Bericht door Jilly » do 12 nov 2009, 19:11

Daphne schreef:
Jilly schreef:Heb nu zo'n (heeeel charmant) lichtje voor om het hoofd haha, dan heb ik tenminste 2 handen vrij en toch wat licht.
Foto, foto! :D
Euhmmmm fototoestel kapot _O-
en als je dat niet gelooft maak ik je wel wat anders wijs haha
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 13 nov 2009, 11:07

Balen Janneke dat je hem zelfs niet kunt zien door de week. Is daar nou helemaal niets op te verzinnen zodat je in ieder geval even kunt knuffelen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » vr 13 nov 2009, 11:33

Hm, dat schiet inderdaad niet op... balen zeg!
Kan je vast vertellen dat ze voor het weekend ook niet veel goeds voorspellen...
:(:)
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Plaats reactie