Onderweg hebben we niet gemerkt dat we een paard in de trailer hadden staan en bij aankomst was hij nog kurkdroog, dus het was een geslaagde rit, zeker voor een paard wat nog maar 1 keer in een trailer heeft gestaan en dat is ook alweer bijna 3 jaar geleden.
Eenmaal uit de trailer kreeg hij het heel erg druk met kijken en hinnikken, volgens mij is ie morgen schor. Ik ben me gaan melden bij meneer van Bon om hem op te laten nemen in het stamboek, ehhhh ja Clau dan moet je ook je paard meenemen

En toen kwam het leukste, want ja hij is 4 jaar en hoort dus een naam met een B te hebben. Ik vond zijn originele naam Boulle d'Or nou niet echt je van het en van Bon zei dat ik zelf een naam mocht verzinnen met een B. Is niet echt moeilijk als je David Bowie fan bent, dus vanaf vandaag gaat Exel voor het stamboek door het leven als Bowie. Meneer is nog opgemeten en van Bon hield het op 1.44m, maar zoals Kelly later ook zei kan dat nog wat schelen. Ten eerste stonden we op gras en ten tweede stond meneer niet echt stil.
Toen was het wachten tot we aan de beurt waren, we hebben meneer nog maar eens goed gepoets en het bleek dat hij rustiger was als we hem niet aan de trailer lieten staan (hij dacht dat ie hond was en was een kuil aan het graven bij de trailer). Tijdens onze wandeling kwamen we bij een trailer waar ze bezig waren met blauwe ballen op te pompen, voordat ik het wist had ik de pomp in mijn handen, zodat Claudia zich om kon kleden. Wat volgens mij niet helemaal goed ging, want Zortin was zich ermee aan het bemoeien

We hadden besloten dat Paul hem zou voorbrengen en ik er achteraan zou gaan met een zweepje. Pikant detail, ik had geen lange zweep bij me, dus heb de longeerzweep van Paul gebruikt en die is roze........... ach moet kunnen toch? hahaha
En dan sta je klaar om de ring in te gaan, zegt iemand dat je je startnummer aan de verkeerde kant hebt hangen, dus nog gauw even een nieuwe tairap (hoe spel je dat?) gehaald en een schaar en dat ding aan de goede kant gehangen.
Het waren 5 ruinen en wij waren als nummer 4 aan de beurt, kregen nog even instructies hoe te lopen en toen mochten we gaan. Het voorbrengen ging best redelijk voor een paard wat stilstaan niet echt in zijn woordenboek heeft staan. Met wegstappen kreeg ik te horen dat ik even met de zweep moest kletsen, zodat ie doorstapte, wat direct een sprongetje van Exel tot gevolg had.
Weer voor de jury waren ze maar aan het kijken naar zijn benen, dus de moed zonk me echt in me schoenen. Ik hoorde ze iets zeggen over linksvoor, dus ik zei al tegen Paul dat het niet zo goed zou zijn.
Toen de uitslag, 33 punten en een 2e premie. rastype 7, lichaamsbouw gespierdheid 6 (rug-lendenen arm bespierd), beenkwaliteit 7 (schiefeltje RV), korrektheid v.d. gangen 6 (mist kracht en tact), totaal indruk 7.
Eigenlijk vond ik het toen zo slecht niet meer, want die bespiering kan je aan werken en die kracht ook. Het was nu natuurlijk op hele korte termijn dat we hierheen moesten en toevallig heeft ie de laatste 2 weken weinig gelopen. Ik kreeg ook de tip van mijn "buurman" dat ik 'm meer moest voeren en trainen.
Al met al vond ik het toch geslaagd, ik weet nu waar we aan kunnen werken en volgend jaar gaan we kijken hoe we er dan voor staan. Anja vond het ook wel errug leuk dus die heeft besloten dat zij Pjaf dan meeneemt.