Dubbel gevoel....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
grietsje

Dubbel gevoel....

Bericht door grietsje » vr 05 jun 2009, 19:11

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten stond Tsjallien te koop..
Ik zelf was op zoek gegaan naar een nieuw paardje! Was 2 weken terug bij een hele leuke fjord wezen kijken (Hayox Sebastian)
en qua karakter was dat eigenlijk alles wat ik zocht en wat Tsjallien dus niet had!
Afgelopen maandag zouden we weer gaan kijken..
En toen begon de elende.. Afgelopen zaterdag ben ik met heftige buikpijn opgenomen in het ziekenhuis.. ik kon echt helemaal niks meer..
Niet zitten, niet lopen, niet staan! Werd er echt helemaal gek van. Mn moeder ook, dus die besloot de dokterswacht te bellen! Wij daar snel heen met de auto en daar aangekomen dachten ze dat ik een blinde darm ontsteking had! Dus ja moest opgenomen worden in het ziekenhuis. Ik vond alles best, zolang ze me maar van die vreselijke pijn af gingen helpen! Maar voordat er weer een dokter kwam, waren we inmiddels 2 uur verder, er was een spoedgeval tussen gekomen. Ik allemaal onderzoeken ondergaan bleek het niet mn blinde darm te zijn. Werd eerst maar opgenomen op een afdeling en zou dan later in de ochtend een echo krijgen. Ondertussen pijnstillers gehad en de pijn begon wat af te zakken gelukkig. Later op de ochtend dus de echo, bleek dat k galstenen had!! Iets waar ze nooit echt aan gedacht hadden omdat ik nog maar 22 ben. Dus ik zou geopereerd worden en weg moet de pijn zijn. Nog een nachtje in het ziekenhuis gebleven en maandag weer naar huis. Omdat ik toch nog wel graag een keer bij die pony wilde kijken heb ik extra pijnstillers genomen en ben ik die middag samen met mn instructrice die kant opgegaan.. Zelf kon ik niet rijden dus mn instructrice heeft de pony even goed getest op de dingen waarover ik nog twijfelde na de eerste keer! Ze vond dr heel geschikt voor mij, dus het goede nieuws is dat we dr hebben gekocht *o/* !! Tsjallien dr verkoop hebben we maar even stopgezet, we laten dr nu dekken en ze gaat lekker het land in. Ik heb er even helemaal geen zin meer in! Voordeel is dat we sinds kort zelf land hebben dus ze moet niet weg! '
Ik zelf hoopte weer een beetje op te knappen en snel een oproep te krijgen voor de operatie.. Gister gesprek gehad met de chirurg en toen bleek dat die oproep nog 4-6 weken op zich laat wachten. Ondertussen zit ik hier met pijn.. Vanmiddag zelfs weer een aanval gehad en weer naar de dokterswacht geweest! Daar een injectie gehad tegen de pijn (na lang aandringen) en nu weer thuis op bed maar afwachten.. Wordt er echt gek van..
Maandag komt mn nieuwe pony, maar zelf zal ik zo'n drie maanden niet kunnen rijden.. Voor mij is dit dus echt een heel dubbel gevoel.. aan de ene kant wil ik wel blij zijn, maar aan de andere kant heb ik dr niks aan..

Ik hoop maar op het beste en dat ze me snel oproepen voor een operatie.. Dit is namelijk echt niet fijn!!!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
roos

Re: Dubbel gevoel....

Bericht door roos » vr 05 jun 2009, 19:12

Pff dat is niet niks zeg, galstenen. Hopelijk kan je snel geholpen worden.

Wel goed nieuws dat je een nieuwe kanjer gevonden hebt! Ik wens je alvast veel plezier
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Hilly
Contacteer:

Bericht door Hilly » vr 05 jun 2009, 19:44

Ik had ook al heel vroeg galstenen. Waarschijnlijk omdat ik vaak veel in gewicht aankwam en dan weer enorm afviel.
Het doet hartstikke zeer maar de operatie viel heel erg mee.
Weet zeker dat je na een week of 4 wel weer in draf kan hoor. Ze nemen de tijd voor genezing altijd wat ruim.

En dan kun je genieten van je paardje!! Komt helemaal goed, maak je niet ongerust.
'NO FJORD, NO GLORY'
Damar alias Doortje = Reinar X Halldor
Dodo alias Henk = Reinar X Sebastian
Fran

Bericht door Fran » vr 05 jun 2009, 20:37

Dat is echt balen! Beterschap, en voor straks alvast heel veel plezier met je nieuwe fjord.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » vr 05 jun 2009, 20:39

Hey meis!
Heel veel sterkte gewenst! Ik help met je meeduimen dat de operatie maar snel mag komen. Dan ben je er vanaf.

Wel super dat je een leuke pony hebt gevonden die naar je zin is!! Na de operatie kan (hopelijk) niks jullie meer in de weg staan om een band op te bouwen en plezier te beleven aan elkaar!!

Naar welke hengst ga je Tsjallien brengen?Laat je het me even weten als het gelukt is. Ben wel heel erg benieuwd!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 05 jun 2009, 21:35

Heey, wat vervelend voor je!

Ik heb ook een galsteen gehad en er ook aan geopereerd, vorig jaar februari.
Voordat ze er achter kwamen dat ik galstenen had zijn er jaren over heen gegaan.
Ik vind het echt super dat je gelijk een echo hebt gehad, en ze er zo zijn achter gekomen, waar je pijn vandaan komt!!!!!

Jaren lang heb ik onverklaarbare aanvallen gehad, samen met mijn zusje (we noemde het de kotsziekte) soms gingen we er bewusteloos van. Mijn zusje is eens 16 keer flauwgevallen op 1 dag.
We hadden toen samen een dierenwinkel en moesten dus 6 dagen werken, vrij hadden we niet, dus tijdens zo'n aanval lagen we even op een hondenkussen en daarna gingen we weer, wous als ik eraan terug denk hoor. Maar de huisarts vond niks, we waren jong, en hadden geen simptomen die naar een galstenen duiden, ik had vooral verkramping van het bovenlijf, en pijn tussen de schouderbladen, mijn zusje had meer pijn onder in de buik, en benouwdheid, maar we axcepteerde maar dat we dat nou eenmaal hadden.
Ik heb jaren amper kunnen paardrijden in stap, als mijn paard zo hard stapte (nu normaal tempo) dan deed het zo'n pijn, dan moesten we eerst 10 min. halthouden voordat we verder konden. Omdat dat zo schudde...

Tijdens mijn zwangerschap heb ik 9 keer een galaanval gehad, en ik weet, je wilt dan liever even niet meer op aarde zijn, zo'n ongelovige pijn doet dat.
Doordat alles goed was met het kindje tijdens en na zo'n aanval (waarvan ik voor mijn gevoel dood ging) dachte ze dat ik een paniekaanval ofzo had en de pijn overdreef.
(goh ik wordt nog boos als ik er weer aan denk, dat ik niet gegeloofd werd)
Gelukkig (achteraf) is Steyn gehaald met een keizersnede, omdat hij in stuit lag. Hij is dus gepland geboren en heb geen wee gehad, later besefde dat ik wel erg blij was, had niet willen bevallen met een galsteen.
Na de geboorte heeft het dus nog 1,5 jaar geduurd voordat IK er achter ben gekomen wat ik mankeerde.

Mijn zusje is begin 2008 met spoed in het ziekenhuis beland, het was vreselijk met haar. Toen bleek "eindelijk" dat ze galstenen had, en haar galblaas was ontstoken, dit kan heel gevaarlijk zijn, en je kunt er als het knapt dood aan gaan, ze is met spoed op zondag geopereerd. Omdat de ontstoken galblaas uit de navel wordt gehaald, via een kijk operatie is het zwikkie flink gaan ontsteken, arm kind. Het is nu ook een raar litteken. Dat deed mij de alarmbellen rinkelen, ik ben naar de huisarts gagaan, en heb een echo gevraagd. Die kreeg ik snel, en twee weken later werd ik ook geopereerd!

Mijn galsteen was 3cm. Het was niet onstoken. Vandaar dat alles super is gegaan. Ik kan je dan ook zeggen, de operatie stelt vergeleken bij de aanvallen niet veel voor. Doordat je een kijk operatie krijgt zijn de wondjes nihil, 3 kleine sneetjes, en 1 in je navel. Het enige wat ik lastig vond, was de schouderpijn. Doordat je buik geopereerd wordt, blazen ze gas in je buik, zodat die bol gaat staan, dit geeft na de operatie uitstraling naar de schouders.

Sinds dien is mijn leven weer super! Het is echt onvoorstelbaar, ik heb deze klachten vanaf mijn 14e en mijn zusje vanaf haar 8e. We zijn geopereerd met 23 en 26 jaar. Mijn zusje is in totaal in haar jeugd 18 keer opgenomen in het sophia kinderziekenhuis en nooit is er iemand geweest die ook maar 1 echo gemaakt heeft, of heeft gedacht aan galstenen.
Sinds de operaties zijn we nooit meer ziek geweest!!!!!! We voelen ons heerlijk!!!! Nooit meer bang om zo maar ineens ergens ziek te worden, want binnen 10 minuten waren we doodziek, overgeven, diaree, en vaak het bewustzijn verliezen.

Ik wil je dan ook heel veel succes wensen met je operatie! (ik kreeg de opertie zo snel omdat de huisarts er spoed van maakte, denk ook wel dat ie zich schaamde na al die jaren pijn)
Ik had diclofinac 100 zetpillen voor die twee weken te overbruggen, als je een aanval voelde aakomen.
Ik hoop dat je verdere aanvallen bespaard blijven, en echt, de operatie is goed te doen. ook de hersteltijd! 5 weken na mijn operatie ben ik op skivakantie gegaan en nergens last van gehad!
Dus gouw er na kun je lekker op je nieuwe pony rijden!
Sorry voor het lange verhaal!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
nina1993

Bericht door nina1993 » za 06 jun 2009, 07:25

Wat naar Grietsje. Wens je heel veel sterkte en ook heel veel plezier met je nieuwe merrie. Hoe heet ze?
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
grietsje

Bericht door grietsje » za 06 jun 2009, 09:01

Dank jullie wel voor de reacties!
Dat er hier dan ook nog zoveel "jonge" mensen zijn die er last van hebben gehad!
Tegen de operatie zelf kijk ik niet aan.. Hoe eerder hoe beter! Die pijn is echt vreselijk en wil ik nooit weer!!!

@ Djenga: verschrikkelijk dat ze jou er zo lang mee hebben laten rondlopen. Het had dan ook wel heel anders kunnen aflopen! Ben blij voor je dat je nu nergens last meer van hebt! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn!

@ Kim: Ik ga Tsjallien naar Kunar brengen. Ze heeft al 2 merrieveulens van hem gehad, wat leuke beestjes zijn! Ik laat het je zeker even weten!

@ Yvonne: Mijn nieuwe merrie heet Vaya, stamboeknaam Viola.
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 06 jun 2009, 09:11

jeej meid, gefeliciteerd met je neiuwe merrie en het goede nieuws dat tsjallien blijft, verdre goed blijven zeueren dat je zsm wordt geholpen hoor, beterschap
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
nina1993

Bericht door nina1993 » za 06 jun 2009, 09:15

Oh, die heb ik te koop zien staan, vond het al een erg leuke merrie! Super!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 06 jun 2009, 09:45

Van harte beterschap en hopelijk straks veel plezier met je nieuwe merrie.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » di 09 jun 2009, 13:32

Gefeliciteerd met de nieuweling :)
Ik vind het echt super vervelend voor je dat je zo vreselijk lang moet wachten op een operatie. Dat trek je toch nooit zo lang :S
Beterschap in ieder geval, en alvast succes met je operatie ;)
Vera

Bericht door Vera » di 09 jun 2009, 14:02

ik heb ze gelukkig nooit gehad, maar van mensen die ze wel hadden had ik wel gehoord dat die galstenen behoorlijk pijnlijk kunnen zijn.

gefeliciteerd met je aankoop!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 09 jun 2009, 16:15

gefeliciteerd met je aankoop!

Hopelijk ben je snel van die galstenen af zodat je gauw van je nieuwe aanwinst kan genieten. Beterschap!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 09 jun 2009, 17:08

Gefeliciteerd met je nieuwe fjord en sterkte ook. Want galstenen lijken me helemaal niks. Hopelijk ben je snel aan de beurt voor een operatie.
---
melle_odet

Bericht door melle_odet » wo 10 jun 2009, 14:49

lekker dan die galstenen.....
ik snap je gevoel wel, maar denk maar zo dat je na die 3 maanden een heel leuk paardje kunt rijden!
Quitte is the best!
Lindy

Bericht door Lindy » di 23 jun 2009, 17:15

He jeetje wat vervelend, ik kan met je meepraten. Toen ik nog niet zo lang 18 was ben ik onwel geworden bij de paarden. Op een zondag met spoed naar de huisartsenpost geweest. Ze dachten in eerste instantie aan mijn hart, maar toen dat was uitgesloten bleef een galsteenkoliek over. Zomer 2008 een echo gehad na nog 3 aanvallen en idd galstenen. 10 februari dit jaar geopereerd. Ik was dus 18 toen mijn galblaas werd verwijderd, via een kijkoperatie en het valt allemaal reuze mee. Ik mocht 2 maanden niet sporten maar na 2 weken deed ik de sportlessen alweer op aangepast niveau mee en na 5 weken ben ik af en toe alweer wezen stappen op mijn paardje. Succes!!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Verral

Bericht door Verral » di 23 jun 2009, 18:41

Heb je een foto van je nieuwe merrie?
Ik had ook een HayoxSebastian maar die heb ik verkocht laatst. Dus ben wel benieuwt hoe deze eruit ziet.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 23 jun 2009, 19:08

Er staat een foto topic bij PP ;)
Verral schreef:Heb je een foto van je nieuwe merrie?
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=33585
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
grietsje

Bericht door grietsje » wo 24 jun 2009, 07:54

Dank jullie wel voor de reacties!
Morgen wordt ik als het goed is geopereerd! Eindelijk!
Helaas hebben we het paardje weer terug moeten brengen naar de oude eigenaren!

@ Verral: Volgens mij heb ik ook gereageerd op jouw merrie, alleen was die toen net op proef naar een manege.. Kan dat kloppen?
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Plaats reactie