BuitenBeer

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
kristelhans

BuitenBeer

Bericht door kristelhans » ma 13 jul 2009, 16:10

Vandaag weer lekker even op Beer gereden..Voor het eerst zonder eerst te longeren en het ging fantastisch. Met opstijgen blijft hij echt keurig stilstaan totdat ik STAP zeg en been geef..stappen, draven en sturen geoefend...rechtsom vindt meneer nogal moeilijk..valt naar binnen en snijdt de boel af..maar ja, 8ste keer er op..niet te veel verwachten van hem..wijken voor het been vanuit halt oefenen we nu en 't kwartje valt aardig..alleen toepassen terwijl hij loopt vindt ie nog lastig als ik het vraag...vandaag hielp iemand op de grond..ik been, zij drukken bij zijn schouder en dan doet Beer het meteen..dus nog even oefenen en dan is dit kwartje ook gevallen ;) Op de grond met mij er naast doet hij het moeiteloos dus ik denk dat het koppelen van de oefeningen nog even lastig is maar hij doet goed zijn best!

Na 20 minuutjes rijden zei mn vriendinnetje die mee was; zullen we even het bos ingaan? Ik; Okeeeej! Dus ik met Beer naar buiten..voor het huis loopt een megalang zandpad dus die hebben we genomen..afslag bos even overgeslagen vanwege de dazen..lekker gestapt en gedraafd..helemaal zelf en los (zonder touw er aan o.i.d.)..

Paar hinnikjes en de EERSTE BOK(je)..vanuit stilstand dus niet bepaald spectaculair..hij vond een omgezaagde boom eng (wel 40 keer eerder langs gekomen..duh) dus ik gaf extra been..bok! Ik lag in een deuk...tzag er heel kneuzig uit geloof ik.. Vriendinnetje was een stuk achter gebleven en dat vond Beer ook lastig..dat ie dan zelf moest lopen..zwalk, zwiemel, slinger... Aan het einde van het pad omgedraaid en in een hogere versnelling (zweefdraf) terug naar vriendinnetje..ook nog even teruggenomen wat aanzienlijk lastiger ging dan in de bak maar hij deed het wel.. oortjes constant naar voren en een dikke, gebogen, blije nek..wat een paard! Achtste keer er op en dan al een 'buitenritje'..wat een machtig gevoel zeg!

Mijn streven was om aan het einde van de zomer een bosritje met een vriendin te maken en ik denk dat ik dat aardig heb ingeschat..woensdag onze eerste lesje! Joepppieeee!
roos

Re: BuitenBeer

Bericht door roos » ma 13 jul 2009, 16:13

Jij zit nog steeds op je roze wolk he. Wat braaf van Beer.
En woensdag les..ben erg benieuwd!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Marloes

Bericht door Marloes » ma 13 jul 2009, 16:18

Jouw vrolijkheid in je topics is altijd zo aanstekelijk! Leuk dat jullie zo veel plezier hebben. :)
Beer is ook erg braaf zo te horen!
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 13 jul 2009, 16:19

haa ja alles is roze ;)
We leren zoooveel per ritje... Ookal doen we maar 20 minuutje per keer..hij gaat zooo snel vooruit..alles wat hij leert, onthoudt hij gewoon..je hoeft het maar één of twee keer uit te leggen en te belonen en hij doet het de derde keer vanzelf.. zwijmellll
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 13 jul 2009, 17:07

ohhhhh jullie eerste buitenrit! wat super zeg.
---
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 13 jul 2009, 18:01

@ Gerritje; jaa pas maar op; concurrentie in de endurance! ;) In maart wil ik hem starten in de kennismakingsklasse in de Vechtdal-rit..lekker vlakbij huis (10 minuten met de trailer)...spannenddd!
Jowien

Bericht door Jowien » ma 13 jul 2009, 20:22

Wat een leuke verhalen heb jij altijd over Beer! Klinkt echt als een geweldig team jullie twee. En leuk dat je ook endurance gaat rijden, zo'n stoere fjordenjongen zien we graag in actie!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Viv

Bericht door Viv » di 14 jul 2009, 04:59

Nieuw motto: Beer gaat als een Speer :D

Vanaf eind januari is de kalander voor 2010 bekend dus dan kun je kijken of Ommen er ook weer bij zit dit jaar :D Blijft altijd een verassing.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 14 jul 2009, 05:22

Nou ik hoop het wel..anders is er in Twente ook wel wat geloof ik..wil niet te ver weg voor de eerste keer..ga in december mijn trailer rijbewijs halen..ooeehhh spannend!
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 14 jul 2009, 08:03

Gaaafffff! Lijkt mij zo ontzettend spannend als je dan voor het eerst naar buiten gaat
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 14 jul 2009, 09:50

Volgens mij wordt het bij jou nooit meer rotweer, die roze wolk is eeuwigdurend. Het is altijd zo leuk te lezen. Het wordt alleen steeds moeilijk om weer iets nieuws te verzinnen om te reageren, hahaha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie