Gister dus onze eerste 'vuurdoop', les op vreemd terrein. Gelukkig wel bij een instructrice waar ik tot vijf jaar geleden altijd les van heb gehad. De eerste paar rondjes was Yannes een beetje hyper: vreemd terrein, vreemde paarden, andere bak. Maar al snel begon ze lekker te ontspannen en liep ze als een zonnetje. Mijn instructrice vond dat ik haar heel netjes voor elkaar had, jeej, dat zijn de fijne berichten! Natuurlijk is er nog méér dan genoeg om aan te werken, zo mag Yannes nog scherper reageren op mijn ophoudingen. Dus vooral veel overgangen gereden. Ook tips gekregen over haar hoofdhalshouding/nagevelijkheid, ik mag haar al wat hoger vragen. Verder ook tips gekregen om haar looplust optimaal te benutten en tegelijkertijd haar gehoorzaamheid te trainen

Wel was er weer een typisch ja-hoor-dat-heb-ik-weer-moment: wil ik na het losrijden aansingelen, knapt een gesp van de singel af

Later kwam er nog een Z-Haflinger bij ons in de bak rijden dus tijdens het uitstappen hebben Yannes en ik nog eens goed gekeken hoe het écht moet! Genoeg om nog om over te dromen, maar eerst nog maar eens kijken of we de zadelproef dit jaar met fatsoenlijk resultaat kunnen rijden

Ik ga echt proberen wekelijks een les mee te pakken, ik vond het helemaal geweldig en ik zit nu nog na te genieten