Wij hebben Baranna opgegeven voor een competitie vrij springen voor 3-jarigen. Nou, competitie is een groot woord, je hebt een middag vrij springen en de besten daarvan mogen door naar de finale. Dit is om te kijken of je paard aanleg heeft voor springpaard. Aangezien Baranna springgefokt is, willen we het proberen. Vorige week is de hindernis die we gekocht hebben gekomen, dus vandaag geoefend. Ik vind het erg moeilijk hoe je dat aanpakt, aan de ene kant vind ik haar veel te jong om te springen, dus teveel oefenen vind ik niks. Maar je kan zo'n dier ook niet ongetraind aan die wedstirjd mee laten doen. Ze moet toch echt wel een paar keer een hindernis hebben gezien.
Het opbouwen was al een feest op zich. We hadden een schema hoe het vrij-springen-parcour opgebouwd moet zijn, met alle afstanden erbij. Ik had van dat rood-witte plastis lint gekocht. We hebben een traject afgezet met dat lint, met daarin de hindernispalen. Dit hadden we zó gemaakt dat als je haar goed aanjaagde ze er wel door moest. Baranna is echt voor niks en niemand bang, onvoorstelbaar koel beest. Dat lint flapperde in de wind en madam staat er mooi bij te kijken, pakte het eens in de mond.
Toen we de boel klaar hadden hebben we Baranna in de bak gedaan. Nou jonge....toen moest je marga zien

Voordat Baranna nog maar 1 hindernisje gesprongen had was Marga al nat van zweet......rare meid.
Eerst met Baranna over de balkjes gelopen, aan de hand. Geen probleem, ze zette meteen haar tanden in de 1e balk. Ze vond het totaal niet eng om tussen die flapperende linten door te lopen. Marga vond het enger dat Baranna er door moest dan Baranna zelf geloof ik.
Later los door het traject, ging super. Ze moeten vanaf de korte zijde in galop de bocht door om op de hindernis af te gaan, dat deed ze makkelijk. Sommige jonge paarden hebben er moeite mee, zij niet. Even een heel laag kruisje neergezet, daar is ze 3 keer over gegaan en toen zijn we gestopt. Ik ben echt trots op haar, ze vindt niks eng.
Marga was dolblij dat Baranna weer "terug" was..........dat wordt wat als het veulen er is en ik ze een keer moet scheiden. Ze is zo overbezorgd...........