Ronan gekeurd door de DA

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
leoensuzanne

Ronan gekeurd door de DA

Bericht door leoensuzanne » di 05 mei 2009, 16:55

Tja, het moest er toch een keer van komen. Ik wilde Ronan gekeurd hebben vanwege de verkoop van hem. Heb dit al een hele poos in mijn hoofd, maar het kwam er maar niet van om een afspraak te maken. Nu dus wel en vanmiddag om 16 uur zou ze er zijn. Ik was rond 15 uur op stal en heb hem uit de wei gehaald. Het had de hele middag wat gemiezerd en hij was wat vies, dus heb ik hem lekker gepoetst. Berg losse haren kwamen er weer af, voorpluk uitgeborsteld, staart ook en niet te vergeten zijn sokken. Leo kwam ondertussen ook aan. Voetjes uitgekrabt en toen waren we klaar. Het werd 16 uur en ook later. Tegen 16.20 uur toch maar even de kliniek gebeld met de vraag waar de DA bleef. Receptioniste zou haar bellen en dan liet ze het me horen. We hangen op en meteen weer de telefoon. De DA zelf. Ze kon over 15 min bij me zijn, of dat oke was? Ja hoor, kom maar keuren.
Hart, longen ed geluisterd alles oke. Benen gevoeld, tja en dan tilt hij zijn voeten steeds op vanwege het uitkrabben, maar dat was ook oke. Toen naar buiten. Op het hard stappen en draven. En dat moet Leo doen. Was ook prima. Toen in de wei aan de longeerlijn. Tja daar werd hij wat heet, maar ook daar waren alle gangen oke. Hij moest eigenlijk ook op het harde. Maar ja, daar hebben wij te weinig ruimte voor om dit op een volte te moeten doen. Dus naar de overburen gegaan, die een bedrijf hebben waar ze allerlei metalen balken ed maken. Daar mochten we wel even op de plaats hem op de volte te zetten. Even scheef kijken naar een tv antenne die op de grond lag. Leo bij de grote ijzeren balken die op de grond lagen en Jenny (de DA) bij de weg.
Nou Ronan is goedgekeurd!!! Ik was helemaal blij! En toch ook weer een mineur gevoel. Het is toch weer een stapje dichterbij de verkoop. Nu binnenkort nog eens mooie foto's maken en hem op internet gaan zetten.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Daphne

Re: Ronan gekeurd door de DA

Bericht door Daphne » di 05 mei 2009, 17:15

Hmm kan me voorstellen dat dat een dubbel gevoel geeft. Enerzijds natuurlijk superfijn dat Ronan helemaal ok is, anderzijds ben je inderdaad een stapje dichterbij verkoop.

Als het veulen van Anca geboren wordt, heeft het dan haast dat Ronan verkocht wordt? Of heb je genoeg "back-up"wei om hem aan te houden tot de juiste koper langskomt?
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 05 mei 2009, 18:11

Daphne schreef:Hmm kan me voorstellen dat dat een dubbel gevoel geeft. Enerzijds natuurlijk superfijn dat Ronan helemaal ok is, anderzijds ben je inderdaad een stapje dichterbij verkoop.

Als het veulen van Anca geboren wordt, heeft het dan haast dat Ronan verkocht wordt? Of heb je genoeg "back-up"wei om hem aan te houden tot de juiste koper langskomt?
Nee, dit was vorig jaar al aan de orde. Het wordt voor mij nu juist wat makkelijker om hem te kunnen verkopen, omdat we Evita aan houden. En Evita staat nu bij mijn schoonpa. Het veulen wat nu in Anca zit, wordt zowiezo verkocht. We hebben niet genoeg wei, maar nemen wel de tijd om de juiste koper te vinden. Ik heb hem nog niet zo 'openbaar' te koop gezet, eigenlijk alleen maar hier op FW. Wil dit binnenkort wel gaan doen. Vandaar dat ik hem ook heb laten keuren. Dus als je iemand weet, die een leuke recreatie fjord wilt, die goed voorwaarts is?
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » di 05 mei 2009, 18:51

Fijn dat hij zo op het oog o.k. is. Maar heeft dit zo wel zin. Als ik een paard zou willen kopen en evnt zou laten keuren zou het door een dierenarts moeten gebeuren die ikzelf [als koper] heb uitgekozen en ik wil daar zelf bij aanwezig zijn.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » di 05 mei 2009, 18:52

Aurora schreef:Fijn dat hij zo op het oog o.k. is. Maar heeft dit zo wel zin. Als ik een paard zou willen kopen en evnt zou laten keuren zou het door een dierenarts moeten gebeuren die ikzelf [als koper] heb uitgekozen en ik wil daar zelf bij aanwezig zijn.
Een keuringsrapport wat door de eigenaar laten maken heeft voor mij totaal geen waarde.
Leentje

Bericht door Leentje » di 05 mei 2009, 19:06

ja,zal een dubbel gevoel geven,weer een stapje dichterbij de verkoop.
wanneer verwacht Anca haar veulen?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 05 mei 2009, 19:59

Aurora schreef:
Aurora schreef:Fijn dat hij zo op het oog o.k. is. Maar heeft dit zo wel zin. Als ik een paard zou willen kopen en evnt zou laten keuren zou het door een dierenarts moeten gebeuren die ikzelf [als koper] heb uitgekozen en ik wil daar zelf bij aanwezig zijn.
Een keuringsrapport wat door de eigenaar laten maken heeft voor mij totaal geen waarde.
Wat mij betreft zou een eventuele koper hem ook nog mogen laten keuren. Maar het lijkt mij dat het niet hoeft uit te maken welke DA hem keurt. Zou het zo zijn, dat mijn DA dingen er juist niet op zet, omdat ik dat niet zou willen, of omdat dat beter zou verkopen? Lijkt me niet zo slim voor die DA zelf. Mocht dat uitkomen, gaat dat toch ook ten koste van zijn/haar naam?

Het belangrijkste voor mij, vind ik gewoon, is, dat ik wil dat Ronan het goed krijgt. Mocht er uit deze keuring wel iets uitgekomen zijn, laat ik dat de a.s. koper ook weten. Ook al zou hij afgekeurd zijn, geef ik dat aan. Ik wil gewoon hebben dat iemand die hem koopt, hem koopt zoals hij is, met of zonder gebreken erbij. Dat deze persoon hem het leven wil gunnen, dat hij verdient! De keuring was puur voor mezelf. Zodat ik bij eventuele gebreken, dit wel aan zou kunnen geven bij de koper. Zodat die er ook rekening mee kan houden. Ik wil eerlijk zijn t.o. koper, omdat ik eerlijk wil zijn t.o. Ronan. Híj moet het goed krijgen bij een ander, en niet lijden, omdat ik hem zo snel verkocht wil hebben, om hem kwijt te zijn en dus het een en ander zou verzwijgen.
Poeh, het lijkt wel een verdediging of aanval, maar dat is het niet! Ik gun Ronan gewoon de beste baas die er op de wereldbol rond loopt. Hij heeft mij al die jaren veel plezier gegeven en ik vind het ook heel erg dat ik hem moet verkopen, maar ik kan hem niet meer geven, wat hij zou willen. Dus daarom de verkoop en dus de keuring.
wendys

Bericht door wendys » di 05 mei 2009, 22:52

Je hoeft je eigen niet te verdedigen hoor, ieder zijn manier toch?
Fijn voor je dat hij goed gekeurd is, al heeft dat ook een sombere kant. Veel succes met de aanstaande verkoop!!

Even offtopic, weet je al of je nog naar Vrouwenpolder gaat met hem? Inschrijving sluit op 15 mei he!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Viv

Bericht door Viv » wo 06 mei 2009, 05:37

Super joh meis, nu weet je iig voor jezelf dattie niks mankeert, altijd fijn als iemand hem wil laten keuren. Dan komen er geen verassingen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 06 mei 2009, 06:58

nou gelukkig is ie goed gekeurd!

(is ie niets voor anne en wendie?)
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 06 mei 2009, 06:59

Ik snap jouw verhaal Suzanne maar de redenatie van Annemarie begrijp ik ook. Je weet nu in ieder geval voor jezelf dat hij volkomen gezond is en dat je dus een goed paard aanbiedt voor de verkoop. Nu maar hopen dat er snel een leuk baasje voor hem komt want er steeds tegen aan hikken is ook niet fijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » wo 06 mei 2009, 07:32

Fijn dat Ronan goed gekeurd is, al is de aanleiding minder.
Ga voor je duimen dat je een goed baasje voor hem vind!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Ellebel

Bericht door Ellebel » wo 06 mei 2009, 07:40

Ik vind het juist een heel goed initiatief van je! Jij hebt Ronan natuurlijk al zo'n lange tijd dat hij in de tussentijd nooit gekeurd is oid en je wil hem uiteindelijk op de meest eerlijke voorwaarde verkopen.

Tim heeft ook een paar kijkers gehad voor verkoop waarbij een voorwaarde van mijzelf ook was dat hij gekeurd werd voor verkoop door een da naar keuze. Al is het om mij later nooit de zwarte piet toe te kunnen spelen dat ik een ongezond paard verkocht had wat Tim zou kunnen schaden.

Veel succes met de zoektocht naar een goede baas, komt goed!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 06 mei 2009, 07:47

@Wendy. Leo heeft nog geen vrij kunnen regelen, maar hij verwacht wel dat het lukt.
@Tamara. Anne en Wendie weten dat hij te koop staat, maar we denken dat hij niet geschikt voor hen is.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 06 mei 2009, 08:27

Suzanne, kan Ronan alleen naar buiten? (met rijden) en is hij sterk buiten?
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 06 mei 2009, 11:27

Ja, je kunt alleen naar buiten met hem. Doe dat heel vaak. En ik rijd hem vaak met losse teugel buiten. Hij vindt het galopperen heerlijk om te doen en om hem dan terug te nemen, vindt hij niet zo leuk, maar laat het wel goed doen.
Roon moet wel weten wie de baas is. Pb me maar als je nog meer wilt weten.
Charret

Bericht door Charret » wo 06 mei 2009, 11:48

Wat goed Suzanne! Het is toch fijn om een goed gekeurd rapport te kunnen laten zien bij de verkoop.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » wo 06 mei 2009, 15:44

Mijn opmerking is niet als aanval bedoelt , en verdedigen hoef je je al helemaal niet.
Ik haalde het wel aan omdat er veel rare dingen gebeuren in het paarden wereldje.
Ik had een meisje hier op stal wat een mooie bonte ruin in Friesland kocht met een prachtig keuringsrapport erbij, liep Z2 en was 10 jaar. Onze eigen dierenarts kon eigenlijk al aan de uitslagen en de staat van africhting zien dat het keuringsrapport niet KON kloppen omdat er dan altijd al een licht vorm van slijtage opzit en geen maximale score op bepaalde punten mogenlijk is. Paard is herkeurd en zijn bange vermoeden werd bevestigd. De keuring hoefde zelfs niet afgemaakt te worden. Paard is ook naar de vorige eigenaar terug gegaan. Dus ja er zijn dierenartsen die blijkbaar wel hun goede naam te grabbel durven gooien, helaas...
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 06 mei 2009, 18:25

Hier in de buurt is ook wel een dierenarts die je kan bellen om een keuringsrapport te krijgen die je bevalt hoor! Hoeft natuurlijk niet voor de verkoop, wat dachten jullie van een verzekering? Paard wat niet helemaal ok is, toch voor de sport laten keuren en zo in de verzekering........
Ik heb Pablo bij aankoop laten keuren door een dierenarts die ik zelf had uitgezocht. Aangezien hun dierenarts een vriend was.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 07 mei 2009, 09:14

heb je hem al eens voorgesteld aan anne en wendie die zijn toch zoekende?

goede aktie van je hoor
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie