Beer en ik gaan los en hard!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
kristelhans

Beer en ik gaan los en hard!

Bericht door kristelhans » vr 03 jul 2009, 22:05

Hoooi!
Weeeer een mijlpaal..of twee eigenlijk!

Vanavond na alle regen en onweersbuien was het weer lekker koel dus ik dacht; tijd voor de 4de keer op Beer. Eerst lekker poetsen..kon eindelijk weer want door de plensbui was hij eeeeiiindelijk niet zo stoffig meer!

Zadel erop en eerst even gelongeerd om de stem-commando's nog even te oefenen...ging perfect! Toen de sidepull (bitloos hoofdstel) er op en stalgenootje even vasthouden..ik heb niet meer gehangen maar ben er zo, in één keer, opgestapt..bleef braaaf staan.

Toen even stappen met stalgenoot maar na een half rondje dacht ik weer...los met die handel! Heerlijk zelf rond gestapt en ophoudingen (wat hij echt heeeeel goed doet!), bochtjes en sturen geoefend..toen klakte ik met mijn tong en Beer ging wat harder stappen..met van die alerte flapper-oren en een nekje dat wat heviger beweegt..zo van; jaa baas, ik hoor je!

Toen dacht ik, achja; het voelt allemaal zo zalig en veilig..ik waag het er op..ik zei Beer, drrrrraf en gaf wat beendruk en meneer draaft moeiteloos aan!!!!!!!! (nog steeds los!!) _/-o_ Mijlpaal 1!

Even een half rondje door een afgezette bak maar het sturen was nog wat lastig haha... Daarna het lintje weggehaald dat de bak kleiner maakt zodat ik de hele bak had (mijlpaal 2)..gestapt, gedraafd en GENOTEN!!! Ook helemaal alleen afgestegen, zonder vasthouden in het midden van de bak..God, wat is Beer een braverd onder het zadel!!!!

Volgende keer longeer ik hem ook nog maar ga ik er meteen los op..hij pikt alles echt mega snel op en hij vindt alles zo gezellig! 't Is echt een ander peerd als ik er op zit..Lang niet zo dominant en klierderig als op de grond soms! Dus ik denk dat hij er echt aan toe was om deze stap te nemen..

Nou, ik zwijmel nog even na..Beer heeft weer een vrij weekend nu en volgende week er weer even op en weer lekker freestylen voor de afwisseling..had eergisteren ook gewandeld maar de dazen waren te erg en daar worden paardjes niet gewilliger van met wandelen haha.. oooh en Beer vult nu ook prachtig op bij zijn rug! Komt helemaal tot bloei hier.. Heb ook het idee dat hij iedere dag hoger wordt haha! Misschien de spieren? Hij krijgt wel meer vorm nu...oohhh wat is ie toch gaaaf!! +:)+ *o/*
roos

Re: Beer en ik gaan los en hard!

Bericht door roos » za 04 jul 2009, 07:22

Jij bent een gelukkige fjordeneigenaresse zo te lezen...wat is Beer toch braaf zeg! Echt leuk om te lezen dat jullie zo goed gaan.

Hier is gister niks gevallen, alleen beetje onweer in de verte. Het was bij jullie echt slecht weer idd hoorde ik op het nieuws. Moet wel zeggen dat een buitje hier ook niet verkeerd zou zijn.

Laat je snel weer een keer fotos maken van jullie als aanstormend talent ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 04 jul 2009, 08:03

Haa je we gaan als een speer..ik zal binnenkort weer wat foto's maken...er is altijd wel iemand bij als ik ga rijden voor de zekerheid dus die kan ik wel bombarderen tot fotograaf!
roos

Bericht door roos » za 04 jul 2009, 08:08

Jaja ..en wat ook zo grappig is dat hij zo goed reageert op druk. Ik ben met Ekdal bezig met simpele dingen zoals terug met druk van 1 vinger tegen zijn borst en 'om'hetzelfde verhaal. Gaat best goed :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 04 jul 2009, 08:16

Hihi ja Roos meer kunnen wij nog niet leren!

He wat onwijs goed dat hij het zo braaf doet! Lijkt mij zo helemaal geweldig als het zo goed gaat! Vraagt wel om nieuwe foto's!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Viv

Bericht door Viv » zo 05 jul 2009, 06:28

Ohhhhh wat goed joh Kris. Wie had dat gedacht 3 weken geleden :D Helemaal Kicken. Beertje is ook echt zo'n heerlijke goedsul met een pretpaketje :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 05 jul 2009, 07:31

haaa jaaa! Beer is idd een goedzak..ik het wel het idee dat hij weer wat gegroeid is..ook in de hoogte..zal m over een tijdje weer eens opmeten..hij krijgt ook wat spieren nu natuurlijk..

Gisteren naar Jan en Jose geweest, de oude eigenaren van Beer en dat was heel gezellig! We vielen meteen met de neus in de boter want Rudsmo (de Noorse hengst) ging net een merrie dekken... Vriendlief was ook mee en die wist niet wat ie zag hihaa!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 05 jul 2009, 10:22

Haha, die Rudsmo komt wel aan ijn trekken daar, hij is populair.

Super dat het zo goed gaat met jou en Beer.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 05 jul 2009, 10:26

Haa ja Rudsmo heeft geloof ik al een stuk of 25 dames gedekt nu...die heeft de vakantie van zijn leven! Hij was heel lief met dekken...haha hij wilde graag eerst aan de voorkant kennis maken en hij was ook best voorzichtig...wel zo fijn voor de dames! Een echte heer! :#
Gerritje

Bericht door Gerritje » zo 05 jul 2009, 20:33

Wat leuk!!!! En straks de volgende mijlpaal, de galop!
---
Plaats reactie