in een geluksroesje

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
kristelhans

in een geluksroesje

Bericht door kristelhans » ma 15 jun 2009, 18:07

Vandaag heb ik voor het eerst met zadel op Beer gehangen...had 't al een paar keer zonder zadel gedaan maar daar werd meneer nogal nukkig en ongezellig van dus ik heb dat even laten hangen tot ik een goed passend zadel had gevonden.

Nou, vandaag aan de kaptoom met zadel gelongeerd en de stijgbeugels naar beneden..hij was lekker ontspannen op een paar directeur-neigingen na..die ik overigens eindelijk eens meteen kordaat heb rechtgezet...Vorige week begon hij tijdens grondwerk met deze neigingen en ik was de eerste paar keer te verbijsterd als hij tijdens het longeren opeens afslag Kristel nam en dan brutaal met zijn hoofd tegen me aan liep te beuken (nou ja, bijna dan..je kent het vast..met een opgeheven hoofd zo gaan staan en meedraaien dat je niks meer kan..alleen maar rondjes om elkaar heen draaien..DONDERS irritant!)..toch maar met longeerzweep gaan longeren en nu zijn de rollen weer duidelijk..alleen wijzen naar zijn achterbeentjes is al genoeg om meneer in een spurt door de bak te zien gaan...niet helemaal het beoogde effect maar beter dan zijn mega hoofd bij mijn hoofd.

Anyway; hij was zo relaxed na 20 minuutjes werken en voor het eerst in zijn leven een beetje bezweet dat ik dacht; kom, ik kan nu wel eens gaan hangen..meneer is er zo langzaamaan wel aan toe! De 'vibe' voelde goed en ik had sterke toeschouwers vanmiddag die me even konden helpen met vasthouden zodat ik al mijn aandacht op Beer kon vestigen. Eerst met een voetje van iemand rustig hangen...strak ruggetje en een minibokje vanuit stilstand haha..zag er zo kneuzig uit geloof ik dat ik zelf ook last van kneuzige zenuwlachjes kreeg hihi.. Nog een paar keer er af en er weer op...paar pasjes stappen met mij over zijn rug en overal aaien en kirren dat hij zo knap was en lief en sterk en blablabla.. Daarna via de stijgbeugel omhoog gegaan..eerst weer krom en hangen en daarna rechtop staan zodat ie kon wennen aan mij boven hem... Dit hebben we ook meerdere malen gedaan.

Ik had nog net niet genoeg moed om mijn been erover te slaan..twas al met al best een impulsieve actie dus ik vond het wel welletjes..ik denk dat Beer niks zou hebben gedaan maar ik moet me er toch een beeeetje mentaal op voorbereiden.. het feit dat Beer zo dominant is maakt het allemaal net ietsje meer beladen voor mij dan 'normaal'. En de eerste keer op je eigen paard moet leuk zijn en niet eng dus we gaan deze week nog een paar keer dit oefenen en dan regel ik iemand met een camera zodat we de eerste keer er echt op kunnen vastleggen..VETspannend!

Nou, dat heb ik dus gedaan vandaag...zometeen Beer nog een nacht-appeltje en kusje brengen..zo fijn dat ie maar 5 minuutjes rijden van me vandaan staat! Morgen mag hij het allemaal verwerken en dan woensdag gaan we weer verder..
Ik ben echt in de zevende hemel!!
Jeempie
Contacteer:

Re: in een geluksroesje

Bericht door Jeempie » ma 15 jun 2009, 21:37

Wat leuk dat het zo goed gaat. En ja, longeren zonder zweep is ook geen longeren.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Anna

Bericht door Anna » di 16 jun 2009, 05:49

Spannend hoor nu kijken wat hij woensdag doet
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
nina1993

Bericht door nina1993 » di 16 jun 2009, 06:32

Spannend! Ben benieuwd hoe hij het uiteindelijk allemaal gaat doen!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 16 jun 2009, 07:02

Haa nou longeren zonder zweep was bij ons altijd wel longeren...puur op lichaamstaal doet hij het beste..hij had gewoon wat issues en daar werken we aan..zweep is een verlengstuk van mijn arm en nu weet hij weer hoe het zit :p

Het is me opgevallen dat hij het alleen de directeur uithangt met omdraaien tijdens het longeren..aan één kant ..de rechterkant..hij loopt ook iets plankeriger dus ik denk dat mijn peerd links is.. Lekker soepel op rechts maken komende weken.

En ik ben ook heeeeeel benieuwd wat hij gaat doen als ik er op ga...denk niks..haha!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 16 jun 2009, 09:22

Spannend Kristel deze nieuwe fase. Zeer benieuwd hoe het verder gaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 16 jun 2009, 11:49

Haa ja jij hebt hem in het echt gezien dus je weet wel over wat voor een pittige vent we het hebben ;)
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » di 16 jun 2009, 13:12

Wat fijn dat het zo goed gaat!
Voor je het weet zit je er echt op :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » di 16 jun 2009, 15:18

Lekker dat hij nu wel goed luisterd! :) Dat heeft mijn fjord ook wel met longeren, zodra ik er een longeerzweep bijpak doet ze ook inderdaad heel erg haar best haha!
Succes met de volgende keren :) en ook alvast met de eerste keer dat je er echt op gaat zitten.
Plaats reactie