Ik zit al een tijdje met een redelijk groot probleem betreft de paarden. Ik heb het altijd super makkelijk gehad. Mijn fjorden stonden gewoon bij mijn ouders, die zo'n 3 ha. bij hun woning hebben, wat dus meer dan genoeg is voor 4 fjorden. Alleen, mijn ouders worden ouder en kregen steeds meer moeite met het bijhouden van alle werkzaamheden rond hun oude boerderij. Ze hebben dan ook besloten om te gaan verhuizen en half maart gaat dit al gebeuren. Ik ben heel blij voor ze, want ze zijn een prachtig nieuw huis aan het bouwen, met een mooie tuin (met zwembad, hihi, ze worden nog sportief), maar zonder weiland helaas. Dus zit ik al een tijdje met een probleem. Dit was ook de reden waarom ik Elske en Eliene plots te koop heb gezet.
Maar ik heb nu een prima oplossing voor Els en Lien gevonden, waardoor ik ze toch nog kan behouden. Ben dus ook super blij

Een oudere man van onze fjordenvereniging wil mij een half hectare grond verhuren voor de kleintjes! Hij had in eerste instantie wel wat interesse in de veulens, maar vond dat uiteindelijk toch niet ideaal. Hij heeft zelf nog een fjord, een shet, wat rundvee en schapen, maar zou het liefst nog wat jong spul in het land hebben staan. Alleen de zorg is voor hem een probleem. Dus hij is blij dat er straks toch wat jong fjordenspul staat en ik ben blij dat ik een stuk land heb. Zo kunnen we elkaar ook wat helpen met de fjorden. Hij zou het wel leuk vinden om weer wat vaker te mennen met zijn fjord bijvoorbeeld! Klinkt dus als de ideale oplossing!
Nu zit ik alleen nog met Arwen. Paula staat al een tijd bij mijn zus. Zij hebben veel plezier van haar, dus willen haar graag nog 'houden'. Af en toe maak ik zelf nog een ritje met haar (ga ik morgen weer doen) of ga ik samen met mijn zus en kinderen mennen. Arwen wil ik straks het liefste in de buurt gaan stallen van waar ik ga wonen en dat is ook nog even een zoektocht. Ik ben samen met mijn vriend op zoek naar een leuk huisje, hopelijk lukt dat ook binnenkort en dan hoop ik een fijne stalling voor Arwen te vinden. Gelukkig heb ik al wel wat aanbiedingen voor tijdelijke oplossingen, als ik omhoog met haar kom te zitten.
Ben dus helemaal blij, alles lijkt steeds meer op de rit te komen!