paardentandart langs geweest

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
nobbygaard

paardentandart langs geweest

Bericht door nobbygaard » za 16 mei 2009, 12:49

Vandaag paardentandarts langs geweest, omdat ik merkte dat Crystal moeilijker ging eten.
Dus maar voor samen een controle geprikt. Nobby haar gebit is weer gevijld en zag er goed uit.
Maar Crystal zal naar de dierenarts moeten. Zij heeft sowieso een hengstentand (komt vaak bij merries alleen maar voor als ze domininant zijn := , en dat kan toch wel wat kloppen bij deze dame haar karakter :n . Maar hier heeft ze waarschijnlijk niet zo'n last van. Maar ze heeft nog wel aan beide zijde 2 wolfstanden zitten, waar ze dus wel last van heeft. Alleen mag de paardentandarts deze niet verwijderen omdat ze daarvoor verdoofd moet worden. Dus dat word weer een afspraak bij de kliniek in Meerkerk maken .
nobbygaard

Re: paardentandart langs geweest

Bericht door nobbygaard » ma 18 mei 2009, 08:02

Volgende week maandagavond moeten we haar brengen. En dan mogen we als alles goed gegaan is haar weer dinsdagavond ophalen.
Share

Bericht door Share » ma 18 mei 2009, 09:54

Doe Jord de groeten van me! ;)

en succes met je paardjes, wel een ellende dat het op de kliniek moet gebeuren he?! kost een duit!
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » ma 18 mei 2009, 10:11

hmm nooit van gehoord... Nanneborg had ook een hengstentand en die is verre van dominant ;)

Ook had zij een wolfstand. Deze zijn door de paardentandarts getrokken en de DA komt vooraf verdoven. Kun je dat niet doen? Wolfstanden hoeven niet speciaal getrokken te worden op de kliniek. Scheelt je ook weer in centjes!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 18 mei 2009, 10:18

JoyceNan schreef:hmm nooit van gehoord... Nanneborg had ook een hengstentand en die is verre van dominant ;)

Ook had zij een wolfstand. Deze zijn door de paardentandarts getrokken en de DA komt vooraf verdoven. Kun je dat niet doen? Wolfstanden hoeven niet speciaal getrokken te worden op de kliniek. Scheelt je ook weer in centjes!
Helaas moet zij waarschijnlijk voor de wolfstand helemaal plat op het bed. De wortels zitten waarschijnlijk te ver in om er zo met alleen een verdoving uit te trekken.
Ik had dat van de hengstentand ook nog nooit gehoord, maar nu ik het op ga zoeken word het toch wel vaker op internet vermeld dat het bij merries met dominantie te maken kan hebben.
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 24 mei 2009, 07:58

Ik had altijd begrepen dat wolfstandjes maar kleine worteltjes hadden en er daardoor gemakkelijker uitkunnen
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » zo 24 mei 2009, 08:09

hmm dat is pure pech dus dat ze helemaal plat moet ...
hihi heb ik gewoon geluk met Nan ;)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Viv

Bericht door Viv » ma 25 mei 2009, 04:18

Tjo had ook giga hengstentanden en was ook niet dominant, Cadiz is daarintegen ex-hengt en heeft er helemaal geen, raar maar waar.
Daar komt donderdag de tandarts voor. Daar gaan iig de doppen en wat kleine haakjes af en misschien zn kiesjes maar heb zelf niet het idee dattie er last van heeft (dan zou ik zn bit tot zn oren trekken ongeveer :D)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » ma 25 mei 2009, 07:05

ehm

Githa had ook wolfstanden, 2, joekels van tanden echt, en zij is ook verdoofd maar dat is door de tandarts gedaan op stal, wij hebben hiervoor niks extra moeten betalen, we hebben de tanden zelfs mee gekregen achteraf (de tandarts was gekomen overdag als wij gaan werken waren, maar dat is de gewoonte op stal, daar komen enkel de beste omdat er heel veel concours paarden staan, daardoor krijgt ons Githa (als ze daar staat altijd super verzorging)

denk wel dat de tandarts bij ons ook het dierenarts diploma heeft en dat hij daardoor ter plekke mag verdoven
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 25 mei 2009, 07:56

@ Viv: Cadiz is ook nog wat jong voor hengstentanden, die komen meestal pas na het 4e levensjaar door.

Mindy's wolfstandjes zijn ook door de tandarts getrokken met een verdovend zalfje erop, dus zonder injectie.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Kelly

Bericht door Kelly » ma 25 mei 2009, 08:03

Waarvoor bestaan er dan tandartsen vraag ik me altijd weer af, als ze toch de klus niet mogen klaren O:)
Kan je net zo goed meteen naar de DA om tandjes te controleren.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 25 mei 2009, 10:46

ik laat t ook altijd door DA doen, sla ik gelijk 2 vliegen in 1 klap
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Viv

Bericht door Viv » ma 25 mei 2009, 10:55

Jeempie schreef:@ Viv: Cadiz is ook nog wat jong voor hengstentanden, die komen meestal pas na het 4e levensjaar door.
Hij is toch net zo oud als Chris van Naat :D
Nee hoor zonder gekheid, ik zie het wel, hij doet alles keurig volgens het boekje en zelfs wat eerder dus ze zullen er vast wel aan zitten te komen want hij is supergevoelig daar momenteel. Dus we houden hem in de smiezen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 25 mei 2009, 14:12

Kelly schreef:Waarvoor bestaan er dan tandartsen vraag ik me altijd weer af, als ze toch de klus niet mogen klaren O:)
Kan je net zo goed meteen naar de DA om tandjes te controleren.
Misschien moet je het zien als een mondhygiënist. Scheelt natuurlijk ook in het uurtarief.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Leentje

Bericht door Leentje » di 26 mei 2009, 06:07

wikke had ook behoorlijk vastzittende lange wortels,maar kon gewoon door d.a onder roesje en plaatselijke verdoving geholpen worden.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 26 mei 2009, 09:54

Gisteravond Crystal weg gebracht. Nou de dame vond het wel intressant, daar allemaal in de kliniek. Stond wel even wat rond te draaien in de stal, maar toen ze het hooi en de brok ontdekt had was de keus snel gemaakt om daar aan te gaan beginnen :D . Toen we weg gingen stond ze wel even te kijken, maar ging daarna gewoon weer verder met haar bezigheid.
Nobby daar in tegen was helemaal over haar toeren. Ze bleef maar rondlopen in de wei, wilde zelfs geen hap van haar hooi eten. Toen ik vanochtend nog even langs ging, was ze nog steeds op en neer aan het lopen en volop aan het hinniken. Die is dus echt bang dat ze niet meer terug komt :(:) .
Ze zal dus blij zijn als ze er vanavond weer is, ik ook. Heb toch (ook een beetje vanwege het weer) onrustig geslapen.
Nu maar afwachten wanneer ze bellen dat ze haar geholpen hebben.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 26 mei 2009, 13:38

Net gebeld door de DA. Ze krijgen ze er ook niet uit. De wortels zitten veel te diep. Nu moet ik naar een andere gespecialiceerde dierenkliniek de Lingehoeven in Lienden. Arm paardje :(:). Gelijk daar even gebeld. Morgenmiddag moet ik ze brengen en dan word ze donderdag geholpen. Normaal zou de DA ze laten zitten zei hij, maar ze heeft er met het bit last van. Dus dat kunnen we niet. Dus ze moet echt goed onder het mes |( .
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 26 mei 2009, 14:34

arme crystal Naat, en ook arme nob, mist haar kindje toch, komt ze vanaaf eerst naar huis of gaat ze van de ene kliniek doro naar de andere?
heel veel sterkte en succes morgen xxx

www.betonijzer-online.nl
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 26 mei 2009, 19:48

Carolinef schreef:arme crystal Naat, en ook arme nob, mist haar kindje toch, komt ze vanaaf eerst naar huis of gaat ze van de ene kliniek doro naar de andere?
heel veel sterkte en succes morgen xxx
We hebben haar net opgehaald en even weer bij Nob in de wei gezet. Wat was die blij. Morgenmiddag breng ik Crystal weer naar Lienden en hoop haar donderdagmiddag weer zo vroeg mogelijk op te kunnen halen.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 27 mei 2009, 10:51

nou sterkte en hou ons opd e hoogte xx

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie