Sjol is een paard van de dalen, Rikkie de haf is een paard van de bergen.
Eigenlijk is Sjol het enigste paard in haar wei van de dalen.
Wat de diepere gedachte hierachter is, kunnen wij niets wetende mensen slechts gissen.
Wat voor moois is er in zo'n dal?
Sta je daar uit de wind?
Kun je je daar beter verbergen voor al het gevaar wat langs komt?
Probeer je je te verstoppen voor je baas?
Mijn vermoeden is dat het gras in de dalen groener en sappiger is dan in de bergen.
Echter waarom eten de andere paarden daar dan niet?
Het weiland waar het 4 paardige gezelschap staat delen ze met 4 pinken en een
kudde schapen met lammeren. Het weiland heeft enkele gevreesde geulen voor de
afwaterign, alwaar Sjol dus in de dalen woont. De rest op de bergen.
Heb nadat ik vandaag 32.5 km door de polder was getuft met madam en nadat ik haar had
afgespoten en haar weer bij haar vrienden in de wei had gezet suf over gepiekerd. (waar maak ik me druk om)
Onderweg nog tussenstop gemaakt bij de rivier en pootje gebaad en Hero met Marcella nog tegen gekomen.
Ben vervolgens de hond maar uit gaan laten. En heb het geheel nog even aanschoutw.
Nog ander fjorden iemand blij gemaakt door te beloven morgen staprit met haar te gaan maken,
aangezien de hare nog steeds niet helemaal verkeersmak is (trekkers). Dus morgen rondje kortland.
Ondertussen vraag ik me af, waar ik het vandaan heb gehaald om het uberhaupt in mijn achtelijke hoofd
te halen om enudrance te gaan rijden en om daar ook nog voor te trainen. (of valt dit onder licht recreatief
paardrijden

of paardrijden het waard is, tot ik weer op Sjolfje zit! Dat is het waard.
Dinsdag wordt madam gescand, dat 14 na laatste dekking, dagn 16 na 1nalaatste dekking. (ga ervan uit omdat ei
niet weg was binnen 48 uur na 1e dekking, dat die niet meetelt).