kijken naar een fjord
- melle_odet
kijken naar een fjord
ik ga deze week waarschijnlijk kijken naar een andere fjord.
omdat het met odet echt niet meer gaat zo.
ik ben gewoon bang geworden met het rijden en zellf met hulp en les word dit niet anders.
zij is gewoon te pittig voor mij helaas.
nu heb ik op marktplaats een 10 jarige fjordenruin met een stokmaat van 1.51 gezien die mij heel erg aanspreekt.
ik zou daar ook odet kunnen inruilen zeg maar.
maarja we gaan eerst maar eens kijken daar en dan verder zien wat we doen!
ik zal dan foto's maken en laten zien!
omdat het met odet echt niet meer gaat zo.
ik ben gewoon bang geworden met het rijden en zellf met hulp en les word dit niet anders.
zij is gewoon te pittig voor mij helaas.
nu heb ik op marktplaats een 10 jarige fjordenruin met een stokmaat van 1.51 gezien die mij heel erg aanspreekt.
ik zou daar ook odet kunnen inruilen zeg maar.
maarja we gaan eerst maar eens kijken daar en dan verder zien wat we doen!
ik zal dan foto's maken en laten zien!
Quitte is the best!
Re: kijken naar een fjord
Nou lijkt mij een verstandige keuze!Ben benieuwd hoe de Ruin is wel dubbel denk ik dat je bij een fjordje gaat kijken en als je het wat vind de ander achter moet laten.Maar als het niet gaat gaat het niet!Succes met bekijken. 

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

- melle_odet
het is inderdaad een erg dubbel gevoel.
maar ik ga zowiezo 2 x erheen voordat ik echt een beslissing neem.
maar ik ga zowiezo 2 x erheen voordat ik echt een beslissing neem.
Quitte is the best!
- kristelhans
Oh wat een dappere keuze maar ook heel fijn als zoiets goed zou uitpakken!
Even off-topic; als je ook naar de BBQ op 1 augustus wilt kun je met mij meerijden..je woont superdichtbij!
Even off-topic; als je ook naar de BBQ op 1 augustus wilt kun je met mij meerijden..je woont superdichtbij!
- Cindy+Uniek
wat doet odet dan dat je zo bang bent geworden? en heb je daar al eens hulp bij gehad?
als je verstand eenmaal al de keuze heeft gemaakt voor een andere pony, dan is het wel fijn dat je haar eventueel gelijk kan inruilen
als je verstand eenmaal al de keuze heeft gemaakt voor een andere pony, dan is het wel fijn dat je haar eventueel gelijk kan inruilen

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Wijze keuze als jullie elkaar in de weg blijken te zitten. Wel dubbel maar wel zo eerlijk voor jullie beiden. Succes!!
- nancy imka
Ben benieuwd naar je misschien nieuwe paardje. Succes met het kijken, wel spannend!
- melle_odet
heb begon eigelijk met de buitenritten die helemaal fout gingen keer op keer.Cindy+Uniek schreef:wat doet odet dan dat je zo bang bent geworden? en heb je daar al eens hulp bij gehad?
iedere keer sloeg ze op hol en was ze niet meer te houden totdat we weer terug waren op stal. zelfs al ging ik met een groep.
bij anderen doet ze dit niet zo extreem maarja ik word onzeker en bang waardoor ze dus extra reageert.
en in de bak was het al wat moeilijk maar het is nu ondanks iedere week goede instructie(les dus) van iemand die er ervaring mee heeft en de orun-cursus heeft afgerond is bij mij de angst alleen maar groter geworden.
de gaat voor mij gewoon veel te hard en ik kan de rem er niet meer op krijgen.
we hebben al eens andere bitten of hulpteugels geprobeerd dit hielp niet en ik ben niet van de hulpteugels en dergelijke.
ik ben nu op het punt dat ik zo bang ben dat ik eigenlijk alleen durf te stappen met haar.
voor de kar doet ze perfect maar ik ben absoluut geen menner.
dus vandaar dat ik denk dat ze beter af is bij iemand die haar wel aan kan of die met haar wil mennen of fokken.
Quitte is the best!
Meid ik snap je keuze helemaal!
Heb met Tsjallien precies hetzelfde gehad.. Met mij slaat ze op hol terwijl ze bij een ander heel braaf is.. Ik had op zo'n moment geen rem en geen stuur!
Je begint je plezier in het rijden te verliezen en zover moet je het niet laten komen!
Ik ben ook heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om niet meer op Tsjallien te stappen.. Zat er elke keer zo op van wat gaat ze nu weer doen?!
Ik hoop voor je dat je snel een nieuw paardje zult vinden met wie je wel fijn kunt rijden en genieten!
Heb met Tsjallien precies hetzelfde gehad.. Met mij slaat ze op hol terwijl ze bij een ander heel braaf is.. Ik had op zo'n moment geen rem en geen stuur!
Je begint je plezier in het rijden te verliezen en zover moet je het niet laten komen!
Ik ben ook heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om niet meer op Tsjallien te stappen.. Zat er elke keer zo op van wat gaat ze nu weer doen?!
Ik hoop voor je dat je snel een nieuw paardje zult vinden met wie je wel fijn kunt rijden en genieten!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Verstandige keuze. Paarden zijn een dure hobby en je hebt een hobby om er plezier aan te beleven. Zo heb je er geen plezier meer in..
Ik wel eens gehoord van een meisje die ook een eigen paard had, maar er ook niet op durfde. Bij een buitenrit reed dan een ander op haar paard en zij op het paard van dat meisje.. Tja, dat is toch ook niet de manier..
Ik wel eens gehoord van een meisje die ook een eigen paard had, maar er ook niet op durfde. Bij een buitenrit reed dan een ander op haar paard en zij op het paard van dat meisje.. Tja, dat is toch ook niet de manier..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
verstandige keuze. rij je wel op andere paarden zonder angst?
heb dat bij kennis gezien, die kocht ander mak paardje maar door haar eigen angst kwamen dezelfde dingen weer naar boven. Dus die is nu eerst aan de angst gaan werken en daarna pas weer een eigen paard gaan kopen.
heb dat bij kennis gezien, die kocht ander mak paardje maar door haar eigen angst kwamen dezelfde dingen weer naar boven. Dus die is nu eerst aan de angst gaan werken en daarna pas weer een eigen paard gaan kopen.
---
- melle_odet
ik durf rustig op andere paarden te stappen.
het is puur met odet dat ik angst heb een geen plezier meer heb.
het is puur met odet dat ik angst heb een geen plezier meer heb.
Quitte is the best!
dan zou ik zeggen, kijken en als het wat is inruilen. hoe hard het ook klinkt. als je geen plezier meer hebt aan Odet is het voor haar en jou gewoon niet leuk.
---
- kristelhans
Helemaal mee eens..als de klik weg is, is het voor jullie allebei niet leuk meer..en ook niet schuldig voelen hoor! Wanneer ga je kijken bij de andere fjord? (wel leuk dat je weer een fjord wil)
ehm ik denk dat dat het beste is om doen
ik herken je probleem, ik heb dat ook met Githa, ik kan op gelijk welk ander paard opstappen en wegrijden, maar als ik op Githa stap heb ik (denk ik) serieuse faalangst, ik heb 5 jaar terug eens een serieuse klop tegen men elleboog gekregen van een fjord merrie, en sindsdien heb ik vaak wat angst om terug een klop te krijgen. we hebben Githa gekocht omdat een fjord vaak een zachte rug heeft en met het gedacht dat ik tegen dat ze oud genoeg was om te rijden over mijn schrik heen was, maar dat is niet zo. Maar omdat leslie met Githa rijdt verkopen we haar niet, en rijd ik steeds minder en minder, ik rijd nu nog hooguit 1 keer in de 2à3 maand.
ik herken je probleem, ik heb dat ook met Githa, ik kan op gelijk welk ander paard opstappen en wegrijden, maar als ik op Githa stap heb ik (denk ik) serieuse faalangst, ik heb 5 jaar terug eens een serieuse klop tegen men elleboog gekregen van een fjord merrie, en sindsdien heb ik vaak wat angst om terug een klop te krijgen. we hebben Githa gekocht omdat een fjord vaak een zachte rug heeft en met het gedacht dat ik tegen dat ze oud genoeg was om te rijden over mijn schrik heen was, maar dat is niet zo. Maar omdat leslie met Githa rijdt verkopen we haar niet, en rijd ik steeds minder en minder, ik rijd nu nog hooguit 1 keer in de 2à3 maand.
- melle_odet
ik wil graag deze week gaan kijken maar moet even kijken hoe ik dat ga doen.
het is namelijk in zeeland en ik woon in overijssel.
en mijn vriend heeft de auto mee richting engeland.... daarbij heb ik ook het geld voor de barandstof waarschijnlijk niet deze week....
dus misschien word het volgende week pas.
het is namelijk in zeeland en ik woon in overijssel.
en mijn vriend heeft de auto mee richting engeland.... daarbij heb ik ook het geld voor de barandstof waarschijnlijk niet deze week....
dus misschien word het volgende week pas.
Quitte is the best!
Dan mag je dat regeltje onderaan je berichtjes wel weg halen,
Odet is dan toch geen superfjord.
Odet is dan toch geen superfjord.
- melle_odet
daar heb je wel wat gelijk in ja maar ik laat het toch nog even lekker staan ter herinnering
Quitte is the best!
mag ik vragen waar je gaat kijken?
omdat je het ook over inruil hebt,bekruipt mij een benauwd gevoel.
als het bij stal van Iwaarden is,zou ik het echt niet doen, of een echte kenner (niet iemand die "al" een paar jaar een eigen paard heeft,en daardoor kenner denkt te zijn)meenemen.
anders is de kans groot dat je binnen de korste keren met ander soort ellende zit.
zoiezo,jij hebt een heel braaf dier nodig,met jouw angst.
de paardjes die bij en handelaar terecht komen,staan daar vaak niet omdat ze de meest lieve gezonde dieren zijn.
uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
omdat je het ook over inruil hebt,bekruipt mij een benauwd gevoel.
als het bij stal van Iwaarden is,zou ik het echt niet doen, of een echte kenner (niet iemand die "al" een paar jaar een eigen paard heeft,en daardoor kenner denkt te zijn)meenemen.
anders is de kans groot dat je binnen de korste keren met ander soort ellende zit.
zoiezo,jij hebt een heel braaf dier nodig,met jouw angst.
de paardjes die bij en handelaar terecht komen,staan daar vaak niet omdat ze de meest lieve gezonde dieren zijn.
uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
heleen, je geeft echt goede tip!
het klopt wel dat er vaak bij handeleren iets is met de paarden. ik had echt een leuke fjord op het oog, die kwam niet door de keuring. en paar dagen later stond ie via een handelaar op marktplaatst. volledig gezond uiteraard, terwijl er echt wel iets aan de hand was met dit diertje.
het klopt wel dat er vaak bij handeleren iets is met de paarden. ik had echt een leuke fjord op het oog, die kwam niet door de keuring. en paar dagen later stond ie via een handelaar op marktplaatst. volledig gezond uiteraard, terwijl er echt wel iets aan de hand was met dit diertje.
---