Oplossing voor Elske en Eliene

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
DaphneT

Oplossing voor Elske en Eliene

Bericht door DaphneT » di 24 feb 2009, 13:45

Ik zit al een tijdje met een redelijk groot probleem betreft de paarden. Ik heb het altijd super makkelijk gehad. Mijn fjorden stonden gewoon bij mijn ouders, die zo'n 3 ha. bij hun woning hebben, wat dus meer dan genoeg is voor 4 fjorden. Alleen, mijn ouders worden ouder en kregen steeds meer moeite met het bijhouden van alle werkzaamheden rond hun oude boerderij. Ze hebben dan ook besloten om te gaan verhuizen en half maart gaat dit al gebeuren. Ik ben heel blij voor ze, want ze zijn een prachtig nieuw huis aan het bouwen, met een mooie tuin (met zwembad, hihi, ze worden nog sportief), maar zonder weiland helaas. Dus zit ik al een tijdje met een probleem. Dit was ook de reden waarom ik Elske en Eliene plots te koop heb gezet.
Maar ik heb nu een prima oplossing voor Els en Lien gevonden, waardoor ik ze toch nog kan behouden. Ben dus ook super blij *o/* Een oudere man van onze fjordenvereniging wil mij een half hectare grond verhuren voor de kleintjes! Hij had in eerste instantie wel wat interesse in de veulens, maar vond dat uiteindelijk toch niet ideaal. Hij heeft zelf nog een fjord, een shet, wat rundvee en schapen, maar zou het liefst nog wat jong spul in het land hebben staan. Alleen de zorg is voor hem een probleem. Dus hij is blij dat er straks toch wat jong fjordenspul staat en ik ben blij dat ik een stuk land heb. Zo kunnen we elkaar ook wat helpen met de fjorden. Hij zou het wel leuk vinden om weer wat vaker te mennen met zijn fjord bijvoorbeeld! Klinkt dus als de ideale oplossing!
Nu zit ik alleen nog met Arwen. Paula staat al een tijd bij mijn zus. Zij hebben veel plezier van haar, dus willen haar graag nog 'houden'. Af en toe maak ik zelf nog een ritje met haar (ga ik morgen weer doen) of ga ik samen met mijn zus en kinderen mennen. Arwen wil ik straks het liefste in de buurt gaan stallen van waar ik ga wonen en dat is ook nog even een zoektocht. Ik ben samen met mijn vriend op zoek naar een leuk huisje, hopelijk lukt dat ook binnenkort en dan hoop ik een fijne stalling voor Arwen te vinden. Gelukkig heb ik al wel wat aanbiedingen voor tijdelijke oplossingen, als ik omhoog met haar kom te zitten.
Ben dus helemaal blij, alles lijkt steeds meer op de rit te komen!
lauraatje

Re: Oplossing voor Elske en Eliene

Bericht door lauraatje » di 24 feb 2009, 13:55

Wat een super oplossing!
Zo ben en jij, en de man geholpen :j
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 24 feb 2009, 14:41

kijk dat is handig. mooi dat het zo opgelost kan worden. En voor Arwen vind je vast nog wel een lekker plaatsje in de buurt zodat je die ook weer vaker kan gaan rijden.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
sparky10

Bericht door sparky10 » di 24 feb 2009, 17:16

dat is dan weer super opgelost !!
Waar gaan willen jullie heen verhuizen ?
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
nina1993

Bericht door nina1993 » di 24 feb 2009, 17:26

Super Daphne! Licht aan het eind van de tunnel!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » di 24 feb 2009, 18:10

Hehe, dat geeft weer rust in je hoofd.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 24 feb 2009, 19:54

dat klinkt als een super oplossing voor allemaal :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 24 feb 2009, 21:11

Klinkt als een goede oplossing. Jij geholpen en die man ook :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 24 feb 2009, 23:51

Goed opgelost zo, en iedereen is blij.
Voor Arwen zul je vast ook een fijn plekje vinden.
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 25 feb 2009, 06:12

fijn dat het toch nog goed lijkt te komen. Wat ik me afvraag, kan arwen niet gewoon bij elske en eliene in? Dan ben je gelijk helemaal klaar
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Charret

Bericht door Charret » wo 25 feb 2009, 08:58

He dat is fijn zeg. Het zijn ook zulke leuke veulens en omdat je nog niet weet hoe het over 3 jaar zal gaan.
Blijven je ouders wel in die omgeving wonen?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Jilly

Bericht door Jilly » wo 25 feb 2009, 09:27

Dat is een leuke oplossing!
Wat is het plan met de E'tjes op langere termijn, weet je dat al?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 25 feb 2009, 11:30

Wat fijn dat je een oplossing hebt gevonden voor de meiden, je zat er zo mee in je maag dat je ze moest gaan verkopen. En wat al eerder gezegd is, kan Arwen niet bij de dametjes in?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » wo 25 feb 2009, 14:44

Wat een goede oplossing zo!!
Fijn dat je de dames nog aan kan houden op deze manier.

Ik denk dat een halve hectare te klein is om Arwen er ook nog bij te zetten.
( ik heb ook en halve hectare en kan onze drie pony's daar ook niet nonstop op laten lopen,ik moet strookbegrazing doen.dan kunnen ze er van april tot ong. oktober in)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Fran

Bericht door Fran » wo 25 feb 2009, 21:25

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden voor je leuke meiden! Waar wil je gaan wonen? misschien weten FW-ers nog stalling in die richting?
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 26 feb 2009, 11:49

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties! Ben zelf ook blij. Vooral het feit dat ik Elske kan houden. Niet dat Eliene voor mij minder is, maar Elske is van Paula en het heeft me toch heel wat moeite gekost om een veulen van haar te krijgen. Paula is mijn eerste paardje en daarom extra bijzonder. Als je dan na zoveel moeite uiteindelijk een mooi merrieveulen krijgt, is dat toch extra leuk en ik had haar dan ook echt met pijn in mijn hart weg moeten doen. Vooral omdat Els min of meer een kopie van moeders is.
@ Sparky: we weten nog niet precies waar we willen gaan wonen. Zoeken eigenlijk in een heel grote kring rondom Apeldoorn. Zijn op zoek naar een leuk huurhuisje. Dus als iemand nog iets hoort, hoor ik het heel graag! Daarna ga ik dan ook op zoek naar een plekje voor Arwen en hoop dat ik dan de hulp van FW nog in kan schakelen.
@ truus1970 en anita: Bij de veulens zou eventueel misschien wel kunnen, maar het nadeel is dat ik daar niks heb om te gaan rijden. Het ligt aan een vrij drukke weg. Maar kan het altijd nog eens met die man overleggen. En wat er al gezegd wordt, ik weet niet of het voldoende is voor drie fjorden. Wil ze in elk geval wel omweiden.
@ Charret: mijn ouders blijven redelijk in de buurt, ongeveer 20 minuten verderop: Gorssel. Ik vind het zelf echt doodzonde: ze wonen zo mooi en lekker afgelegen, dat vind je niet gauw weer terug. Maar goed, ik ben voorlopig niet in staat dat van ze over te kopen, dus helaas.
@ Jilly: lange termijn planning weet ik nog niet precies. Ik hoop dat ik ze nu kan houden. We gaan deze wei in principe eerst voor een jaar doen en als het dan van beide kanten bevalt kan het langer. Maar het zal er ook financieel van af hangen, vier paarden is wel heel wat, maar zolang het gaat, blijven ze. Wat ik zeg: Elske zou ik heel graag willen houden en Eliene eigenlijk ook wel, alhoewel daar wel belangstelling voor is, maar voor diegene is het moment nog iets te vroeg.

Maar als iemand dus nog een leuk huurhuisje weet en/of alvast een leuke stalling: ik hou me graag aanbevolen!
Esther

Bericht door Esther » do 26 feb 2009, 18:56

Fijn dat je de meiden nog even kunt houden!! Het is wel een omschakeling als je van plan bent ze te houden en dat je ze dan ineens moet verkopen. Bij mij worden ze geboren met het idee, ze moeten worden verkocht, dan kun je er al wat meer afstand van nemen..
En inderdaad helemaal na de moeite die je hebt gedaan om Paula drachtig te krijgen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie