Houdini-Beer (deel 2) UPDATE onderaan pag.1
- kristelhans
Houdini-Beer (deel 2) UPDATE onderaan pag.1
Noouujaaaaa zeg! Word ik net gebeld door een stalgenoot... Beer staat in de paddock en ze belde even om te vertellen waarom ie daar staat en niet in de wei..
Meneer blijkt zich vandaag niet alleen in het buurweiland te hebben gewerkt maar ook door de paardensluis (2 x 2 draden) naar een hooiberg en naar de weg (zandpad met zeeer weinig verkeer gelukkig)... Eerst was ie naar het weiland gegaan maar toen mijn stalgenoot aankwam om haar paard te rijden zag ze beer snel terugkruipen naar zijn eigen stuk land..tsss!
En dat is nog niet alles..hij heeft de draden in de sluis omhoog gewipt zodat de andere paarden gezellig mee konden!! Dacht dat gisteren al frappant was! (lees mijn stukje over les 2 met Beer) De stalbaas is op concours vandaag en zijn ouders, die normaal dan de boel in de gaten houden, moesten ook even weg..ze durven Beer niet meer in het land te zetten dus nu staat ie in een paddock voor de grote springpaarden..heeeuul hoog en veel draad..wat een beest..ik geloof dat ze de stroom gaan opkrikken maar ik heb het idee dat Beer door zijn dikke manenborstel niks voelt van die schokjes...mogen ze er wel 220 volt op zetten! Hij heeft genoeg te vreten in zijn weiland en schaduw en water maar dat is niet avontuurlijk genoeg voor meneer! Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen..hoop niet dat ie voortaan in een paddock moet..beetje saai voor hem..strafbankje..hahaa
GEK paard!
Meneer blijkt zich vandaag niet alleen in het buurweiland te hebben gewerkt maar ook door de paardensluis (2 x 2 draden) naar een hooiberg en naar de weg (zandpad met zeeer weinig verkeer gelukkig)... Eerst was ie naar het weiland gegaan maar toen mijn stalgenoot aankwam om haar paard te rijden zag ze beer snel terugkruipen naar zijn eigen stuk land..tsss!
En dat is nog niet alles..hij heeft de draden in de sluis omhoog gewipt zodat de andere paarden gezellig mee konden!! Dacht dat gisteren al frappant was! (lees mijn stukje over les 2 met Beer) De stalbaas is op concours vandaag en zijn ouders, die normaal dan de boel in de gaten houden, moesten ook even weg..ze durven Beer niet meer in het land te zetten dus nu staat ie in een paddock voor de grote springpaarden..heeeuul hoog en veel draad..wat een beest..ik geloof dat ze de stroom gaan opkrikken maar ik heb het idee dat Beer door zijn dikke manenborstel niks voelt van die schokjes...mogen ze er wel 220 volt op zetten! Hij heeft genoeg te vreten in zijn weiland en schaduw en water maar dat is niet avontuurlijk genoeg voor meneer! Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen..hoop niet dat ie voortaan in een paddock moet..beetje saai voor hem..strafbankje..hahaa
GEK paard!
Laatst gewijzigd door kristelhans op wo 29 jul 2009, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Houdini-Beer (deel 2)
Wat een boef! Nu snap ik helemaal waarom ze op jouw pensionstal willen dat hij z'n halster aan houdt 
Maar het is wel vervelend natuurlijk... De mijne heeft het op zijn geboortestal ook wel eens gedaan, maar toen we gingen verhuizen ontsnapte hij de eerste keer na een paar weken en vanaf toen bleven de pogingen zich in sneltempo opvolgen. Het was daar blijkbaar de gewoonte om geen elektriciteit te gebruiken, want dat kostte zoveel
maar dat had mijn varken natuurlijk erg snel door! En hij is het daar blijven doen, ookal stond elektriciteit, op mijn vraag, volle bak open.
Pas toen we weer gingen verhuizen is hij ermee gestopt, heel gek.
Een keer antennetje aan z'n hoofd bevestigen dat hij eens een flinke schok krijgt?

Maar het is wel vervelend natuurlijk... De mijne heeft het op zijn geboortestal ook wel eens gedaan, maar toen we gingen verhuizen ontsnapte hij de eerste keer na een paar weken en vanaf toen bleven de pogingen zich in sneltempo opvolgen. Het was daar blijkbaar de gewoonte om geen elektriciteit te gebruiken, want dat kostte zoveel

Pas toen we weer gingen verhuizen is hij ermee gestopt, heel gek.
Een keer antennetje aan z'n hoofd bevestigen dat hij eens een flinke schok krijgt?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- kristelhans
Ha ja nu ben ik ook heel blij dat ie ene halster om heeft..misschien moet ik er ook alvast maar een adrespenning aan maken haha.. Die antenne lijkt me een volgende stap ja..heb het wel eens bij een shetje gezien die ook om de haverklap uitbrak.. Ik moet er stiekem ook wel heel hard om lachen..hij moet langs het huis als hij de weg op wil en meestal is er wel iemand..nu, omdat er niemand is moet ie even in de paddock.. ik hoop dat ie straks met een oplawaai leert dat dit niet mag..liever één harde schok dan nog weken zo door..
Ooh die Beer! Wat een boefje zeg...
en wellicht een uitdaging gaan bieden in de wei? zo te lezen verveelt hij zich een beetje.
---
- kristelhans
nou verveling is het niet denk ik..de wei waar ze op staan is heel kaal en de wei er naast is uiterst sappig en groen... Ze krijgen alle benodigde voeding op stal en de wei is om te knabbelen en buiten te zijn.. Ik rij hem nu om de dag en vind het te vroeg om hem iedere dag te rijden.. Misschien moet ik zo'n skippybal dinges kopen voor hem..maar ja, het uitbreken heeft meer met zijn vraatzucht te maken dan met iets anders denk ik haha
- melle_odet
- kristelhans
Ik was net even naar hem toe en hij stond heel zielig op stal..haha echt alsof hij straf had..de paddocks waren allemaal bezet en ze gaan morgen met het draad bezig dus hij moest vroeg naar bed!
Wat een gek paard heb jij. Welk paard ontsnapt uit de wei naar een paddock?
Hij wil gewoon het bos in en is alvast een route aan het uitstippelen, snap dat dan 

- kristelhans
ohaha jaa het bos ging ie niet in gelukkig...hij ontsnapte ook niet naar een paddock maar daar moest ie voor straf in omdat ie steeds weer onder het draad door ging..nou ja; brede linten..
Morgenvroeg lekker rijden en hopelijk kan ie daarna de wei weer in..zo is 't ook niks aan voor hem..sukkel!
Morgenvroeg lekker rijden en hopelijk kan ie daarna de wei weer in..zo is 't ook niks aan voor hem..sukkel!
- nadinefjorden
Wat een gek paard haha,
yara loopt ook overal doorheen die tilt gewoon een hekdeur omhoog uit z'n scharnieren om er vervolgens door te kunnen want aan de overkant is het gras veeeel groener,
Maar als het schrikdraad tikt dan blijft ze uit de buurt al staat het niet altijd aan bij ons jammerrrrr..
Hopen maar dat hij morgen weer op de wei mag..
yara loopt ook overal doorheen die tilt gewoon een hekdeur omhoog uit z'n scharnieren om er vervolgens door te kunnen want aan de overkant is het gras veeeel groener,
Maar als het schrikdraad tikt dan blijft ze uit de buurt al staat het niet altijd aan bij ons jammerrrrr..
Hopen maar dat hij morgen weer op de wei mag..
hahaha, hij denkt ik ben gewoon strak en wil een fjorden look qua bouw krijgen dus kom maar op met dat gras.
weet natuurlijk niet hoe jullie land eruit ziet, maar je schrijft kaal en om te knabbelen. staat er dan wel genoeg of wordt er hooi bijgevoerd?
weet natuurlijk niet hoe jullie land eruit ziet, maar je schrijft kaal en om te knabbelen. staat er dan wel genoeg of wordt er hooi bijgevoerd?
---
- kristelhans
Ja ze krijgen hooi in de wei en iedere ochtend en avond krijgen ze voer op stal..daar zit alles in qua stoffen enzo.. af en toe krijgen ze een nieuw strookje land erbij maar dat is dan binnen een dag ook kort haha! Die andere fjord woont er al een jaren en die is, ondanks de vrij korte wei, toch vet..hihi.. Ze hebben geen honger hoor..maar ja; dat weiland ernaast is weelderig, groot, er staat jong, sappig, groen gras..veel lekkerder dan 'oud' gras haha!
het hoeft natuurlij kniks met honger te maken hebben. wel met natuurlijke behoefte om hele dag te kunnen grazen / eten . maar als er hooi is en op de wei ook de mogelijkheid tot eten dan moet het goed zijn zou je denken.
uck had er ook een handje van hoor. maar dat kwam ook door stalhouder die gewoon te weinig ruwvoer verstrekte.
uck had er ook een handje van hoor. maar dat kwam ook door stalhouder die gewoon te weinig ruwvoer verstrekte.
---
- kristelhans
Nee dat is het niet denk ik..er staat genoeg gras om van te eten naast het hooi..ze staan de hele dag met hun koppen naar beneden..Beer is natuurlijk ook puber en heeft echt humor..klinkt een beetje gek maar is wel zo..en als je hem dan roept, in het grote, groene land, komt ie hinnikend naar je toe; zo van; haallooooo, ik ben er wel hoor!
- nancy imka
Emy ging ook constand door het lint heen. Nou ja eigenlijk eronder door. Die heb ik eens helemaal nat gemaakt tot op de huid een ketting om dr nek gedaan en een nat touw over dr borst naar die ketting toe maar nee hoor ze was zo snel dat ze de tik niet eens kreeg. Nu doet ze het gelukkig niet meer. Ze is ook een stukje groter geworden waardoor ze er niet meer onder door past (hoop ik)
Misschien een idee voor Beer ook om hem helemaal nat te maken?
Misschien een idee voor Beer ook om hem helemaal nat te maken?
hi jzal toch eens kennis moeten maken met het stroomdraad. Maar ze hebben ook heel snel door wanneer het er niet op staat. heel snel.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
- kristelhans
Haha ik was net op stal en de stalbaas heeft de draden wat aangepast en na het rijden deed ik Beer in het land en ik lag helemaal in een deuk!
Meteen liep hij langs alle mogelijke plekjes om te kijken of ie er nog onderdoor paste. Echt in één streep naar bepaalde stukken langs het draad..zag m een keer door zijn voorbenen knikken..en toen bedacht hij zich; toch maar niet...dat loopje werd een drafje en uiteindelijk een dolle galop met veel gehinnik en gesnuif en wilde hoofdbewegingen omdat ie er nu niet meer onderdoor kan...dat HOOFD van hem!! Hij was zooo gefrustreerd! En ik maar lachen..
De rest van de paarden in de wei bleven rustig door grazen en af en toe keken ze echt zo van; Vent, waar maak je je nou druk om! RELAX!
Als het goed is kan ie er nu niet uit en als ie er wel uit kan...niks aan de hand want de hekken naar de andere weilanden en de stroomdraden van de sluis naar stal zijn dicht..Daar kan hij echt niet langs..staat meer stroom op en andere hoogtes..hij kan dan alleen maar de stal in..en de stalbaas heeft de brokken die altijd in een kruiwagen liggen, in een box gedaan met de boxdeur dicht..
Ze gingen hem vandaag even extra in de gaten houden maar ik hoop dat het nu is afgelopen.. we hebben wel zalig gereden..20 minuten huiswerk gedaan en hij deed het SUPER!
Meteen liep hij langs alle mogelijke plekjes om te kijken of ie er nog onderdoor paste. Echt in één streep naar bepaalde stukken langs het draad..zag m een keer door zijn voorbenen knikken..en toen bedacht hij zich; toch maar niet...dat loopje werd een drafje en uiteindelijk een dolle galop met veel gehinnik en gesnuif en wilde hoofdbewegingen omdat ie er nu niet meer onderdoor kan...dat HOOFD van hem!! Hij was zooo gefrustreerd! En ik maar lachen..

Als het goed is kan ie er nu niet uit en als ie er wel uit kan...niks aan de hand want de hekken naar de andere weilanden en de stroomdraden van de sluis naar stal zijn dicht..Daar kan hij echt niet langs..staat meer stroom op en andere hoogtes..hij kan dan alleen maar de stal in..en de stalbaas heeft de brokken die altijd in een kruiwagen liggen, in een box gedaan met de boxdeur dicht..
Ze gingen hem vandaag even extra in de gaten houden maar ik hoop dat het nu is afgelopen.. we hebben wel zalig gereden..20 minuten huiswerk gedaan en hij deed het SUPER!
Re: Houdini-Beer (deel 2) UPDATE onderaan pag.1
Hihihihi heb jij weer hoor