opgegeten......

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Jankeke

opgegeten......

Bericht door Jankeke » zo 21 jun 2009, 08:58

Wezen rijden met Vlin. Dacht "ik ga iets later op de avond, dan hebben we niet zoveel last van de dazen". Ik had gelijk......geen dazen maar wel enorm veel muggen. We werden opgegeten. Op een gegeven moment had ik er wel 20 op mijn been. Ze steken dwars door kous en broek heen. Ook Vlin zijn hoofd en buik zaten er onder (ondanks Bremsebremse). De rest zat onder een muggendeken. vlin werd er super vervelend van en de hele tijd draven haalt ook niets uit. Daarom zijn we maar weer naar huis gegaan. Leuk rijden zo. Ik denk dat we een zomerstop moeten houden.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Anita
Contacteer:

Re: opgegeten......

Bericht door Anita » zo 21 jun 2009, 08:59

Dat wordt dan een lange zomerstop Janneke, de zomer is juist vandaag pas begonnen. Balen zeg.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 21 jun 2009, 09:00

Oh wat irritand zeg! Wij hebben niet zo'n last van muggen en dazen hier maar we zitten dan ook niet in de bossen natuurlijk!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 21 jun 2009, 09:57

hier is het ook vreselijk, vooral dazen. Je zit meer om je heen te meppen dan dat je normaal kan rijden :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
roos

Bericht door roos » zo 21 jun 2009, 10:13

Wat onwijs irritant zeg! Over een paar weken heb je vakantie, dus dan kan je misschien vroeg, voor de warmte gaan rijden.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 21 jun 2009, 13:09

roos schreef:Wat onwijs irritant zeg! Over een paar weken heb je vakantie, dus dan kan je misschien vroeg, voor de warmte gaan rijden.
Ik denk idd dat dat zo moet gaan gebeuren, vroeg in de ochtend. Gelukkig ben ik een vroege vogel.

Maar vandaag waait het nogal dus ga ik het toch opnieuw proberen. Wish me luck!
All that we see
All that we seem
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 21 jun 2009, 13:24

Met de wind rijden zal het wel beter gaan. Iedereen roept;'yes zomer heerlijk nog s'avonds rijden in het bos' ik denk; bah, bleef het maar voorjaar of hersft of van mijn part winter: geen muggen of dazen!
tip zou je toch graag in de avond willen rijden zoek dan de weggetjes op tussen de weilanden of op de heide- waar het open is valt heel goed te rijden.
rijdze!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 21 jun 2009, 13:28

Bos is erg mooi en leuk om in te rijden maar ik ben blij dat ik hier dicht bij zee woon. Waait hier wel altijd maar dat went wel.
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 21 jun 2009, 13:31

"Anita45 schreef. Dat wordt dan een lange zomerstop Janneke, de zomer is juist vandaag pas begonnen. Balen zeg
Sorry offtopic, inderdaad, de zomer is vandaag pas echt begonnen. Justin is jarig. Ze heet eigenlijk "Just In Summertime". :+: Ze dankt haar naam aan de dag waarop ze geboren is.

Weer ontopic, wij hebben er gelukkig ook niet echt last van (helemaal niet eigenlijk) maar toen we vorige week op vakantie in Drenthe waren, pppfff, ook zo dwars door je broek heen. Ik wens je succes, want het is echt niet leuk om zo te rijden, en dan al helemaal de jeuk erna niet, vooral snachts }-)
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » zo 21 jun 2009, 15:24

Wat vervelend zeg! Ik heb nog geen last gehad van dazen of muggen.. Er zijn hier nu ook heel weinig vliegen.
Maar ik woon dan ook vlak bij het ijsselmeer dus hetr waait hier ook altijd!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 21 jun 2009, 15:28

haha bij t lezen van het topic titel kreeg ik even andre gedachten maar ja elk voordeel heeft n nadeel, hoop dat t vandaag mee is gevallen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 21 jun 2009, 16:57

Ben net thuis na twee uur rijden en ....inderdaad dankzij de harde wind en de open stukken hebben we maar een paar keer last van muggen en dazen gehad.Vlin was ook goed te hebben nu. Het was een heerlijk tochtje. Moet met die dazen en muggen echt mijn weg zien te vinden zodat we er niet teveel last van hebben.
Ze steken idd dwars door je sokken plus rijbroek heen.
In deze tijd lijkt het me heerlijk om dicht bij zee of ander groot water te rijden.
Ook ik denk wel eens "lekker zomervakantie, lekker veel rijden" maar je komt altijd weer bedrogen uit. Herfst en lente zijn idd eigenlijk beter.
In Drenthe zullen ze er ook wel flink last van hebben ja.
All that we see
All that we seem
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 21 jun 2009, 18:18

bij ons was het vanavond ook heel rustig met de dazen, maarja ik had nog geen rustig ritje, want ik had een soort van bommetje onder me kont
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » zo 21 jun 2009, 23:04

leuk he, de zomer... Ik heb dan nog "geluk" dat ik vrij weinig last heb van insectenbeten/-steken. Bij mijn vriend wordt het binnen de 5 min superdik, hard en rood... die smeert zich iedere zomer weer te pletter als we erop uit trekken.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 22 jun 2009, 06:22

:D Dat van die muggen had ik op 20 mei al ondervonden, dacht even bosritje te gaan doen voor het dekken van Sjol.
AARRRGGGGHHHHH, ben nog nooit zo snel de L en D duinen weer uit geweest, inderdaad gewoon gezellie met zijn 10nen op
je knie! (voordeel: je kan er 10 tegelijk doodslaan!) Pony was ook zwaar over de kook vanwege die ellendelingen.

Missschien juist niet 's avonds gaan rijden, maar gewoon op de dag?

Gisteren overigens gereden van 10 voor 1 tot 3 uur, geen mug gezien en slechts 1 daas!!! Dus ach, je kunt er nog rijden.
Stikte wel van de wandelaars en fietsers, nou weet ik weer waarom ik doorgaans op woensdag ga, dan is het uitgestorven.
En geloof me ik heb gisteren het gehele gebied doorkruist, heb 32 km gereden.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 22 jun 2009, 08:26

haa herkenbaar! Ik heb van de week een avondrit op een bijrijfjord gemaakt en voor die tijd goed ingespoten met Veerust..tis wel voor koeien maar we gebruiken het al jaren voor de paardjes en het werkt super! Ik reed met iemand anders en dat paard werd levend opgevroten door de dazen en mijn paardje had nergens last van..ze vliegen wel in de buurt maar gaan niet zitten.. maar ja..leuk is inderdaad anders!
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 22 jun 2009, 11:27

Sjolvir schreef:Gisteren overigens gereden van 10 voor 1 tot 3 uur, geen mug gezien en slechts 1 daas!!! Dus ach, je kunt er nog rijden.
Stikte wel van de wandelaars en fietsers, nou weet ik weer waarom ik doorgaans op woensdag ga, dan is het uitgestorven.
Even off topic: Was je in de D. Duinen wezen rijden? Geef een keer een gil dan ga ik mee. Twee uur rijden lukt me nu wel!
Waar start je je tocht steeds?
All that we see
All that we seem
Charret

Bericht door Charret » ma 22 jun 2009, 12:29

Ieder voordeel heeft zijn nadeel. Lekker het bos in maar dan krijg je zoiets.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 23 jun 2009, 07:19

Jankeke schreef:
Sjolvir schreef:Gisteren overigens gereden van 10 voor 1 tot 3 uur, geen mug gezien en slechts 1 daas!!! Dus ach, je kunt er nog rijden.
Even off topic: Was je in de D. Duinen wezen rijden? Geef een keer een gil dan ga ik mee. Twee uur rijden lukt me nu wel!
Waar start je je tocht steeds?
roestelberg, maar dat is optioneel, dat doe ik omdat je daar altijd goed kunt parkeren en super hondenrondje!
(met mega zwemvijver! en de mijn denkt dat hij een zeehond is!!!)
Dus als voor jou bv de Rustende jager, de drie linden of what ever beter is..prima..

Rondje L en D duinen is ca 15 a 16 km. Ik doe er meestal 2 (behalve als het giet , dan smokkel ook ik wel eens een rondje)
Komt er wel op neer dat je dan de hele tijd draaft, galoppeert en af en toe stukje stap (vaak genoeg, aangezien je niet over mensen
heen kunt racen en langs restaurantjes kunt crossen.)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 24 jun 2009, 08:04

ik ben net heerlijk aan het brouwen geweest. Wel buiten, gezien mn ingredienten. azijn, citroenthee en hertshoornolie. Stinkt als de mut, maar ik hoop dat de muggen en dazen dat ook vinden. Dan heb ik liever wat stank. Bink en Raika hebben veel last van die beesten. Maakt niet uit welk tijdstip en hoe het weer is. overdag, savonds, regen of zonneschijn, ze zijn er ALTIJD. en nu hoop ik niet meer.....ik ga zo heen en probeer het uit
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie