Ilonk heeft heel hard gewerkt...
Maar Ilonk is nog niet klaar!
Er ligt een nieuwe taak in het verschiet, een project met de naam Brass.
Deze winter heb ik besloten om Ilonk niet meer (echt) in de sport uit te brengen en is mijn zoektocht naar een opvolger begonnen. Ik heb allerlei paarden gezien, gereden, veel gemaild en gebeld en toen kwam Brass op mijn pad.
Ze komt van Staatsbosbeheer in Zeeland, ik heb erg veel geluk gehad en heb haar uit de kudde kunnen kopen. Nadat ik twee keer ben wezen kijken, en snel moest beslissen omdat ze anders de andere kudde in ging bij de hengst, heb ik besloten in het diepe te springen en te hopen dat we kunnen zwemmen

Brass heb ik gekocht als opvolger voor Ilonk, ik zocht een paard dat de ultime endurance rit zou kunnen gaan lopen, 160 km. Ik denk dat als Brass juist wordt opgeleid en de goede mentaliteit heeft dit mogelijk is. Ze is klein (nog geen 1.40 denk ik), is rank gebouwd, is afgehard door 4 jaar in de kudde te hebben geleefd en spreekt me daarnaast ook ontzettend aan.
Ilonks taak in deze is Brass opvoedden. Niet in de wei, daar heeft Ilonk niets te vertellen helaas, maar wel in haar toekomstige leven als rijpaard. Ilonk kan Brass 'leren lopen' km's maken aan de hand, Ilonk kan Brass leren eten en drinken onderweg, rust nemen, nergens bang voor zijn. Ja Ilonk is nog niet klaar met werken

Meet Brass, the start of a new era... Een nieuw paard, nieuwe kansen, nieuwe kilometers. Hopelijk veel met Ilonk als haar rots, in elk geval als mijn rots!
Brass (Binia, vader Topas moeder Sinia moedersvader Blinken) Brass omdat ze een wildebras is en omdat Brass in het Engels messing en geel koper betekend.