Bijna een hele dag voor één uur
Bijna een hele dag voor één uur
Gisteren heb ik het eindelijk een keer gedaan. Mennen op het Balloërveld. Maar sjonge sjonge wat een gedoe voor één uurtje mennen. Voor 12 uur is Jeroen al begonnen met de trailer te voorschijn te halen, de auto er voor te zetten, het tussenschot er uit te halen en de menkar er in te zetten. Rond 1 uur vertrokken we voor de 1e keer naar Balloo om de kar weg te brengen. Rond half 3 gingen we voor de 2e keer richting Balloo, nu met Meline in de trailer. Om half 4 stond ze voor de kar en konden we vertrekken. We hebben ruim een uur gemend en waren tegen kwart voor 5 weer terug in Balloo. Snel Meline voor de kar weg en afgetuigd en hup met haar in de trailer weer naar huis. Meline verzorgt en op stal gezet en voor de laatste keer naar Balloo. Uiteindelijk waren we tegen half 8 weer thuis.
Het was leuk om een keer ergens anders te mennen maar je moet er wel heel wat voor over hebben om het voor elkaar te krijgen. Gelukkig maakte Meline weer heel wat goed, ze was weer zo braaf. Nergens van op kijken en gewoon doorlopen. Wel af en toe op verlaten stukken Balloërveld hinniken of ze ook ergens contact kon krijgen. Ik heb haar grotendeels aan de lange leidsels laten stappen want ze moest echt werken om de kar voort te trekken. En op wat hardere gedeeltes hebben we een lekker drafje gedaan.
Het was leuk om een keer ergens anders te mennen maar je moet er wel heel wat voor over hebben om het voor elkaar te krijgen. Gelukkig maakte Meline weer heel wat goed, ze was weer zo braaf. Nergens van op kijken en gewoon doorlopen. Wel af en toe op verlaten stukken Balloërveld hinniken of ze ook ergens contact kon krijgen. Ik heb haar grotendeels aan de lange leidsels laten stappen want ze moest echt werken om de kar voort te trekken. En op wat hardere gedeeltes hebben we een lekker drafje gedaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Re: Bijna een hele dag voor één uur
Klinkt als een superdag Anita. En wat fijn dat Meline het zo goed doet!
-
Ha, kon je niet meer wachten? Je hebt groot gelijk hoor. Als wij naar Balloo komen, zal dat ws pas na de trekproef gaan worden, ben ik bang.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Gave ervaring! Als is het zo te lezen een hele volksverhuizing geweest, maar het is het allemaal wel waard geweest dus. Heerlijk zo met je paardje 1 met de natuur.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Heerlijk hoor! Alleen het is inderdaad altijd een hele volksverhuizing..... dat onzie ik altijd een beetje.
Shirley mijn gele draakje!!!
Dat is inderdaad een heel gedoe voor 1 uurtje mennen. Maar als jullie er flink van genoten hebben is het zeker de moeite waard geweest!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Je bent even zoet geweest maar het was het dus dubbel en dwars waard! Heerlijk toch?
Al heb ik daar ook wel eens moeite mee als je zolang onderweg bent en afhankelijk bent van iemand anders qua vervoer, voor je eigen lol zou je de hele dag zo bezig zijn. Maar volgens mij doet Jeroen het ook met alle liefde? Dus genieten! Zo'n combi bij je trailer of een halve bestelbus niks voor jullie? Denk dat je er veel gebruik van zou maken als het zou gaan?
Al heb ik daar ook wel eens moeite mee als je zolang onderweg bent en afhankelijk bent van iemand anders qua vervoer, voor je eigen lol zou je de hele dag zo bezig zijn. Maar volgens mij doet Jeroen het ook met alle liefde? Dus genieten! Zo'n combi bij je trailer of een halve bestelbus niks voor jullie? Denk dat je er veel gebruik van zou maken als het zou gaan?
Dat zou zeker wat zijn maar het kost allemaal een hoop centjes. Dat oldtimer vrachtwagentje wat hier laatst op FW te koop werd aangeboden leek me ook zo gaaf maar helaas groeit het geld hier niet aan de bomen (ach, bij wie wel). We zitten er wel over te denken om een ruimere aanhanger te kopen die ook voor andere dingen gebruikt kan worden. Dan kunnen we 1x rijden met 2 auto's, scheelt in ieder geval een hoop tijd want als jer goed over na gaat denken is wat we nu gedaan hebben gekkenwerk, hoe leuk het ook was.
José zei gisteren ook al, je kar hier maar eens een weekendje laten staan en dan 2x rijden en dan iemand mee die een beetje de weg kent daar.
José zei gisteren ook al, je kar hier maar eens een weekendje laten staan en dan 2x rijden en dan iemand mee die een beetje de weg kent daar.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kijk, dat zijn leuke ideeën van Jose
! Ik begrijp het wel hoor, je kunt niet alles aanschaffen wat je wilt, maar als ik lees hoe je geniet van het mennen gun ik je gewoon veel van zulke ritten. En je kan natuurlijk als je een vertrouwd adresje hebt Meline evt. ook een weekje laten logeren ergens met kar, hoef je alleen een paar keer met de auto zelf op en neer. Een soort vakantie in eigen land zeg maar (denk dat je niet snel op vakantie gaat met al je beestenspul thuis?).
Ach je moet wat te dromen overhouden... komt ooit vast wat op je pad wat dat betreft!

Ach je moet wat te dromen overhouden... komt ooit vast wat op je pad wat dat betreft!
Dat heb je goed geraden, het blijft hier beperkt tot een dagje weg. Gelukkig zijn wij ook niet van die vakantiegangers en dus missen we dat ook niet zo. Ik lig toch het liefst in mijn eigen bed. Hoewel ik nog wel heel graag eens een weekje of zo naar Vlieland zou willen. Aan dat eiland heb ik echt mijn hart verpand. Als ik er iets van op TV zie of er iets over lees of hoor dan maakt mijn hart een sprongetje.
Maar wie weet komt er nog wel eens iets van jou idee op mijn pad, ik ga het in elk geval onthouden. Lief dat je zo meedenkt.
Maar wie weet komt er nog wel eens iets van jou idee op mijn pad, ik ga het in elk geval onthouden. Lief dat je zo meedenkt.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat zullen jullie genoten hebben zeg, ondanks de lange voorbereiding, misschien een keer sparen voor een trailer met koetsen frame dat is in iedergeval goedkoper dan twee auto's 

Wel een bergromslomp, maar als je maar genoten hebt!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
-
Oh Anita, als ik het geregeld zou kunnen krijgen, kom ik met liefde en plezier bij je beestenboel oppassen als je naar Vlieland zou willen gaan!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
- kristelhans
Oh wat leuk Anita! Klinkt als een heerlijke rit! Dan maar even wat gedoe..kan best voor een keertje toch! Heb je ook foto's gemaakt?
Een hoop inspanningen voor een uurtje, maar dan wél een echt uurtje genieten!
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat
Jullie hebben in ieder geval genoten!

Jullie hebben in ieder geval genoten!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
- nancy imka
Oh heerlijk lijkt me dat! Lekker mennen in het bos
een heel gedoe inderdaad, maar wel leuk.
Ik moet zeggen dat ik het Balloëerveld prachtig vind, maar om te mennen iets minder. De paden zijn vrij zwaar, op sommige plekken té zwaar.
Ik moet zeggen dat ik het Balloëerveld prachtig vind, maar om te mennen iets minder. De paden zijn vrij zwaar, op sommige plekken té zwaar.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Dat is ook zo hoor Ivonne, ik maakte me ook af en toe best wel zorgen om Meline of ze het wel aan kon. Ze doet niet zo veel en heeft dus weinig conditie en dat met baby on board. In de zomer als alles mul is zal het nog veel zwaarder zijn.
Ik hoop dat er nog een keer iemand met ons mee wil die de weg weet zodat je ergens anders langs weer terug kunt. Nu zijn we het Balloërveld op en neer geweest en heeft ze dus 2x zwaar moeten trekken.
@Nancy: Het Balloërveld is een heideveld met maar weinig bos.
@Kristel: Nee, geen foto's gemaakt, dat komt vast nog wel eens.
@Suzanne: Wat ontzettend lief van je. Maar zolang er nog 4 honden zijn zal dat zeker niet gaan gebeuren. Dingo zou met ons meegaan maar dan zijn de 3 teven er nog.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties.
Ik hoop dat er nog een keer iemand met ons mee wil die de weg weet zodat je ergens anders langs weer terug kunt. Nu zijn we het Balloërveld op en neer geweest en heeft ze dus 2x zwaar moeten trekken.
@Nancy: Het Balloërveld is een heideveld met maar weinig bos.
@Kristel: Nee, geen foto's gemaakt, dat komt vast nog wel eens.
@Suzanne: Wat ontzettend lief van je. Maar zolang er nog 4 honden zijn zal dat zeker niet gaan gebeuren. Dingo zou met ons meegaan maar dan zijn de 3 teven er nog.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

idd veel werk voor een uurtje genieten, maar soms kan het dat nog dubbel en dwars waard zijn.
Je zou ook nog kunne proberen om een andere trailer te kopen, een waar je kar bij op kan.
Dan kan je zoeist nog eens vaker doen....maar ja, moet wel op te brengen wezen
Je zou ook nog kunne proberen om een andere trailer te kopen, een waar je kar bij op kan.
Dan kan je zoeist nog eens vaker doen....maar ja, moet wel op te brengen wezen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.