Heb in die tijd ook een leuk marathonwagentje gekocht bij de vader van me vriend.
Wagentje heb ik nu week of 2/3 en bevalt me echt super! Is heel stuk lichter dan me oude kar.
Gister gingen mijn vriend en ik samen een stukje rijden met Unique.
Mijn duitse herder Fleur ging ook mee op de kar. Dat is Fleur nog niet heel goed gewend, dus was er 1 keer vanaf gesprongen in het begin, toen heeft me vriend dr even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was

Het rijden zelf ging heerlijk! Eenmaal in het bos lekker draven, Unique luisterde goed. Heb zelfs nog een handgalopje gemaakt, ook dat ging goed en kreeg dr makkelijk terug naar de draf.
Eenmaal terug naar stal kwamen we op een zandpad vlakbij een km van stal af ongeveer.
Mijn vriend wilde nog een klein stukje galoperen. Dus ik ging achterop staan voor het evenwicht van de kar.
En nog geen 2 galopsprongen verder hoorde ik een aantal knallen, maar ik kon niet goed zien wat er gebeurde.
Me vriend was heel druk bezig Unique trug te krijgen, toen we best wel snel bijna stil stonden kreeg ik een schreeuw naar achter dat ik ervoor moest. Dus ik heel snel naar Unique gegaan en ik vond het zo raar dat ze maar door bleef trappen

Wat bleek nou... Ze had dr linkerachtervoetje tussen 2 van de voorspeilen vast zitten. Ik was bezig Unique overeind te houden en te kalmeren. Mijn vriend ging heel snel naar het huis toe dat 100m verderop was. Maar Unique had steeds meer de neiging zich te laten vallen, ik hield het op gegeven moment niet meer. Ik naar mijn vriend schreeuwen dat ik dr niet meer kon houden. En heel snel kwam die weer terug. Echter had ik in die tijd Unique heel voorzichtig laten liggen.
Was misschien wel goed ook zo konden we dr goed rustig houden en zat het voetje ook in een betere hoek om los te maken. Er was een man aangekomen van het huis, die vroeg wat we nodig hadden. Toen kwam die terug met een groot blok hout om die 2 speilen uit elkaar te krijgen. Toen kwam er ook nog een boertje aan gelopen en vroeg of het paard dood was...
Gelukkig hielp die ook nog mee! Met veel moeite hebben we het voetje losgekregen.
Eenmaal los bleef Unique nog rustig liggen en liet alles met zich doen. Zo hadden we het tuig vast los gemaakt. Toen we dr overeind probeerde te krijgen deed ze wel iets moeilijk. Gelukkig stond ze snel. Heb even stukje met dr gelopen om te zien of het niks ernstigs was. Zit alleen een hele grote oppervlakkige wond op dr been. Kar hebben we laten staan, zijn teruggelopen naar stal. Toen beentje afgespoten en dr op stal gezet. Kar opgehaald enzovoort...
Ben vanmorgen naar stal geweest. Zoals we al hadden verwacht was het beentje vandaag wel stuk dikker. Het doet dr ook wel zeer. Maar ze loopt er wel gewoon op. Wond ziet er niet heel geweldig uit maar diep is het gelukkig niet.
Had even een foto gemaakt.