Vanmiddag ging ik naar de paarden en toen deed ik de veulens en Dasha even naar buiten. Achter me hoorde ik een vreemd geluid, ik dacht eerst dat het een vlaamse gaai was. Maar toen ik ging kijken zag ik dat er gewoon een papegaai hoog in de boom zat!! Een hele grote met geel en blauw.
Ik dacht eerst dat hij wel weg zou vliegen maar hij bleef een tijd zitten. Dus probeerde ik de dierenambulance te bellen, zodat hun me konden vertellen wat ik het beste kon doen. Maar die namen niet op, na 22 keer proberen
Daarna maar de Dierenarts gebeld, misschien dat zij iets wist. Zij dacht dat hij misschien bij Blanckendaal vandaan kwam, die hebben een dierenpark. Dus de DA ging ze bellen en daarna belde ze mij terug.
De papegaai was idd van hun, maar ze zeiden dat hij al een paar dagen weg was en ze konden hem niet vangen maar als hij honger zou krijgen dat hij dan wel terug zou komen.
Dus ik pakte wat kippenvoer en deed dat in m'n hand. Ik deed m'n arm omhoog en riep 'joehoe, eten!'

En ja hoor, hij keek met een schuin koppie en klom toen takje voor takje naar beneden totdat ie op de grond was. Dus ik heb hem wat eten gegeven maar dat ging nogal moeilijk omdat hij zo;n grote snavel had. M'n vriend kwam ook en zou een doos pakken waar ik dat beest in kon doen. En toen dacht ik 'oh, ik pak hem wel ff met m'n handen'. Nou, niet hoor... hij werd kwaad en wou weer de boom in gaan. Later ging ie toch weer naar beneden en toen heb ik weer voer neer gelegd. Toen kwam m'n vriend aan met een krat en een juten zak, maar de papegaai zag de bui al hangen en wilde vluchten. Toen dacht ik 'nu of nooit' en ik gooide de zak over hem heen en probeerde hem in bedwang te houden. Nou, dat heb ik geweten ook!!
Dat beest werd kwaad!!!

Krijsen!! Hard!! En hij had m'n vinger te pakken....oooooh, dat deed echt zeer.
M'n vriend deed vlug die krat erover en toen hadden we hem!!
Mia had Blanckendaal gebeld en toen kwam er een jongen om hem op te halen. Het scheen dus dat hij al dagen weg was en dat ze alles al hadden geprobeerd maar niemand kon hem vangen. Haha, en ons lukte het wel!
Dus dat was weer een heel avontuur... ik heb nog een filmpje maar dat komt later wel