roer(bit) om!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Carolinef
Contacteer:

roer(bit) om!!

Bericht door Carolinef » wo 10 jun 2009, 10:58

ok, ik heb vandaag iets heel drastisch gedaan, heb bij Ubie zijn pessoa bit omgeruild in zijn oude gebroken trensje, heb m mee genomen de mega bak in (40 x80) en ben m gewoon s met lange teugel gaan rijden, in t begin was hij heel zoekende en ongeballanseerd en nog nek strak en hoofd omhoog maar na tijdje ging hij langzaam ontspannen en kwam zijn nek ook naar beneden, heb m aangezet tot draf en hoppa nek weer omhoog, teugels nog lang gelaten en na even onstpande hij weer, weer terug naar stap en zo heen en weer, op n gegeven moment ben ik beetje gaan spelen met lange teugels en wat denk je, komt ie toch netjes aan de teugel, super ontspannen lijf en paardje die nog lekker liep ook. ik ga dit even doorzetten, hij liep ook blij met oortjes naar voren , ben dit gaan doen omdat ik de laatste tijd vond dat hij te gespannen en krampachtig liep, op elke vraag van been oid heel paniekerig reageerde en de ontspannenheid erg ver te zoekekn was, hij had duidelijk geen plezier meer in het rijden en ik eerlijk gezegd met hem ook steeds minder.

nu was hij helemaal fijn, zacht en oortjes gespistst en naar voren, zo ken ik mijn dikke weer!!!! *o/*
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Thessa Keizer

Re: roer(bit) om!!

Bericht door Thessa Keizer » wo 10 jun 2009, 11:25

Helemaal super!! Lekker doorzetten zo, succes +:)+

Groetjes Thessa :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 10 jun 2009, 12:48

Wat een bit en ontspanning van de ruiter dan soms al niet kan doen. Super!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 10 jun 2009, 13:12

lekker zo hoor!!!
waarom reed je eigenlijk met pessoa als ik vragen mag?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 10 jun 2009, 16:06

omdat ie heel sterk is in zijn hoofd/nek als ie niet wil, hij heeft voorheen reeglmatig bit vastgepakt en dan gegaan, ikke met mijn carpale tunnel; syndoorm handen en polsen/ondferarmen kan hem dan niet bij me houden of terug nemen, vandaar dat er de pessoa aan is gegaan, daarmee reed ik hem op mijn pinken, maar gaat al tijdje niet lekker, hopelijk laat hij zijn streken qua vastpakken nu achterwege.

www.betonijzer-online.nl
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 10 jun 2009, 16:38

Ik denk dat niemand een paard dat er echt vandoor wil gaan kan tegenhouden. Falco heeft dit ook heel lang gehad. Ik zag het na een tijdje ook niet zo zitten en ben met een pelham (met twee teugels) gaan rijden. Toen ben ik van rijstijl geswitcht en dat heeft me de ogen geopend.. Hij had gelijk dat ie ervandoor ging :) Een paard kan alleen maar vastpakken wat er is. M.a.w. alleen als je te veel vasthoudt. Sinds ik dat inzag doet ie dat eigenlijk niet meer. Als ik te veel of te zwaar op mijn handen word, dan gaat ie drammen. Weet ik weer dat het tijd is om mezelf even te beschouwen.

Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is hoor. Maar vastpakken en wegrennen heeft meestal een reden, en als het gewoon puberaal gedrag is (wat bij Falco voor een stuk zo was) dan is het gewoon aan ons om ze in ieder geval geen aanleiding te geven :D

Vind het in ieder geval erg fijn dat je het over een andere boeg gooit. Zal Ubie ook zeker waarderen!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 11 jun 2009, 10:40

ja ubie liep ook vandaag fijn, ik ben vrij hard ind e hand maar dat komt ook omdat ik verkramp als ik iets vasthoud (zoals teuegls) en t dan zelf niet goed meer voel, heb sinds vorige week een knoop ion beide teugels gelegd om gelijke druk te kunen houden opd e teugels zonder dat ik erg verkramp, bedoel die knoop zorgt ervppr dat de teugels niet doro mijn vingers glijden en dat ik ze toch ook niet vast hoef te blijven houden met t gevolg dat ik verzuur en verktamp, ik weet t is nietd e methorde, maar t werkt wel!!!

www.betonijzer-online.nl
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 11 jun 2009, 11:21

Carolinef schreef:omdat ie heel sterk is in zijn hoofd/nek als ie niet wil, hij heeft voorheen reeglmatig bit vastgepakt en dan gegaan, ikke met mijn carpale tunnel; syndoorm handen en polsen/ondferarmen kan hem dan niet bij me houden of terug nemen, vandaar dat er de pessoa aan is gegaan, daarmee reed ik hem op mijn pinken, maar gaat al tijdje niet lekker, hopelijk laat hij zijn streken qua vastpakken nu achterwege.
okee op die manier! ja dat snap ik dan :j
heb het zelf in 1 duim, zou er niet aan moeten denken om in al mijn vingers te hebben of verder je hele handen/armen!
nou nu maar hopen dat hij zich netjes blijft gedragen :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 11 jun 2009, 11:22

Wat fijn dat je weer een goed gevoel krijgt bij het rijden van Ubie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 11 jun 2009, 12:27

ja heb vandaag ook vast laten leggen dat mijn vriendin die m 2x p week rijdt ook les op m gaat krijgen van kevin, en ik wil na de zomervakantie een week les met Ubie en andere week met haakon

www.betonijzer-online.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 11 jun 2009, 15:56

wat goed dat je het zo aangepakt hebt. Hopen dat het zo goed blijft gaan, zal het rijden voor jullie samen weer eens tuk leuker maken
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » do 11 jun 2009, 19:07

Ik dacht eerst huh omdat hij zo sterk is in de nek enz. Maar toen ik las wat je had begrijp ik dat zeker wel :)
Kan mijn fjordje ook niet houden als ze er echt vandoor wil gaan maarja dat doet ze niet zo vaak..
Lekker dat hij zo goed liep op dit bit! :)
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » vr 12 jun 2009, 08:40

Carolinef schreef:ja ubie liep ook vandaag fijn, ik ben vrij hard ind e hand maar dat komt ook omdat ik verkramp als ik iets vasthoud (zoals teuegls) en t dan zelf niet goed meer voel, heb sinds vorige week een knoop ion beide teugels gelegd om gelijke druk te kunen houden opd e teugels zonder dat ik erg verkramp, bedoel die knoop zorgt ervppr dat de teugels niet doro mijn vingers glijden en dat ik ze toch ook niet vast hoef te blijven houden met t gevolg dat ik verzuur en verktamp, ik weet t is nietd e methorde, maar t werkt wel!!!
aah ik snap. Nou, ik duim dat het zo goed blijft gaan!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Plaats reactie