Aankomst Flower..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Aankomst Flower..

Bericht door Esther » wo 24 jun 2009, 17:18

Vandaag hebben Marieke en Jan Flower gebracht!!! *o/*

Ik val maar meteen met de deur in huis.. Heb haar niet superlekker achter gelaten, ben nu weer in mijn eigen huis..
Flower staat in een afgezet stukje in het weiland waar de andere dames staan.

Sinds ik ben verhuist voeren mijn ouders de paarden en toen zijn ze begonnen met Jeskim ook een kruimel brokjes bij te geven. Ik zag daar niet zoveel kwaad in. Ik was gewoon om haar niet te geven, maar de reden daartoe wist ik niet meer..
Nou, ik weet het weer... :(
Vanavond kwam Hans, de vriend van mijn zus, aan met de brokjes en ik zei, geef alleen Tea maar. Het was te krap met het afgezette stukje erbij om ze beide bij het hek te geven, dan meppen ze elkaar in tweeën. Jeskim is het op zich niet nodig, die krijgt ook maar tien stukjes voor het idee. Maar die werd me toch een potje verkeerd, jemig.. Die was echt kwaad!!
Op Tea kon ze het niet botvieren, dus was Flower de pineut. Die stond nog mooi achter het hekje te kijken, maar Jeskim vloog op haar af.. Sindsdien is het hommeles in de wei.. Jeskim kwaad en Tea pissed off.
Jeskim vliegt met de oren in de nek richting Flower..

En het begon zo goed.. Flower kwam heerlijk rustig van de trailer, begon gelijk het gras hier te testen, was goed te eten volgens haar.
Ze kwam in het weitje en Jeskim heeft er een poos naar staan kijken, helemaal geen centje pijn.. Het was haast vertederend. Fjella vond het ook prachtig, die was ook onwijs nieuwsgierig. Alleen Tea heeft even gekeken, maar die kon het weinig schelen..
Ze hadden al wat geneust en het leek allemaal prima..

Ik heb ze nu maar met rust gelaten, mijn zus houdt een oogje in het zeil.
Ik denk dat het gewoon even moet wennen en ik overbezorgd ben. Flower lijkt er helemaal geen last van te hebben dat Jeskim zo lelijk doet.. Die gaat haar gangetje en is heerlijk koel en rustig.
Tea, Jeskim en Fjella zijn juist helemaal knetter geworden. Die scheuren door de wei, Fjel vindt het natuurlijk prachtig, zijn zich compleet aan het misdragen e.d. Hopelijk zijn ze morgen wat afgekoeld..
Jeskim deed in de wei ineens heel raar tegen me, het was ineens of die drie een kleine kudde vormden, Fjella moesten beschermen tegen de indringer en ze konden niet meer bij elkaar vandaan..

Hele aparte gewaarwording.. Het staat hier waarschijnlijk erg vaag, een erg slecht geschreven verhaal, maar het moet bij mij ook nog even bezinken..

Flower is overigens erg lief, al vindt ze me nog wel wat eng. Toen ik even bij haar in de wei zat moest ze trouwens wel per se de grasjes onder mij opeten.

Morgen maar eens kijken hoe het is.. Hopelijk kunnen ze toch snel genoeg bij elkaar in.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lisa

Re: Aankomst Flower..

Bericht door Lisa » wo 24 jun 2009, 17:39

Daar is ze dan esther!! Leuk joh!!

Maffe jeskim, hopelijk is ze idd morgen weer afgekoeld. En hopen dat ze Flower al gauw ook gaan beschermen binnen de kudde!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 24 jun 2009, 17:42

Sen vond Caj ook niet zo leuk maar moet je nu zien. Komt wel goed Esther :D
roos

Bericht door roos » wo 24 jun 2009, 18:09

Eindelijk is ze er...Hopelijk hebben ze snel de ruzie bijgelegd...!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 24 jun 2009, 18:31

Heey, komt wel goed hoor, hier is het ook koek en ei ondertussen. Maar als we gaan voeren, zetten we ze nu apart, anders is het levensgevaarlijk met al die in het rond vliegende paardenbenen.
Het blijven toch merries he? Heel heel heel veel plezier alsnog gewenst met de kleine Flower, ik vind het ook een heel leuke naam.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 24 jun 2009, 18:31

Zo ging het bij Jasmijn ook. Er werd haar even goed duidelijk gemaakt dat ze letterlijk en figuurlijk de onderste in rang is. Ik heb Jasmijn een tijd apart laten lopen naast de anderen. En ik moet zeggen, dat ze nog het pispotje is. Maar ze weet dat heel goed en gaat goed opzij. En ze weet dat als ik in de wei ben, ze iets meer kan, dan als ik er niet bij ben.
Over een tijdje gaat dat allemaal wel weer beter Esther. En besef, het is ook een soort indringer. Een stuk jonger, dus die moet de 'regels' ook leren hoe het er bij jullie in de wei aan toe gaat.
Geniet maar lekker van die kleine lieverd!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Mir

Bericht door Mir » wo 24 jun 2009, 18:42

Jeskim en Tea krijgen vanzelf weer woorden O:) en dan is Flower het helemaal, komt goed! Maar kan me voorstellen als die tankers op je kleine frummel afstuiven je het even benauwd hebt. Wat dat betreft, ik heb een levensgevaarlijke pitbullshet hier staan, niks mee te beginnen, maar nooit zorgen met andere paarden erbij :D .
Esther

Bericht door Esther » wo 24 jun 2009, 18:48

Ik weet ook wel dat het normaal er zo aan toe gaat als er een nieuwe in de kudde komt, maar ik had het ingeval van een jonge Flower en een moederkloekerige Jeskim misschien iets te positief ingezien. al leek het in het begin allemaal supergoed te gaan. Jeskim heeft me een beetje in de steek gelaten, niet haar schuld, ik had te hoge verwachtingen van een dier..

Mijn zus zei ook al, Tja, Jeskim is blij dat ze ook eens iemand onder haar heeft.. Maar ik ben er van overtuigd dat het allemaal uit jaloersigheid was over het eten.. Hopelijk ontfermt Jeskim zich nu toch snel over dit jonge diertje, zoals ze al bij zo veel andere heeft gedaan..
Was ook zo sneu dat Flower er niets van snapte, die bleef gewoon staan.. Ze is ook zo klein, als het nu gewoon een andere tanker van een fjord was geweest..
Geloof dat Fjella wel heel erg graag met haar wil spelen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 24 jun 2009, 18:55

Kan me best voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit.
Zeker nu je natuurlijk niet meer bij de wei woont, maar je zus houdt het vast goed in de gaten.
Het gaat vast goed komen, maar het heeft even tijd nodig.

Wel super dat ze nu fijn bij jou woont, en dat de reis goed verlopen is.
Heel veel plezier met de kleine Flower!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 24 jun 2009, 18:55

Het ljkt me een rappig gezicht, want volgens mij is fjella dan nu al een stuk groter als Flower is???
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 24 jun 2009, 19:18

Rare situatie nu dus in je kleine kudde.
Komt vast wel goed...

Gelukkig is Flower er niet van onder de indruk.
Esther

Bericht door Esther » wo 24 jun 2009, 19:23

Fjella is inderdaad groter dan Flower, hihi.. Maar Flower is ouder dus ze zullen wel aan elkaar gewaagd zijn..

Buurman Jan vroeg nog of Jeskim nog moest bevallen, hihi.. oeps.. Er zit nogal een buik aan de dames op het moment, hihi.. Ze moet nog wel bevallen, maar volgend jaar pas..
Ergens wel jammer dat Jes altijd zo dik lijkt, op het moment is ze best mooi, maar ze heeft hele ronde ribben en die buik, tja.. Ze is 20 en de zwaartekracht heeft het gewonnen.. En ze staan nu op flink gras, dus er zit allemaal gras in de darmen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » wo 24 jun 2009, 19:24

Hmm als je zelf maar beter weet Esther.

Veel plezier nog met je E'tje ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Esther

Bericht door Esther » wo 24 jun 2009, 19:37

Heb ik ook moeten leren.. Toen ik Jes net had zei iedereen tegen mij dat ze zoooo dik was.. Tja, op dieet dan maar..
Gevolg een broodmagere merrie met nog steeds een dikke buik.. Je kon haar ribben zien, was echt vreselijk..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 25 jun 2009, 07:19

Oh Esther ze reageerd dus een beetje het zelfde als Imka... Die doet ook ineens lelijk tegen die kleintjes terwijl ik dit niet van haar gewent ben. Ze doet zeker lelijk tegen Emy. Leuk ook als je twee paardjes hebt en ze vind je andere paardje niet leuk! Elvis vind ze daarintegen wel leuk... kan je nagaan dat paarden ook zo hun voorkeur hebben. Soms als Elvis niet in de buurt is doet ze het wel met Emy hoor dan is het echt zo van nou kom jij dan maar even hier hihi... T komt vast goed, Emy mag nu ook al veel meer als in het begin!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 25 jun 2009, 10:49

Leuk dat de kleine meid er nu is. En met de liefde onderling komt het vast wel goed op den duur. Kan me wel voorstellen dat je er van baalt dat je ouders het voerpatroon van Timber nu ook op de paarden toepassen. Wat zeiden ze trouwens van Flower?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 25 jun 2009, 13:31

Niet alles kan gaan zoals je het wil blijkt maar weer. Maar misschien dat het ook allemaal wel makkelijker wordt als Fjella de eerste stap naar Flower zet. Jeskim vindt ik ook wel typetje van: Hee dit is ook een beetje mijn kleintje..hoor...(over fjella) Al snap ik Jeskim haar kwaaiigheid ook wel van het geen brokjes krijgen...die is geloof ik ook nogal gesteld op een lekkernij (wetende dat ze ook altijd erg gesteld was op haar eigen bultje kuil *hinnik*). Tja flower er in, brokjes er uit...misschien vandaag toch eens anders proberen, toch allebei brokjes???

Benieuwd hoe de dames het straks doen.
Geluk is de vrucht van intens werk
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 25 jun 2009, 15:19

ik stond ook bij het weiland, van wat heb ik nu gedaan. Leuke merrie gekocht en nu is er alleen haat en nijd in het land. Twijfel alom. Hier is het goed gekomen, en zijn nu kop en kont die 2. geef ze even de tijd, en als je zwanger bent, dan zitten de hormonen je ook behoorlijk dwars soms
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Elvis

Bericht door Elvis » do 25 jun 2009, 15:21

Hey Esther,

Wat leuk een kleine erbij!!Ben zelf niet zo van de shetjes maar deze hebben dan wel weer een heel leuk kleurtje...

Elvis heeft het dus niet van een vreemde ze bijtgedrag als het om eten gaat :) ...
Gaat vast goed komen,sommige worden juist de beste vriendjes na verloop van tijd.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » do 25 jun 2009, 15:49

Wat leuk dat je Flower erbij hebt. Je paarden zullen wel even moeten wennen, maar binnenkort gaat het vast wel goed.
Odette&Fenna
Plaats reactie