Eindelijk....
Eindelijk....
.......weer eens les gehad met SuperVlin. Door allerlei omstandigheden ging het lessen steeds niet door. Nou, ik heb het geweten. Mijn hemel wat wilde dat beest werken! Ik had mijn handen aan hem vol. (en hij aan mij).De oefeningen begon hij steeds met het fout te doen maar daarna deed hij ze super. Hij wist gewoon wat hij moest doen. Wij zijn nog steeds erg met de basis bezig omdat ik vroeger veel hulpen verkeerd heb aangeleerd. Ik moet nou gewoon anders gaan denken. Moeilijk, maar lukt me dat, dan heb ik meteen zo "joepie"-gevoel. Dan gaat Vlin zijn koppie omlaag en ruimer lopen. Dan ben ik toch zo blij met m'n knollie. En met mijn instructrice. Zij doet alles vanuit de ontspanning; de mijne maar ook die van Vlin. Nou ga er maar aanstaan met een stijve, eigenwijze 51-jarige op een werklustig, beresterk paard. Mijn complimenten voor haar geduld. Donderdag ga ik weer. Even wat lesjes inhalen.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Re: Eindelijk....
Wat fijn dat het goed ging. Dat kan zo'n supergevoel geven 

- Cindy+Uniek
wat een heerlijk gevoel geeft dat dan he?!
volgende keer foto's
volgende keer foto's

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- kristelhans
Ha zalig joh! Lekker doorlessen en bijleren..goed van je dat je je verkeerd aangeleerde dingen wilt aanpassen..lijkt me niet makkelijk! Heel veel plezier samen!
Leuk dat je weer aan het lessen bent!
Ik ben ook wel benieuwd naar foto's de volgende keer.
Ik ben ook wel benieuwd naar foto's de volgende keer.

Dank jullie voor je lieve reacties. Ik zal proberen een "fotograaf" mee te nemen de volgende keer. Ik had haar nu ook bij me, dochter van mijn rijmaatje/vriendin, maar we hadden niet aan een camera gedacht. Ik ben idd blij dat het lessen weer is opgepakt want ik begon het wel te missen en na mijn valpartij vorige week (vlin schrok van monsters in de mais en was in een tiende van een seconde omgedraaid en pleite, terwijl ik op het zandpad lag) had ik er helemaal weer behoefte aan.
Kristelhans@ het is idd erg lastig het oude af te leren. Vooral de beenhulpen doe ik verkeerd. Maar heb ik toch echt als jongere zo aangeleerd. Nu moet ik dus helemaal andersom gaan denken. Maar als het dan lukt........joepie!!!!
Kristelhans@ het is idd erg lastig het oude af te leren. Vooral de beenhulpen doe ik verkeerd. Maar heb ik toch echt als jongere zo aangeleerd. Nu moet ik dus helemaal andersom gaan denken. Maar als het dan lukt........joepie!!!!
All that we see
All that we seem
All that we seem
Ik ben ook wel benieuwd naar Vlin@work foto's!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Nou je denkt in ieder geval wel na bij wat je doet!
Ben ook erg benieuwd naar rij foto's
Ben ook erg benieuwd naar rij foto's

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Elvis@ ik zal wel MOETEN! Anders gaat het echt helemaal fout en daar maakt Vlin dankbaar gebruik van. Zo heeft hij weken aan een stuk voor elkaar gekregen om halverwege de volte ineens de andere kant op te gaan op de hoefslag. De eerste keer gewoon door de verkeerde hulpen en daarna omdat Vlin het leuk vond (humor) en ik het niet voor elkaar kreeg andersom te handelen. (Maar het blijft een heerlijk paard). Nu lukt het goed hoor.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Heerlijk hè als het zo goed gaat! En wat die hulpen betreft..... bij mij precies hetzelfde. Of ik het nu vroeger zo geleerd heb (ik rijd al vanaf mijn 9e) of door de jaren heen mijn eigen dingen aangeleerd, het is verdomd moeilijk om ingesleten gewoontes eruit te krijgen!
Maar super dat Vlin het zo goed doet! Heb je al met hem gesprongen? Haugi vond dat vroeger altijd geweldig! Als ie een hindernis in het vizier kreeg, ging ie er als een speer op af.
Maar super dat Vlin het zo goed doet! Heb je al met hem gesprongen? Haugi vond dat vroeger altijd geweldig! Als ie een hindernis in het vizier kreeg, ging ie er als een speer op af.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Megan@ Dat durf ik nog niet. We draven in het bos wel over omgevallen stammetjes maar echt springen......ik ben bang dat hij er dan als een ongeleid projectiel van door gaat.
Bij mij zijn óók verkeerde gewoontes ingeslepen door het vele rijden in de bossen. Dan let er niemand meer op.
Bij mij zijn óók verkeerde gewoontes ingeslepen door het vele rijden in de bossen. Dan let er niemand meer op.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Heerlijk Janneke dat je weer kunt lessen. Weer even de puntjes op de i zetten. Geniet ervan, je hebt nu alle tijd in de vakantie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Anita@ Dat denk ik ook altijd......yeah! vakantie, dus......!!!! Maar niets is minder waar. Het lijkt wel alsof je juist minder tijd hebt. Daarbij stikt het bij ons van de dazen dus moet je in de ochtend- of avondschemering rijden. Tja vooral dat laatste staat me niet aan. Ook wil ik graag als Marleen thuis is ook thuis zijn waardoor ik dus ook afhankelijk ben van haar werkdiensten. (ach wat heb ik een rotleven, hihi)
All that we see
All that we seem
All that we seem
Nou dat is tochj mooi dat je steeds zon goed gevoel hebt zodra je die hulp wel goed doet
succes met de rest van de lessen!

Pamba@ Dank je wel. het is idd fijn als je merkt dat de juiste hulpen ook werken.
Ik heb toch een fijne instructrice. Zij vertelt mij regelmatig dingen waarvan ik denk "eerst zien, dan geloven".......(tja, ben eigenwijze 50-plusser). Maar je raadt het al.....
Ik heb toch een fijne instructrice. Zij vertelt mij regelmatig dingen waarvan ik denk "eerst zien, dan geloven".......(tja, ben eigenwijze 50-plusser). Maar je raadt het al.....
All that we see
All that we seem
All that we seem
Wat klinkt dat toch fijn. Ik zou echt ook weer eens moeten gaan lessen, maar vind een bak zo niet leuk.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

VERVOLG....
Na een dramatische rit afgelopen zaterdag waarbij rem, handrem en noodrem afwezig waren maar de turbo volop aanwezig en Vlin over de zandpaden stoof hadden we vandaag weer een heerlijke les!!!!! Dit had ik vandaag niet verwacht na zaterdag.
Hij was zo heerlijk ontspannen en deed alles zo netjes. De dingen die fout gingen lagen aan mijn verkeerde hulpen en niet aan Vlin.
Op de terugweg heb ik zelfs een omweg gemaakt. Daar kreeg ik al snel spijt van want ze waren in een wei koeien uit een grote wagen aan het halen. Vlin vond dat mega spannend en stond af en toe stil. Toen we vlak bij die wagen liepen begon dat ding te rammelen en te loeien!!!!.....er stonden nog twee koeien in....! Links van ons liepen ook al snuivende koeien. Omdat ik de vorige week zo flink gevallen was dacht ik er maar even af te stappen om hem er langs te leiden. Maar nee hoor, Vlinnie liep gewoon stoer door......langs de rammelende vrachtwagen en de snuivende koeien alsof hij dat iedere dag doet. Wat een knapperd! (.....en die is bang voor monsters in de mais???)
Na een dramatische rit afgelopen zaterdag waarbij rem, handrem en noodrem afwezig waren maar de turbo volop aanwezig en Vlin over de zandpaden stoof hadden we vandaag weer een heerlijke les!!!!! Dit had ik vandaag niet verwacht na zaterdag.
Hij was zo heerlijk ontspannen en deed alles zo netjes. De dingen die fout gingen lagen aan mijn verkeerde hulpen en niet aan Vlin.
Op de terugweg heb ik zelfs een omweg gemaakt. Daar kreeg ik al snel spijt van want ze waren in een wei koeien uit een grote wagen aan het halen. Vlin vond dat mega spannend en stond af en toe stil. Toen we vlak bij die wagen liepen begon dat ding te rammelen en te loeien!!!!.....er stonden nog twee koeien in....! Links van ons liepen ook al snuivende koeien. Omdat ik de vorige week zo flink gevallen was dacht ik er maar even af te stappen om hem er langs te leiden. Maar nee hoor, Vlinnie liep gewoon stoer door......langs de rammelende vrachtwagen en de snuivende koeien alsof hij dat iedere dag doet. Wat een knapperd! (.....en die is bang voor monsters in de mais???)
All that we see
All that we seem
All that we seem
Voor koeien kan hij nooit bang zijn! Daar is hij toch de eerste periode van zijn leven mee opgegroeid...? 

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet