GENEPT!!! BAH!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Sjolvir

GENEPT!!! BAH!

Bericht door Sjolvir » ma 23 mar 2009, 08:18

Worden jullie ook wel eens beduveld waar je bij staat?
Nou mij is dat gisteren ook weer eens overkomen.

Ontbijtje om 8 uur, nog niets aan de hand, vertrek om 9 uur, nog niets aan de hand.
Het leek een zonnige dag te worden en zo'n 10 graden.

Dus tuffen we langs vele hectometer paaltjes.
Uiteindelijk bestemming bereikt, aldaar wat gesnackt en best lang moeten wachten.
We zouden wat leuks gaan doen, dus ik dacht hmm, lekker relaxen.

Uiteindelijk heb ik nog op iemand zijn tenen gestaan, die daar niet echt gelukkig van werd en na mijn actie
op 1 voet rondhupste en wat inwendig liep te vloeken. Ik zag het probleem niet zo, ik draag per slot van rekening geen naaldhakken of zo :o? .

Goed toen dacht ik aan een ontspannen wandeling te gaan beginnen.
FOUT!!! ik ben belazerd, beduveld, bedrogen, voor de gek gehouden gewoon ronduit genept!

Op dat moment voelde ik echter nog geen nattigheid. (Het was namelijk ondertussen wel bewolkt, maar toch ook echt droog)
Dus ik begin in een stevig tempo, waarbij het commentaar van een groter iemand volgt, zo van: zo, dat is een stevig tempo, zo hard kan ik nog niet eens.
Onder het motto hoe steviger je doorloopt hoe sneller je vermoedelijk aan je avond eten zit, liep ik lekker door.

Ergens onderweg kwamen we Viv tegen, nou toen voelde ik letterlijk nattigheid!
Geeft ze water door aan mijn gezelschap en voor ik het doorheb, kieperd die de hele colafles met water over mijn nek heen, lekker hoor! :(

Vervolgens in stevig tempo achter mijn grote vriend aan, al gillend, want die verdween langzaam uit het zicht.

Uiteindelijk dacht ik dat we er waren, maar nee, weer enkele liters water in mijn nek. 3 minuten rust en ja, de wandeling ging door.

Ondertussen vond ik het minder grappig worden en voelde ik me steeds meer in het ootje genomen.
Na 26 km kreeg ik nogmaals de laag van voren (? hier klopt iets niet) in de vorm van een koude douche. bah!

Wat bleek achteraf? Het was helemaal geen blije buitenrit, het was stiekum een endurance wedstrijd :? daar had ik tot gisteren dus nog nooit van gehoord.
Heb me dus letterlijk 26 km uit de naad gelopen, met als dank af en toe een plens koud water over je lijf.
Wat overigens wel leuk was, was het feit dat achter de trailer emmertjes eten werden geplaatst,
1 met brok, 1 met muesli, 1 met slobber wortels en appels en 1 met water, dat was toch wel luxe,
maar om mijn protest duidelijk te maken at ik natuurlijk vooral gras!

Resultaat, volgens de groom (super leen groom! Viv, van Cadiz), mijn baasje en omstanders, niet verkeerd voor een beginner.
voorkeuring hf 36/min (ik sliep nog) P/A onderweg 44 /min na 2 minuten (stom! ze hadden me direct aan moeten bieden!) en bij finisch direct aangeboden hf 52/min.
Nakeuring 40 /min. Schijnt dat ik het met 11.624 km/u ook nog niet het langzaamst was.
Baas blij en wil nog een keer _-:(
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
leoensuzanne

Re: GENEPT!!! BAH!

Bericht door leoensuzanne » ma 23 mar 2009, 10:16

hahaha, wat leuk geschreven. Het is toch wat om zo beduveld te worden!!! Wat een zielig pietje toch!!
Maar het was dus goed bevallen?!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anouska

Bericht door Anouska » ma 23 mar 2009, 10:28

Jeetje Sjøl, ik zou ook zo reageren als ik jou was! Geen wortels maar gras, vrees dat ik voor de slobber was gegaan en mijn vrouwtje er helemaal mee ondergesmeerd had, gnagnagna. En nou wil je vrouwtje nog een keer? Succes Sjøl, ga dan maar voor slobber hihihi.

Groetjes Bjørn
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 23 mar 2009, 11:44

Beste Sjøl,

Als oud gediende kan ik je vertellen dat je het heel erg goed gedaan hebt. Als het lekker warm weer is is die douche steeds wel erg lekker hoor! Ik hoop voor je dat je net zoveel plezier aan die 'wandelingen' mag gaan beleven als ik gedaan heb. Maar pas wel op hoor, voor je het weet moet je vaker en langer lopen. Hoewel dat ook wel weer stoer is! Ik ga nu aan mijn dienaar vragen of ze me foto's van jouw uitje kan laten zien.

Groet Endurance OPA UCK
---
Viv

Bericht door Viv » ma 23 mar 2009, 11:59

Heej Zjol,
Kdies hier.... dus dat bedoellen ze nou met endzjuurens. Ik geloof dat ik pas. Heb het toch al niet zo op water. Mareeehh das dus snel die eluf komma zoveel? Hoorde die van mij iets blaten over zestien komma nogwat... das dan zeker nog snellur?
Nou kom maar snel buurten dan kun je me er allus over furtellun.
Doeiiii Kdies
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 23 mar 2009, 12:21

Ik was bij de eerste nattigheid van Viv al gestopt -:(- .

Stoer hoor dat jullie gewoon zijn door gegaan. Eens moet toch de eerste keer zijn. :D
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 23 mar 2009, 12:38

Hahaha, arme sjol toch. Zo in de maling genomen door haar baasje... Maar maakte al dat lekkers aan het einde het niet een klein beetje de moeite waard? :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 23 mar 2009, 13:59

Hahaha, je bent gek :P Je vond het hartstikke leuk, je liep ook dat ik een colafles over je heen kiepte gewoon door. Volgende keer moet je dan gewoon stoppen, dan snappen wij domme mensen dat je het niet leuk vind :P
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 23 mar 2009, 14:12

ewoon al doorlopen tijdens het koelen? ben je stiekum al een volleert endurancepaard dan??
---
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » ma 23 mar 2009, 14:23

hihi dan weet je de volgende keer weer wat je te wachten staat! maar neem van een wijze merrie aan dat die verkoeling dan erg welkom is.

wanneer komt er een dagboek uit van Sjol haar hand euh .. hoef?
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Lisa

Bericht door Lisa » ma 23 mar 2009, 18:09

haha wat heb je dat mooi verwoord sjol!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Keandra

Bericht door Keandra » ma 23 mar 2009, 20:49

tof verwoord

keitof dat jullie dat gedaan hebben, super *o/*
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 24 mar 2009, 07:06

Wie het laatst lacht, lacht het hartst :D
Ik ben natuurlijk topfit.
Verveel me dood en ben in voor meer buitenritten, maar als het kan wat trager.

Maar je zou die malle baas van me moeten zien lopen! Hilarisch!
Die is duidelijk niet in topconditie :z .
Volgens mij mompelde zo ook iets van vanavond geen les, maar gewoon buitenritje.
En voor zover ik het kon volgen was dat niet om mij.

Overigens moet ik wel zeggen dat het weer zondag een stuk gezelliger was dan maandag,
moet er niet aan denken een boom op mijn mooie manenkam! Wat een storm en regen.

Bjorn jou kom ik vast nog wel eens tegen :)) denk ik als het aan je baasje ligt? toch? Of gaat die niet jou ook dit aandoen?
Opa Uck, jij hebt dit dus ook moeten doen van je baasje? Het is namelijk best leuk, maar van mij mag het ook best langzamer.
Nu zag ik nog niets van de natuur.
Kdies, joh, die 16 gaan ze je vast niet meteen aandoen, hoewel, sommige stukken ga je wel zo hard, maar als je dan een stuk stapt,
gaat je snelheid gemiddeld hard achteruit. Jij gaat het ook wel gaaf vinden. En water, ach, een colafles is toch geen spuitbus?
Misschien gaan we nog wel eens samen op pad.
Jouw baasje heeft me nog op de foto gezet, ik heb geprobeert een beetje leuk te kijken.
Nobby echt het was te gek voor woorden, komt er zomaar een Viv op je af met flessen water, en je baas kiept die dan gewoon om!
(was wel lekker, maar toch vond ik het maar raar)
Weet je Pablo, mensen zijn gewoon rare wezens, je kunt niet met, maar ook niet zonder ze. Is die van jou ook zo?
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Leentje

Bericht door Leentje » di 24 mar 2009, 07:20

sjol,mocht je carriere als endurancepaard nu tgenvallen,zou ik toch al je verhalen eens bundelen, en uit gaan geven,het leest heerlijk!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 24 mar 2009, 07:28

Viv haar foto's missen nog, niet zo vreemd.
Die heeft zich met achter mij aanrennen met water uit de naad gewerkt.
Bovendien had die er al vrijwilligertje spelen bij de endurance op zitten en moest ook gewoon werken.

Enigste foto van mezelf die ik kon vinden is voorlopig deze.
http://www.horsefotografie.nl/22-03-200 ... G_6036.jpg
Mijn mooie hoofd en haardos is verstopt achter een grote bruine, maar ik ben het echt!
Kijk maar naar die donkere beentjes die daar verstop zitten in dit 4-tal.

En ja! Onderweg had ik dus een fjorden vriendje gevonden, waarmee ik na de PA ben blijven rijden.
Zij was mee met het grote bruine paard voorop.
Viv

Bericht door Viv » di 24 mar 2009, 08:27

Heeej Zjol,
Hahaahaha zu kan seker nie meer lopuh? LOL.
Weet je, zegt mn pappa gister dat ik maar goed moest oevunun want ik moest dat straks ook met een kar agter muh kont. Wat is dat een kar?
Trouwens die baas van mij was ook helemaal duf hoor gister, was seker moe ofso?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 24 mar 2009, 17:27

Sjolvir schreef: Opa Uck, jij hebt dit dus ook moeten doen van je baasje? Het is namelijk best leuk, maar van mij mag het ook best langzamer.
Ja ja ik heb het jaren gedaan en ben volgens mij baasje heel goed geweest. Nou ja dat neem ik dan maar aan. Ik schijn de eerste fjord in nederland geweest te zijn die het hoogste niveua (klasse4) mocht gaan rijden. Maar zo hoog alleen is niet leuk, dus ik heb wel eens een wedstrijd in Zelhem van 94 km samen met Ilonka gereden zo kwam zij gelukkig mij vergezellen. Ik geloof dat Plinka ook in klasse 4 mag starten. Helaas rijden we allemaal niet meer op dit niveau. Ik ben al weer wat jaartjes met pensioen. Ilonka moet Brass opvoeden en Plinka loopt geen lange afstanden meer. Maar mijn hoop is nu dus of jouw Sjol gevestigd :D

Maar begin gewoon lekker met klasse 1, je baasje gaat vast zeggen nou ik gaaaaa noooooiiit meer km rijden, maar geloof me als ze het leuk vindt kan je je lol op. Dan ga je gewoon steeds een stapje verder. En volgens mij ben je goed voorbereid want ik zag je op foto's bij een training van Donna. Dus dat gaat helemaal goed komen met je.

Geniet van de kilometers!!

Opa Uck
---
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 24 mar 2009, 18:37

pffff. klasse 4, zucht... 94 km >;) ..
Ik vond die 26 al wel genoeg hoor! Breng mijn baasje nou niet op rare ideeen!
Hoewel die strompelt nog steeds rond! Duidelijk geval van ik meer conditie dan zij :D .

Zilverkleur en koperkleur samen op wedstrijd, dat klinkt wel heel gezellig :)) !
Krijgen we weer een ander probleem, afgetrainde fjorden op de fjordenkeuring, dat gaat niet goed komen!
Ilonk moet maar gauw met opvoeden beginnen!

Vandaag had mijn baasje het blije idee om een buiten rit in stap te gaan maken zonder zadel en met een halster.
Na 2 m strandde dit plan al, reed die malloot bij het uitwijken van een groepje kippen met haar knie tegen een paaltje met daaraan een hoefijzer.
Rare brokkenpiloot is het ook, ze moet eens beter opletten, cap op zegt niet dat je knieen beschermt zijn.
Overigens was dit mijn gelukje *o/* . Want ik mocht dus ipv op staprit lekker los in de paddock, ben me toch ernstig uit mijn dakje gegaan :)) !
Even showen dat ik wel een topconditie heb in tegen stelling tot die hark van een baas van me := .

Mijn baasje beweert altijd dat je een paard hebt om op te zitten niet om naast te lopen, dus of ze echt van die einden gaat rijden?
Ik weet het niet hoor, ik denk van niet. Nou ja, voorlopig kan dat lekker toch niet. Hoewel volgens mij zat ze op d'r computer te neuzen bij Kootwijk, zucht.
Bovendien zitten ze soms wat te mompelen over een Sjol Beeb en zijn ze op zoek naar een leuke vent voor me.
Laatst gewijzigd door Sjolvir op wo 25 mar 2009, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 24 mar 2009, 21:41

Sjol hier je oudere halfzus!

Ja met Uck heb ik heel wat km's gemaakt. Mijn eerste klasse III, 81 km in Holten, hebben we deels samen gelopen. Ook de 94 km in Zelhem, tjonge wat was het toen warm, ruim 27 graden. Veel water dat ze over ons heen hebben gekieperd, maar ik vind dat wel lekker hoor!
Ik houd ook erg van water drinken, aldus mijn baas loop ik op lange wedstrijden 1 op 1, kan je nagaan hoeveel haar helpmens moet slepen! Endurance vind ik geweldig, alleen met mijn bijna 21 jaar ben ik met sportpensioen. Nu moet ik dat kleine ding opvoeden en dat valt echt niet mee... Nog harder werken dan al die km's maken.

Op de keuring doe ik het niet zo goed, daar vinden ze van het stamboek mij 'onderbespierd' wat natuurlijk heel raar is als je bedenkt dat ik wel meer dan 80 km op een dag kan draven. Volgens mij (en ook volgens de baas) heb je daar spieren voor nodig. Tja dat ik haast geen vet heb betekend niet dat ik ook haast geen spieren heb.
Mijn baas en ik gaan liever op wedstrijd dan op keuring dus dat komt goed uit.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » di 24 mar 2009, 23:47

Oh jongens wat een hilarish topic! Ik heb krom gelegen :D

Cunna zou zeggen: Ik ben liever lui als moe! B-)
Plaats reactie