Ons verslag van het weekend
Ons verslag van het weekend
Vrijdagmorgen op tijd uit bed want ik had nog een heleboel te doen voordat mijn gasten zouden komen. Tegen half 5 kreeg ik een telefoontje van Suzanne dat ze er bijna waren, dus toen naar stal gegaan. Nog even Ronan zijn stal klaar gemaakt en toen waren ze er. Roon lekker afgespoten en op stal gezet en toen hij rustig bleef zijn we naar mijn huis gegaan om lekker wat te gaan drinken. Eerst natuurlijk een rondleiding gegeven in ons paradijsje en bij de paarden gekeken. 'sAvonds lekker nasi gegeten om vervolgens Heino te gaan knippen en wassen. Rond 24.00 uur maar gaan slapen, maar poeh was toch wel zenuwachtig voor de keuring. En ook leek onze poes aanstalten te gaan maken om te gaan bevallen, dus niet zo heel lekker geslapen. Om half 6 alweer wakker, gauw naar beneden en jahoor de poes had een mooie babypoes gekregen!!
Na de paarden gevoerd te hebben en heel blij te hebben gezien dat Heino nog schoon was, zijn we eieren gaan bakken voor op de broodjes om mee te nemen. Nou Ulrich en Minous naar de wei gebracht en Heino in de trailer gezet. Op naar stal om Ronan te gaan halen. Ook die was gelukkig nog schoon, dus we hadden niet zo heel veel tijd nodig voordat we op pad konden. Om kwart voor 9 kwamen we aan op het keuringsterrein en konden zo aan de ring parkeren. Na ons aangemeld te hebben begon het lange wachten. Heino bleef gelukkig super braaf op de trailer wachten, dus daar was ik heel blij mee. Op een gegeven moment hoofdstel aangedaan en uit de trailer gehaald. Nou toen duurde het toch nog een poosje voordat de ruinen aan de beurt waren. Heino was ondertussen toch best druk aan het worden, dus ik had mijn handen vol.
Eindelijk was het zo ver, we mochten de ring in. Ik heb zelf de 1e staprondjes gedaan, omdat Leo met Ronan liep. Maar daarna heeft Leo hem over gepakt, om het echte werk te doen. Het vreemde was dat Heino voor stamboekopname kwam, maar voor de keuring niet nagezien was door dhr. van Bon. Maar goed we waren ondertussen aan de beurt om voor de jury te verschijnen. Heino liet zich keurig opstellen, maar was met draven toch erg heet. Leo deed voor de zekerheid maar 2 rondjes draven, en ik moet zeggen dat Heino zijn mooie gangen stukken erg goed liet zien. Nou daarna moesten we weer wachten, want er waren er nog 2 aan de beurt. Net voordat de uitslag bekend zou worden gemaakt, kwam dhr. van Bon dan eindelijk voor stamboekopname. Helaas bleek dat Heino door het rottige wisselen een overbeet had gekregen. Ik wist dit wel, maar het leek mij niet zo ernstig. De tandarts heeft er 4 weken geleden nog naar gekeken en verzekerde mij dat dit binnen 2 jaar, als alles gewisseld is helemaal weg is. Er werd helaas nu wel een klein drama van gemaakt. En het lullige was, dat ze al de volgorde van opstellen aan het omroepen waren en Heino op kop mocht gaan lopen. Maar helaas mocht hij na overleg met de jury niet meer verder meedoen en werden we de ring uitgestuurd. Ik was echt woest, want we stonden naar mijn gevoel nogal erg voor hammer! Heb je de waarschijnlijke ruinenkampioen in handen en wordt je zonder pardon eruit gegooid.
Dit was dus een enorme teleurstelling. Dhr. van Bon heeft wel toegegeven dat het zijn fout was dat dit na de keuring was gebeurd, want Heino had eigenlijk niet eens voor de jury mogen verschijnen. Punten werden ook helaas niet bekend gemaakt.
Gisteren kon ik er alleen maar boos over worden, nu denk ik wacht maar we komen terug en nemen wel revanche!!
Nou ja, na derest te hebben gekeken zijn we maar naar huis gegaan. Ik had geen zin meer om verder te blijven.
'sAvonds met zijn allen lekker frietjes gegeten en toen naar het strand. Ooo wat was het toch heerlijk, ondanks het weer mistig aan het worden was. We hebben echt heerlijk door het water gedraafd en gegaloppeerd. Voor Ulrich en mij was het ook alweer meer als een jaar geleden dat we waren geweest. En na zijn operatie was dit toch wel weer een hoogtepunt!
Terug bij de trailer was hij wel helemaal op. Lekker naar huis gegaan en zijn verdiende eten gegeven.]
Vanmorgen hebben we na een uitgebreid ontbijt nog heerlijk in de bak gereden en ook nog een paardenruil gedaan. Wist niet wat ik mee maakte toen ik op Roon stapte. Wow wat is die breed. Nu is Ulrich wel smalletjes, dus stapte van het ene uiterste op het andere. Heb zomaar kwartiertje lekker gestapt en wat gedraafd en wat dingetjes uitgeprobeerd, toen was het wel genoeg voor hem. Suzanne zat ondertussen op Ulrich en heeft ondervonden dat wissels rijden toch best tegenvalt.
Maar uiteindelijk toch gelukt. Nou de paardjes lekker uitgestapt en vervolgens afgespoten en toen zijn Suzanne, Leo en Ronan na een heerlijk, supergezellig wel erg dubbel weekend weer naar huis gegaan.
Sorry, het is wel een heel verhaal geworden. Maar moest mijn verhaal toch even kwijt!
Na de paarden gevoerd te hebben en heel blij te hebben gezien dat Heino nog schoon was, zijn we eieren gaan bakken voor op de broodjes om mee te nemen. Nou Ulrich en Minous naar de wei gebracht en Heino in de trailer gezet. Op naar stal om Ronan te gaan halen. Ook die was gelukkig nog schoon, dus we hadden niet zo heel veel tijd nodig voordat we op pad konden. Om kwart voor 9 kwamen we aan op het keuringsterrein en konden zo aan de ring parkeren. Na ons aangemeld te hebben begon het lange wachten. Heino bleef gelukkig super braaf op de trailer wachten, dus daar was ik heel blij mee. Op een gegeven moment hoofdstel aangedaan en uit de trailer gehaald. Nou toen duurde het toch nog een poosje voordat de ruinen aan de beurt waren. Heino was ondertussen toch best druk aan het worden, dus ik had mijn handen vol.
Eindelijk was het zo ver, we mochten de ring in. Ik heb zelf de 1e staprondjes gedaan, omdat Leo met Ronan liep. Maar daarna heeft Leo hem over gepakt, om het echte werk te doen. Het vreemde was dat Heino voor stamboekopname kwam, maar voor de keuring niet nagezien was door dhr. van Bon. Maar goed we waren ondertussen aan de beurt om voor de jury te verschijnen. Heino liet zich keurig opstellen, maar was met draven toch erg heet. Leo deed voor de zekerheid maar 2 rondjes draven, en ik moet zeggen dat Heino zijn mooie gangen stukken erg goed liet zien. Nou daarna moesten we weer wachten, want er waren er nog 2 aan de beurt. Net voordat de uitslag bekend zou worden gemaakt, kwam dhr. van Bon dan eindelijk voor stamboekopname. Helaas bleek dat Heino door het rottige wisselen een overbeet had gekregen. Ik wist dit wel, maar het leek mij niet zo ernstig. De tandarts heeft er 4 weken geleden nog naar gekeken en verzekerde mij dat dit binnen 2 jaar, als alles gewisseld is helemaal weg is. Er werd helaas nu wel een klein drama van gemaakt. En het lullige was, dat ze al de volgorde van opstellen aan het omroepen waren en Heino op kop mocht gaan lopen. Maar helaas mocht hij na overleg met de jury niet meer verder meedoen en werden we de ring uitgestuurd. Ik was echt woest, want we stonden naar mijn gevoel nogal erg voor hammer! Heb je de waarschijnlijke ruinenkampioen in handen en wordt je zonder pardon eruit gegooid.
Dit was dus een enorme teleurstelling. Dhr. van Bon heeft wel toegegeven dat het zijn fout was dat dit na de keuring was gebeurd, want Heino had eigenlijk niet eens voor de jury mogen verschijnen. Punten werden ook helaas niet bekend gemaakt.
Gisteren kon ik er alleen maar boos over worden, nu denk ik wacht maar we komen terug en nemen wel revanche!!
Nou ja, na derest te hebben gekeken zijn we maar naar huis gegaan. Ik had geen zin meer om verder te blijven.
'sAvonds met zijn allen lekker frietjes gegeten en toen naar het strand. Ooo wat was het toch heerlijk, ondanks het weer mistig aan het worden was. We hebben echt heerlijk door het water gedraafd en gegaloppeerd. Voor Ulrich en mij was het ook alweer meer als een jaar geleden dat we waren geweest. En na zijn operatie was dit toch wel weer een hoogtepunt!
Terug bij de trailer was hij wel helemaal op. Lekker naar huis gegaan en zijn verdiende eten gegeven.]
Vanmorgen hebben we na een uitgebreid ontbijt nog heerlijk in de bak gereden en ook nog een paardenruil gedaan. Wist niet wat ik mee maakte toen ik op Roon stapte. Wow wat is die breed. Nu is Ulrich wel smalletjes, dus stapte van het ene uiterste op het andere. Heb zomaar kwartiertje lekker gestapt en wat gedraafd en wat dingetjes uitgeprobeerd, toen was het wel genoeg voor hem. Suzanne zat ondertussen op Ulrich en heeft ondervonden dat wissels rijden toch best tegenvalt.
Maar uiteindelijk toch gelukt. Nou de paardjes lekker uitgestapt en vervolgens afgespoten en toen zijn Suzanne, Leo en Ronan na een heerlijk, supergezellig wel erg dubbel weekend weer naar huis gegaan.
Sorry, het is wel een heel verhaal geworden. Maar moest mijn verhaal toch even kwijt!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Guus Onze bink
Re: Ons verslag van het weekend
Wat een toestand zeg op de keuring, maar jij weet wel dat je nu een toppertje heeft. Als hij straks klaar is met wisselen nemen jullie revance toch? 

Jemig wat balen Wen, en erg slordig. Helaas gebeurt het wel vaker heb ik al gemerkt. Heb je zn overige punten nog gevraagd?
Nou lekker dan... snap je teleurstelling. Als hij klaar is met wisselen laat ze dan maar een poepie ruiken!!
Viv, er staat ergens in het verhaal dat ze de punten niet wilden geven helaas.
Viv, er staat ergens in het verhaal dat ze de punten niet wilden geven helaas.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Ik vond het ook allemaal heel raar gaan. Niemand snapte waarom jij ineens de ring uitging met Heino......slordig inderdaad.
Ik kan me je teleurstelling erg goed voorstellen!
Ik kan me je teleurstelling erg goed voorstellen!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Balen hoor dat het zo ging maar is hij nu wel opgenomen in het stamboek of dat zelfs ook niet?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
@Anita. Nee hij mocht daardoor niet opgenomen worden in het stamboek. Het was ook wel erg dubbel. Wij moesten na de ruinen meteen de ring in vanwege Zarissa, al was ik graag ook naar de trailer gegaan voor Wendy. We hadden het er later nog over, dat ze anders de plus/min punten dan hadden gegeven, dan weet je waar je een volgende keer op kan letten. Helaas, niet gekregen, dat mocht niet meer.
Al met al was dat wel een domper op een erg gezellig weekend.
Al met al was dat wel een domper op een erg gezellig weekend.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Wat ontzettend zuur zeg.. Doe je zo goed je best, je hebt de knol er goed uit zien en er wordt goede hoop gegeven door dat
je voorop mag lopen met hem, en dan gebeurt er dit. Vind het wel onprofessioneel over komen van het stamboek...
je voorop mag lopen met hem, en dan gebeurt er dit. Vind het wel onprofessioneel over komen van het stamboek...
Dag lieve, lieve Trix... 

slecht dat ze het pas na het keuren gedaan hebben. Juist belangrijk om het voor het in de ring moeten te doen om dit soort dingen te voorkomen.
Maar hij is dus afgekeurd op zijn overbeet (*oeps verkeerd gelezen, zat even met mijn gedachten ergens anders*). Tja, hoor je wel af en toe dat dat gebeurd. Hopen voor je dat het nog bij trekt. En dan gewoon nog een keer de poging wagen.
Maar hij is dus afgekeurd op zijn overbeet (*oeps verkeerd gelezen, zat even met mijn gedachten ergens anders*). Tja, hoor je wel af en toe dat dat gebeurd. Hopen voor je dat het nog bij trekt. En dan gewoon nog een keer de poging wagen.
Laatst gewijzigd door janna op ma 29 jun 2009, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dat was inderdaad erg kl*te Wendy, ik zag je met Heino de ring uit gaan, snapte er niks van. Niet netjes van het stamboek, erg jammer want Heino zag er super uit! Heb je nog wel in het rassendefile megelopen want daar was je toch voor gevraagd?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
janna,het is een overbeet,en idd reden voor uitsluiting,maar doe het dan zoals het hoort,voordat je de ring ingaat,zo sneu dit. (en zo op z'n van Bon's)
tja,was wel een weekend van uitersten voor jou Wendy.
tja,was wel een weekend van uitersten voor jou Wendy.

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
jeetje dat is balen! maar mag ie wel weer op de keuring verschijnen als zijn overbjt weg is?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Ik heb er helemaal geen verstand van...
Maar als het zo erg is dat hij nu niet voor stamboekopname in aanmerking komt, hoe is het dan mogelijk dat de jury hem op kop plaatst?
Maar als het zo erg is dat hij nu niet voor stamboekopname in aanmerking komt, hoe is het dan mogelijk dat de jury hem op kop plaatst?
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
-
@Anne en Wendie. De jury keurt de paarden gewoon, zoals het op de keuring altijd gebeurt. Je moet ze opstellen, stappen en draven. In de tijd dat je staat te wachten, komt van Bon dan langs om de andere paarden na te kijken. Of het chipnr wel matcht met het paard, hij kijkt ook in de mond. Dat doet de jury dus niet. Mijnheer van Bon was nu laat met beginnen te controleren. De jury riep de paarden al zodat die op volgorde konden gaan lopen. Ze kunnen dan in ene keer naast elkaar opstellen en dan komen de punten en prijzen. Heino werd als 1e uit zijn rubriek afgeroepen. Maar vB hield dat tegen omdat hij dit bij Heino zag. De 2 anderen werden erbij geroepen en toen moest Wendy met Heino de ring uit en werd hij dus niet opgesteld. Anders was hij 1e geweest in zijn rubriek. Dat maakt het nog zuurder.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Is ons ook een keer gebeurt, met Kyrsta.
Was ook al als 1e geplaatst en moest toen ook de ring uit, omdat ze een overbeet had.
Het jaar erop is ze gewoon opgenomen in het stamboek.
Was ook al als 1e geplaatst en moest toen ook de ring uit, omdat ze een overbeet had.
Het jaar erop is ze gewoon opgenomen in het stamboek.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Zonde zeg, vooral extra zuur omdat je weet dat je op kop mag lopen maar ach...haal daar juist je geluk uit. Als er geen overbijt geweest was, dan stond je op kop. Verder is er dus niks mis met je vent!
Maar hoeveel cm overbeet heeft ie om niet opgenomen te worden??
En hieruit kunnen we dus de les trekken dat als we niet onnodig voor piep willen staan, dan moeten we v Bon aan de mouw trekken voor de stamboekkeuring, voordat het paard gekeurd wordt.
Maar hoeveel cm overbeet heeft ie om niet opgenomen te worden??
En hieruit kunnen we dus de les trekken dat als we niet onnodig voor piep willen staan, dan moeten we v Bon aan de mouw trekken voor de stamboekkeuring, voordat het paard gekeurd wordt.
Geluk is de vrucht van intens werk
Baal er nog steeds enorm van, maar zoals sommige zeggen als hij dat niet had gehad had hij op kop gelopen en daar ben ik toch trots op!!!!
Als hij straks een mooi gebit weer heeft mag hij het gewoon opnieuw proberen.
Ik weet ook dat ze op dit moment gelijk hebben, alleen de manier waarop maakt het extra zuur.
@Bella: We hebben er gisteren in rust nog eens zelf naar gekeken en ik denk dat het om een halve cm gaat. Alleen werd Heino's hoofd zo achterlijk omhoog gehouden dat het wel een dikke cm leek. En idd de volgende keer dat we naar de keuring gaan voor stamboekopname, zorg ik er wel voor dat van Bon al naar hem gekeken heeft voordat we de ring in gaan!!
Als hij straks een mooi gebit weer heeft mag hij het gewoon opnieuw proberen.
Ik weet ook dat ze op dit moment gelijk hebben, alleen de manier waarop maakt het extra zuur.
@Bella: We hebben er gisteren in rust nog eens zelf naar gekeken en ik denk dat het om een halve cm gaat. Alleen werd Heino's hoofd zo achterlijk omhoog gehouden dat het wel een dikke cm leek. En idd de volgende keer dat we naar de keuring gaan voor stamboekopname, zorg ik er wel voor dat van Bon al naar hem gekeken heeft voordat we de ring in gaan!!
Guus Onze bink
Guus Onze bink
Je weet in ieder geval dat je paard toch mooi op kop had gelopen, hoe vervelend het allemaal ook is..
Die overbeet komt wel goed en dan sta je daar met je mooie ruin.. Houd dat maar in je gedachten..
Het is wel een les voor ons allemaal, meneer Van Bon dus even aan de jas trekken.. Al zal Meneer Van Bon er nu zelf ook wel beter op letten misschien..
Die overbeet komt wel goed en dan sta je daar met je mooie ruin.. Houd dat maar in je gedachten..
Het is wel een les voor ons allemaal, meneer Van Bon dus even aan de jas trekken.. Al zal Meneer Van Bon er nu zelf ook wel beter op letten misschien..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
@ Esther: Dat heb ik ook zeker in gedachten, ooit nemen we revanche!!
En tja, of dhr. van Bon hier iets van geleerd heeft...................... heel misschien dan.
En tja, of dhr. van Bon hier iets van geleerd heeft...................... heel misschien dan.
Guus Onze bink
Guus Onze bink
Jee Wendy wat zuur zeg! Kan me voorstellen dat je enorm baalt!
Maar Heino is een knappe vent, volgend jaar of over twee jaar loop je gewoon lekker weer op kop!
Maar Heino is een knappe vent, volgend jaar of over twee jaar loop je gewoon lekker weer op kop!