Excursie door de Kennemerduinen.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Polle

Excursie door de Kennemerduinen.

Bericht door Polle » za 23 mei 2009, 20:53

In april stond er hier een uitnodiging om mee te gaan met een gids door de Kennemerduinen. Ik ben er op in gegaan, en ik was vanuit fjordenwereld de enige deelnemer.
Wat hebben Polle en ik genoten van de prachtige rit over de smalle paadjes door de duinen. We kwamen zoveel moois tegen: een kudde koninkspaarden, een vos, schotse hooglanders, st. Jacobsvlinders en..... voor het eerst van mijn leven nachtegalen gehoord.
Het was mooi weer en de gids vertelde ons van alles over de bijzondere flora en fauna van het gebied.
In het begin vond ik het best spannend, heuvel op in draf gaat prima maar heuvel af doe ik eigenlijk nooit in draf, dus ik zat wat onzeker op mijn paardje en maakte Polle daardoor ook onzeker totdat Jowien, de gids, zei dat fjorden het makkelijk kunnen, toen heb ik Polle wat losser gelaten en draafde hij met het grootste gemak over de smalle zandpaden, heuvel op en heuvel af, bochtje naar links, bochtje naar rechts alsof hij niet anders gewend was. Ik hoefde hem niet te rijden, hij lette op Orlinde en ik kon volop genieten van de natuur.
Jowien en Orlinde bedankt voor de geweldige ochtend!
Anna

Re: Excursie door de Kennemerduinen.

Bericht door Anna » zo 24 mei 2009, 05:20

ja mooi is het in de kennemerduinen, ik reed er vroeger ook regelmatig. :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 24 mei 2009, 07:54

Het is jammer genoeg te ver weg! ben er nog nooit geweest. heb je toevallig foto's kunnen maken.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 24 mei 2009, 08:04

Vind het heel jammer voor Jowien dat jij de enige deelnemer was van FW, ze heeft er zo haar best voor gedaan. Jij hebt in ieder geval een prachtige ochtend gehad, dat neemt niemand je meer af. Waren er buiten FW om nog wel andere deelnemers?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Megan

Bericht door Megan » zo 24 mei 2009, 18:54

Ook voor mij te ver weg. Geweldig lijkt het me. Leuk hoor, dat je zoveel dieren hebt gezien/gehoord :))
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 24 mei 2009, 19:16

Leuk dat je het zo leuk hebt gehad, wij wonen vrij dicht in de buurt. Het leek me geweldig, alleen met mijn paarden op dit moment was het niet haalbaar. Mijn 18 jarige kwpn-er is doodsbang voor koeien, houd niet van vreemde paarden om haar heen, en reist graag met de shetlander, en tja die rijden we met sulky of marathonwagen en dat gaat niet door zo'n gebied, haha.
Ik hoop, dat als de 1-jarige fjorden op een leeftijd zijn dat ze goed doorgereden zijn, we eens aan dit soort ritten mee kunnen doen, met hun.
Maar erg leuk, dat ze zo'n mooie rit gemaakt hebt!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Polle

Bericht door Polle » zo 24 mei 2009, 20:06

@Jankeke: nee ik heb geen foto's gemaakt, had wel leuk geweest.
@Anita: ja er was nog een kwpn-er bij, dat paard vond het tempo niet snel genoeg en raakte daardoor wat geirriteerd, nadat hij voorop mocht lopen ging het beter.
@Djenga, nee je kan onmogelijk met een kar over die smalle paadjes en de andere kwpn-er schrok zich ook een keer een hoed van een schotse hooglander, de fjorden, coole gasten, hadden nergens last van.
Maar voor iedereen aan aanrader zo'n rit en voor de paarden is het ook ontzettend leuk, weer eens een andere route.
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 24 mei 2009, 21:11

Ooit....als ik een trailer heb.......Maar nu eerst nog een beetje bij sparen voor een zadel. Dan de trailer en dus de Kennemer Duinen e.v.a. gebieden.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Jowien

Bericht door Jowien » ma 25 mei 2009, 07:16

Hee Pauline, leuk dat je een stukje hier op FW hebt gezet!
Ik vond het erg leuk om jou en Marieke zo mee te nemen in mijn "achtertuin". Het was heel gezellig en een heerlijke rit, ik heb ook genoten. En jij en Polle zijn een prachtig team, zoals jullie samen met ons mee gingen duintje op, duintje af! Marieke heeft ook nog laten weten dat ze ook zo genoten had. Wat mij betreft komt er zeker een volgende keer (laat maar weten wanneer je wilt!).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » ma 25 mei 2009, 15:23

Leuk dat je er zo van hebt genoten :)
Ik zou niet eens weten waar de kennemerduinen liggen :=
Plaats reactie