Nachtmerries voor Vivaldi in Berlijn; kleine update onderaan

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Krista

Nachtmerries voor Vivaldi in Berlijn; kleine update onderaan

Bericht door Krista » ma 29 jun 2009, 09:51

Nou wij hebben er wel een heel byzonder weekendje Berlijn op zitten. Vivaldi hadden we goed voor elkaar dus besloten hem weer eens in Berlijn te laten starten. (mooie baan, hoog prijzengeld) maar dat kreeg dus een andere afloopt. Zaterdagmorgen vertrokken, vrachtwagen met 6 paarden en wij met Vivi in de trailer. Einde van de dag waren we op de baan, we hadden een eigen stalgegebouw voor onze trainer, ruime boxen, niks mis mee, Vivaldi mooi apart gezet van de merries, alles op slot, vrachtwagen voor de deur om alles te barricaderen voor de nacht en wat gaan eten en drinken zaterdagavond na aankomst. Zondagmorgen in alle vroegte belt de verzorger van de paarden in paniek ons wakker, hij was op stal, Vivi was losgebroken, onsamenhangend verhaal, hij was niet goed, iets over een muur, we moesten snel komen, naja paniek alom natuurlijk wij als een dolle het hotel uit de stad doorgescheurd kwamen we daar Vivi stond in een andere box, helemaal doorgedraaid, bijna niet te benaderen, schuim op zn lijf, ogen rolden bijna uit zn hoofd, slaan naar ons, en zichzelf bijten, heel verschikkelijk :o

zn eigen boxdeur stond open, uit de sponningen, helemaal ontzet, en 2 merries hadden het hoofd kapot en 1 een winkelhaak in het been. Veearts was al onderweg. we hebben Viv kunnen pakken hij had flink wat schaafwonden maar leek verder ok, mijn man met hem gaan wandelen om te kalmeren, het leek echt nergens op, na een uur ongeveer was hij een beetje rustig geworden. Hij was ook verder niet kreupel of gewond gelukkig we hebben echt zoooooo mazzel gehad daarmee.

Die staldeuren hebben aan de bovenkant wieltjes die rollen in een goot boven de stallen die slimmerik heeft de deur als het ware opgetild zodat ie deels loskwam en voor de rest de deur opengebeukt en uit de grendels gedrukt zelfs het metaal was helemaal verbogen.. de verzorger kwam al vroeg op stal en hoorde buiten al het kabaal dus die is snel naar binnen gegaan en trof Viv daar aan op de gang, alles ondersteboven, ook de sulkys en Viv was helemaal gek, heeft hem in zn buik getrapt en op zn arm, uiteindelijk heeft ie hem in een lege box kunnen jagen naja kort daarna kwamen wij.

Naja koersen was niks dus hij is wel aangespannen geweest maar had zn kruid verschoten, maargoed we zijn al dolblij dat ie nog heel is voor hetzelfde geld was hij zwaar gewond geweest of had je met een lege trailer naar huis gekund omdat ie zn poten had gebroken...

Dus dat was 14 uur reizen, weinig slapen en een hoop stress, en nu dus even bijkomen....
Laatst gewijzigd door Krista op vr 10 jul 2009, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Cindy+Uniek

Re: Nachtmerries voor Vivaldi in Berlijn

Bericht door Cindy+Uniek » ma 29 jun 2009, 10:05

jeetje mina......
jullie hebben wel vaak pech/ellende he met die beesten!
ik hoop dat alles snel weer rustig en bijgekomen is.
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Leentje

Bericht door Leentje » ma 29 jun 2009, 10:11

jee,wat een toestand joh!
gelukkig ergere dingen uitgebleven.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Krista

Bericht door Krista » ma 29 jun 2009, 10:44

Cindy ja met deze hebben we al eea meegemaakt. Het is ook een hele byzondere knol. Door zn hengst zijn wint ie zn koersen, puur op karakter en vechtlust, want van zn loop moet ie het niet hebben, het is een redelijk houten harry als hij de baan inkomt, hij kan niet snel vertrekken en hij moet echt op stoom komen. Maar als we hem zouden castreren maakt ie niks meer klaar op de baan dan haal je echt de muziek eruit.

Aan de andere kant is zijn hengst zijn ook dat wat hem lastig maakt, hij is naar mensen toe lief en goudeerlijk maar naar andere paarden toe, hou op schei uit. Een moordenaar is het, hij kan niet meer op de vrachtwagen met anderen in zn buurt, daar heeft ie vorig jaar ook al een keer zo gevochten dat ie bloedend aan zn hoofd en rug en kont van de klept afkwam (en gewoon een koers winnen he, hihi) en hij duldt niemand naast zich op stal en in de molen kan je stoom op 5 zetten want hij pakt ze wie er ook voor hem loopt. Zelfs als er een auto langs zn wei rijdt gaat ie meerennen met zn oren in de nek :D
Alleen moet ik eerlijk zeggen tegen Oos heeft ie nog nooit lelijk gedaan. Die mag ook gewoon naast hem lopen met buiten rijden en zelfs naar hem kijken, hihi

Maar ja hij is gelukkig nog heel, we zijn echt heel erg dol op hem, het is een heel byzonder paard. En dat is belangrijker dan een weekend met weinig slaap en 1200 km op de teller en een paar honderd euro lichter.... voortaan gaan er een paar balken mee om zn stal te barricaderen :D
Voorlopig heeft ie eerst de hele week vrij, heerlijk iedere dag de wei in om even bij te komen van dit alles.
Viv

Bericht door Viv » ma 29 jun 2009, 10:44

Jemig wat een verhaal zeg.... dan moettie wel flink in paniek geweest zijn zeg.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 29 jun 2009, 10:45

heftig zeg en idd godzijdankl jullie paardje nog heel, maar die andere 2, hoe kwam dat dan, heeft hij ze verwond?
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 29 jun 2009, 10:49

Jemig wat een heftig verhaal, arme verzorger!
Krista

Bericht door Krista » ma 29 jun 2009, 10:51

Caroline die merrie met de winkelhaak in dr been had een box waar ze met dr hoofd uitkon (net als Vivi daardoor heeft ie die deur op kunnen tillen) dus die zal wel hebben staan slaan en zich zo verwond hebben, die andere 2 merries stonden achter traliedeuren die zullen het hoofd wel gestoten hebben oid. We hebben ook geen idee hoe lang ie daar op de gang voor die boxen is bezig geweest maar ja die merries worden ook helemaal gek natuurlijk en hij ook van frustratie dat ie er niet bijkan! Maar bij die merries was verder ook niet erg hoor gelukkig de baan veearts is bij de paarden geweest.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 29 jun 2009, 12:00

Tjee wat een verhaal. Toen je aan het vertellen was hoe hij was, moest ik aan een boek denken wat ik pas uit heb gelezen. Het boek heet 'Seabiscuit' en gaat over een draver uit de jaren '30. Was wel een apart verhaal.
Je hebt wel geluk gehad zeg!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Fran

Bericht door Fran » ma 29 jun 2009, 13:21

Jeetje wat een toestand, maakt iedergeval wel wat mee met die knol. Balen, hopen dat hij de volgende keer zich wel kan gedragen.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Daphne!

Bericht door Daphne! » ma 29 jun 2009, 13:22

Het boek heet 'Seabiscuit' en gaat over een draver uit de jaren '30
Ik heb de film ervan, erg mooi inderdaad.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Esther

Bericht door Esther » ma 29 jun 2009, 16:59

Jemig, wat een verhaal.. Die verzorger verder oke? die had een trap in zijn buik gehad??
Gelukkig is het voor Vivaldi dan goed afgelopen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » ma 29 jun 2009, 20:15

Oh wat hebben jullie een hoop te stellen met dit paard.
Gelukkig viel het achteraf nog mee maar ik kan me goed voorstellen dat de schik er goed in zat.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » ma 29 jun 2009, 21:11

Jeetje wat een verhaal weer Krista. Gelukkig is hij redelijk ongedeerd eruit gekomen.
Een weekje bijkomen van zijn avontuur kan hij wel gebruiken en jullie ook wel denk ik zo.
Wodan en ik M1+10
Anna

Bericht door Anna » ma 29 jun 2009, 23:58

Wat een toestand zeg, gelukkig valt alles achteraf mee 8-)
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » di 30 jun 2009, 16:47

wow, minder dat hij niet zo lief is naar andere paarden

willen jullie enkel met hem racen of is er daarachter nog een plan voor hem? want zo is dat toch ook niet fijn voor hem uiteindelijk?

maar toch goed dat alles nog in orde is met hem 8-)
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 30 jun 2009, 18:24

minder zeg. ook dat hij naar jullie uithaalt.
gelukkig is hij nog heel, maar fijn is zo iets niet. ik had bij lezen al zoiets van huh?? vrachtwagen voor de deur zouden ze gejat worden of zo, maar hij is gewoon goed in uitbreken....hopelijk volgende koers weer goed. idd castreren is dan geen optie, dan is hij voor de baan niets meer waard.
---
Krista

Bericht door Krista » di 30 jun 2009, 20:29

@Kenandra Vivaldi is een draver en een goed koerspaard dus ja we willen alleen maar met hem koersen :D als zijn koerscarriere over is gaan zn ballen eraf en gaat ie weg als recreatiepaard. Dan ken je ze niet meer terug zo mak als een schaappie ;) Maar dat duurt hopelijk nog heel lang!
@Gerritje een hengst die helemaal over de z*** is ziet niets meer dat heeft niks met ons te maken, dat is nou eenmaal zo. Vrachtwagen hadden we idd aan de buitenkant voor de deur van het stalgebouw gezet om te barricaderen ivm eventuele diefstal van spullen of paarden of gerommel aan de paarden. De baan ligt midden in de stad in Berlijn daar kun je niets onbeheerd achter laten!

Maar hij maakt het goed onze pimp. Hij is vandaag al weer ouderwets de wei doorgevlogen en zo vrolijk alsof er nooit iets is gebeurd, gelukkig :D
Anouska

Bericht door Anouska » do 02 jul 2009, 11:00

Wat een toestand Krista! Gelukkig is Vivaldi heel gebleven.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Krista

Re: Nachtmerries voor Vivaldi in Berlijn; kleine update onderaan

Bericht door Krista » vr 10 jul 2009, 08:04

Nou dames onze boy maakt het weer goed en is 100% in vorm.
Gisteravond hebben we hem laten lopen op Gelsenkirchen hij was werkelijk ouderwets. Een lange afstandskoers over 2600 meter, gelijk na de start pakte Vivaldi de kop en die heeft ie niet meer afgegeven 8-) ! De paarden liepen als ganzen in een rijtje achter hem aan :D , voor de finish probeerden er nog een paar aan te vallen maar het had geen zin, onze kanjer heeft heel sterk gewonnen *o/*
We zijn erg blij en trots, we weten nu dat hij weer 100% in vorm is!! Als de filmpjes vandaag online komen zal ik wel een link plaatsen.
Plaats reactie