en daar lekker het water in te gaan, zo gezegd zo gedaan.
Rustig plekje op gezocht want ik wil dat zo min mogelijk mensen last van ons hebben dus lekker diep het
water in totdat er een jong stel wat verder op met hun Jack Russel hondje aan het spelen waren.
Niks aan het handje, Atilla is honden gewend dus zal er niet van schrikken of gaan slaan.
Hondje dacht, leuk een paard die wil misschien wel spelen, maar daar was Atilla niet zo van gecharmeerd,
hondje luisterde ook voor geen meter en de baasjes probeerden hem te vangen maar dat lukte niet.
Ik dacht ik stap naar ze toe met Atilla, dat hondje volgt wel, en dat deed hij ook alleen hij bleef maar rond Atilla
heen rennen.... en blaffen.... en daar gebeurde het..... Atilla gaf een maai naar achteren en trapte zo het hondje
uit het water die met een plof voor de voeten van zijn baasjes viel, ik heb een hond nog nooit zo horen piepen en kermen
van de pijn.
Dus ik snel op het droge en afgestegen, de tranen in mn ogen, vond het verschrikkelijk! Hondje had ondertussen de vrouw
waar het hondje van was in haar hand gebeten van de schik denk ik, dat bloedde als een rund, hondje ging tekeer van de pijn,
er kwamen langs alle kanten mensen aangerend, mijn god ik schaamde me dood... de man had het hondje al gepakt
en zijn pootje bewogen, dat deed het allemaal nog, maar de trap kwam tegen zijn schoudertje dus ik denk dat dat gebroken
is. Ze kwamen gelukkig uit de buurt, het waren geen vakantiegangers of zo, dus ze gingen direct naar de dierenarts.
De man zei dat ik er niks aan kon doen, ze hebben al vaker problemen gehad met paarden op recreatiegebied en dit moest
gewoon een keer gebeuren zei hij, hopelijk heeft hij het nu echt afgeleerd om achter paarden aan te gaan.
Maar ik zat met een behoorlijk schuld gevoel, en vroeg of ze me op de hoogte wilde houden over het hondje, maar ja niemand
had een mobiel bij of pen en papier. Dus heb ik mijn email adres gegeven, in de hoop dat ze dat zouden onthouden maar
heb helaas tot nu toe nog niks gehoord.
Ben gelijk in een streep terug naar stal gereden, bah wat voelde ik me kl o te en nog hoor......... arm hondje