Paarden van de bergen en de dalen.

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Sjolvir

Paarden van de bergen en de dalen.

Bericht door Sjolvir » zo 10 mei 2009, 19:26

Je hebt paarden van de bergen en paarden van de dalen.

Sjol is een paard van de dalen, Rikkie de haf is een paard van de bergen.
Eigenlijk is Sjol het enigste paard in haar wei van de dalen.
Wat de diepere gedachte hierachter is, kunnen wij niets wetende mensen slechts gissen.
Wat voor moois is er in zo'n dal?
Sta je daar uit de wind?
Kun je je daar beter verbergen voor al het gevaar wat langs komt?
Probeer je je te verstoppen voor je baas?
Mijn vermoeden is dat het gras in de dalen groener en sappiger is dan in de bergen.
Echter waarom eten de andere paarden daar dan niet?
Het weiland waar het 4 paardige gezelschap staat delen ze met 4 pinken en een
kudde schapen met lammeren. Het weiland heeft enkele gevreesde geulen voor de
afwaterign, alwaar Sjol dus in de dalen woont. De rest op de bergen.

Heb nadat ik vandaag 32.5 km door de polder was getuft met madam en nadat ik haar had
afgespoten en haar weer bij haar vrienden in de wei had gezet suf over gepiekerd. (waar maak ik me druk om)
Onderweg nog tussenstop gemaakt bij de rivier en pootje gebaad en Hero met Marcella nog tegen gekomen.
Ben vervolgens de hond maar uit gaan laten. En heb het geheel nog even aanschoutw.

Nog ander fjorden iemand blij gemaakt door te beloven morgen staprit met haar te gaan maken,
aangezien de hare nog steeds niet helemaal verkeersmak is (trekkers). Dus morgen rondje kortland.

Ondertussen vraag ik me af, waar ik het vandaan heb gehaald om het uberhaupt in mijn achtelijke hoofd
te halen om enudrance te gaan rijden en om daar ook nog voor te trainen. (of valt dit onder licht recreatief
paardrijden O:) ) Ben nu bij ibu 5, nummer 6 bewaar ik tot na het hond uitlaten. Vraag me wel eens af
of paardrijden het waard is, tot ik weer op Sjolfje zit! Dat is het waard.

Dinsdag wordt madam gescand, dat 14 na laatste dekking, dagn 16 na 1nalaatste dekking. (ga ervan uit omdat ei
niet weg was binnen 48 uur na 1e dekking, dat die niet meetelt).
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Jowien

Re: Paarden van de bergen en de dalen.

Bericht door Jowien » ma 11 mei 2009, 06:21

Waarom Sjolvir de enige is die in de dalen staat... misschien gewoon de slimste? Wat meer moeite doen, wat leniger zijn maar dan wel het lekkerste gras hebben!

Waarom je endurance gaat rijden? Omdat het een nieuwe uitdaging is, Sjol het geweldig zal vinden en jullie band nog weer sterker wordt.
En omdat ik Sjol nu wel eens in het echt wil zien (zaterdag...)!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 11 mei 2009, 11:12

wat een diepzinnige gedachten Dominique.........je eigen psyche is misschien nog wel te doorgronden maar die van Sjol.........Bedenk je dat nu allemaal tijdens die 32,5 km (niet normaal meer zulke afstanden, hoewel je weet dat ik dat ook eens wil, maar lig nu al 5 dagen plat met medicijnen waar ik "stoned" van raak en dubbel van ga zien) of overdenk je dat al kijkende naar de (misschien) aanstaande moeder. Offe....heb je dezelfde medicijnen als ik......?
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 11 mei 2009, 19:20

Jankeke schreef:wat een diepzinnige gedachten Dominique.........je eigen psyche is misschien nog wel te doorgronden maar die van Sjol.........Bedenk je dat nu allemaal tijdens die 32,5 km (niet normaal meer zulke afstanden, hoewel je weet dat ik dat ook eens wil, maar lig nu al 5 dagen plat met medicijnen waar ik "stoned" van raak en dubbel van ga zien) of overdenk je dat al kijkende naar de (misschien) aanstaande moeder. Offe....heb je dezelfde medicijnen als ik......?
Weet niet wat jij slikt of zijn het spierverslappers ("zweef" pillen)?
Maar van ibuprofen zie ik ze niet vliegen, die gave heb ik van nature :D . Met pillen kan het alleen maar nog erger worden en dat zou slecht zijn voor mijn omgeving, die nu al ernstig aan mijn verstand twijfelt. (blijf voorlopig ook nog van de diclofenac en beschermers af, is het idee althans :roll: )

Hoop dat je snel weer opknapt en van je paardje kan genieten.

Sjol haar psyche blijft een mysterie, gelukkig, anders zou het leven te saai worden.
En dat terwijl ik die bolle al ken sinds veulen en al 6 jaar heb.
Moet je nagaan hoeveel jij nog van je beige geluk kan genieten tijdens het ontrafelen van vele mysteries net als ik.
Jij wilt ook afstanden gaan rijden, maar je hoeft natuurlijk niet meteen zo maf te gaan doen.
je kunt ook gewoon met je zadeltasje gewapend met lekkers voor mens en dier, een portomonee en een halster, op stap gaan
gedurende een hele dag in lager tempo en dan ergens heerlijk gaan picknicken of ahum terasje pakken 8-), zo deed ik het ook
altijd tot de dwaasheid toesloeg. Minder kilometers, meer lol :x .

Wat denk ik wel leuk is voor jou is enjoy the ride, nieuw van de KNHS, georganiseerde buitenrit, zonder competitie element, met daarbij bijvoorbeeld
ko de boswachter die onderweg wat verteld over al het moois dat er te zien is. Gaat in relaxt tempo, dus voor iedereen leuk.

Dat het een belachelijk eind was, vond ik ook.
Erger nog er woont hier in de polder een endurance ruiter die 160 gers rijdt en die had een fjord bij haar op de dijk gezien en gedacht
dat ik dat niet kon zijn, zo'n eind van huis. Ik zei de gek met Sjolfje was het dus wel. (je moet toch ergens trainen?)
Waren ietwat bewust? verdwaald, maar fietsenknooppunbordjes doen wonderen. Dus besloten naar de dijk te rijden en dan weer links
dat is hemelsbreed terug naar huis, maar langs het pontje en daar kan je pootje baden met je paard!
Resultaat ik dus verzopen voeten, Sjol nieuwe energie. Toen weer links en rechts en links en rechts en joehoe, thuis!
(duurde iets langer dan ik het hier omschrijf rit van 3 uur, uiteraard gewapend met banaan, koelwater, drinken, minimarsen en ibuprofens)
Pootje baden was eigenlijk nog het leukst! En de ezeltjes onderweg :+:
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Jankeke

Bericht door Jankeke » zo 17 mei 2009, 10:34

Dominique, ik slik inderdaad "zweefpillen" waar je heerlijk van gaat dubbelzien, janken en heel diep slapen. Maar ik begrijp uit jou stukje dat je regelmatig ibuprofen slikt, ook tijdens het rijden. Waar slik je die dan voor. Want zoveel is toch ook niet goed. Maar ja voor je grote liefde doe je eigenlijk wel veel, toch...?
Ik heb van de week op de nieuwe site van "Trec" gkeken maar wat een belachelijk hoge prijzen vragen ze voor cliniqs of andersoort oefendagen. Ik had er meteen genoeg van. Ik heb wel een heel leuk filmpje gezien van een vrouw op een Muilezel die een Trec parcours binnen aflegde. Zag er erg leuk uit. Was geloof ik ook op dezelfde site. Het tempo waarmee ze dat aflegde was wel moordend.........!!!!!
Ik ga gewoon mijn concitie weer op bouwen en net als jij km's maken met onderweg een terrasje e.d. en ga dan een keer mee doen aan een kennismakingsendurancedag o.i.d. want die bestaan toch?
Maar die afstand die jij hebt afgelegd.......zo kun je wel op vakantie gaan, naar Noorwegen bijv. Lijkt mij het ultieme feest trouwens maar ja......eerst maar eens oefenen.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Plaats reactie