Degene die weleens bij mij bij mijn kanjers op visite zijn geweest, weten dat Vera zich omdraait en wegloopt als je met een halster de wei in komt. Dit heeft ze altijd gedaan en op een gegeven moment was ik dat zo beu dat ik maar een bak met wat voer vooraan in de wei zette en als ze dan aan het eten was kon ik het halster omdoen om te gaan rijden of poetsen ofzo. Maar het is natuurlijk niet de manier om je paard te vangen

Tot ik 2 weken terug met Mieke (van Cunna en Moods) op msn zat en we bespraken dat het wel weer eens leuk zou zijn als zij weer eens kwam logeren, ik had toch nog 2 weken vrij (reden kan je lezen bij Zeg je zegje) en toen kwamen we op de manier waarop Mieke met paarden bezig is. Ik zei haar dat ik een mooie uitdaging in de wei had staan voor haar, want ik heb alles geprobeerd, maar zonder voer krijg je Vera niet te pakken.
Zo gezegt zo gedaan en verleden week maandag is Mieke op de trein gestapt en naar Maastricht gekomen. Ze liet mij zien hoe zij zoiets aanpakt, ze gaat met een passieve houding de wei in en loopt een beetje te zwalken door de wei (nee ze had niet gedronken

Dinsdag is Mieke dit weer gaan doen en toen kwam Vera al wat dichterbij, woensdag zou ik het doen, maar de hoefsmid kwam dus ik had niet veel tijd en tja dat voelt zo'n dier dan en uiteraard kwam ze niet. Dan maar weer ff gemeen met voer lokken.
Donderdag is Mieke in de auto blijven zitten en ben ik de wei in gegaan, ik heb een jerrycan gepakt en ben daar op gaan zitten. En beetje bij beetje kwam Vera dichterbij. Op een gegeven moment ging ze aan me snuffelen en ging ze Exel wegjagen, ze beschermde mij

Vrijdag uiteraard weer verder gegaan en het halster meegenomen de wei in, nou ze kwam gewoon op me af en ging gelijk snuffelen en proberen het halster van mij af te pakken. Dit was zo mooi dat ik echt even een traantje heb gelaten, ze ging echt voor me staan en ik mocht alles met haar doen.
Zaterdag weer hetzelfde verhaal en ik mocht zomaar het halster aan doen, toen zijn we gelijk nog maar ff een lekker rondje gaan maken en ik merkte met rijden dat ze ontzettend ondeugend was, elke keer grasjes proberen te pakken langs de kant van de weg en van het pad af gaan, een totaal andere Vera.
Ik ben met dit principe verder gegaan en heb de afgelopen dagen veel in de wei doorgebracht, maar wat heb ik genoten van me meisje, ze is veel opener naar me toe en vanmiddag kwam ze zelfs in volle galop op me af toen ze me gesignaleerd had

Mieke hartstikke bedankt voor je hulp en de handvaten die je me gegeven hebt, we gaan hier mee door. Mijn band met Vera is echt veranderd en waanzinnig meer versterkt