Geen last van zwangerschapshormonen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ivonne

Geen last van zwangerschapshormonen

Bericht door Ivonne » za 07 feb 2009, 19:03

Ik hoor/lees heel vaak dat drachtige merries rustiger worden..............Marga niet hoor. Ik merk echt niks aan haar, geen verandering in stalgedrag naar mij of Baranna en Apollo, geen verandering in het gedrag met rijden :n . Ze is en blijft braaf, maar zó druk..........
Een hittepetit is het :=

Toen we hier net kwamen wonen, op deze boerderij, waren de dochters van Jan Willem gék van paarden. Dus een pony voor hun gekocht. Helaas leefde die maar een half jaar meer nadat we haar kochten. De dames keken er sowieso al weinig naar om, dus er kwam geen nieuwe voor hen.
Jackie en Diëgo hebben ze eigenlijk ook weinig mee gedaan. Behalve als er een vriendinnetje kwam spelen, want alle meisje uit hun klas wilden híer spelen omdat wij paarden bij huis hadden.

Eigenlijk kijken ze nu nooit meer naar Marga en Baranna om, en hoe graag ik er ook Penny-meisjes van wil maken, zoiets kun je niet afdwingen.
De jongste belde laatst, of ze haar feestje hier mocht geven."" Ok" zegt Jan Willem`" maar wat wil je dan gaan doen?" Haar antwoord waarbij mij de mond open viel:"op Marga rijden om ste beurt"............

Dat wil ik niet, al die drukke jongen op een nóg drukkere Marga, ik loop me het apelazerus naast Marga.
Maar ik dacht: als ze het rijden dus tóch stiekem wél leuk vindt, wil ik dat graag stimuleren. Dus ik vroeg of ze vanmiddag zin had op Marga te rijden, ik mee op de fiets, Marga aan het touw.
Ja, dat wilde ze gráág. Dus uit fatsoen de andere 2 ook gevraagd..................willen ze alle 3 mee :\ Dus alle fietsen gepakt, banden opgepompt (we fietsen nooit).
Toen de meiden omstebeurt op Marga. We zijn heerlijk naar het bos(je) geweest. De heenweg ging perfect, maar net als altijd werd Marga steeds drukker. Dat was rot joh, fietsen op Jan Willems fiets, omdat de oudste op die van mij moest. De fiets was me nét te groot en door die modder in het bos met een drukke Marga aan de hand, ppff.....was kapot. Heb het gevoel dat mijn rechterarm wel 20 centimeter langer is dan de linker :=

De jongste wilde niet in draf, zei ze toen ze opstapte. Maar toen we na een poosje de ideale berm hadden stelde ik voor het een klein stukje te proberen. Ze vond het prachtig, sta zit sta zit, ze had het zo te pakken (ze is nu 10). Dit deed ze voor het eerst.
Het laatste stuk naar huis was Marga in de turbo-stand en de 2 oudsten durfden er niet meer op, al zeiden ze dat niet met zoveel woorden, ze hadden het koud ;) Dus de jongste erop. Ze wilde wel draven. Maar Marga ging steeds harder. Het kind zat te genieten en ik dacht: zolang ik geen ho, of stop hoor laat ik Marga lekker sjouwen. Dit vindt Marga mooi, lekker hard in draf. En Jasmijn had niet eens door dat ze in uitgestrekte draf ging, ze probeerde op haar best te lichtrijden, wat niet meevalt in zo'n tempo.

Ook al was ze druk, ik ben weer supertrots op mijn Margaatje, gewoon omdat ik haar 100% vertrouw, tis een heerlijk beest!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vera

Re: Geen last van zwangerschapshormonen

Bericht door Vera » za 07 feb 2009, 19:11

leuk zo;n onbevangen kind, dat helemaal niet door heeft dat marga zo druk is!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 07 feb 2009, 20:28

Vorig jaar bij Anca was ze in het begin ook niet veel veranderd. Maar op een dag had ze ineens een hele lieve zachte blik in haar ogen en werd ze wat kalmer. Dit jaar is ze ontzettend sjagrijnig!! Mama lief van haar (Ulvi) kon altijd boos kijken als je langs haar stal gelopen kwam. Nou dat heeft dochterlief Anca ook overgenomen. Maar zij legt haar oren écht plat!! Pas liep ik langs met mijn hooi en toen hapte ze daarnaar. Mond open en hap!! Maar ja, dat was ik bijna. Daar heb ik haar even flink voor op haar donder gegeven!!! Hormonen... oke. Bijten?... NEE!!!
Toch wel leuk dat de meiden dan ineens met drieen mee willen!! En ach als Jasmijn er niets van zegt.... Toch knap dat ze dan dat tempo kan bijhouden, als Marga in uitgestrekte draf zit!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » za 07 feb 2009, 21:04

Als je jong bent doe je ook alles!!

Ik weet zelf eigenlijk niet of Tea drukker of rustiger is als ze drachtig is, ik heb haar nog maar een paar weken niet drachtig gehad.. En dan had ze een klein veulentje aan de voet, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Claudje

Bericht door Claudje » zo 08 feb 2009, 08:33

Marga blijft altijd zo vrees ik Ivonne, zit gewoon in haar karakter :D Al is het wel veel minder geworden
dan toen ze voor het eerst bij ons kwam. Toen was ze echt bang, nu vindt ze het gewoon leuk :j
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 08 feb 2009, 09:00

Zou het nou toch wat gaan worden met de meiden van JW? Ondanks dat je kapot was heb je geloof ik wel een leuke middag gehad. En mama Marga heeft ook plezier gehad.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 08 feb 2009, 10:04

Pas maar op dadelijk willen ze alleen nog maar rijden :+ en dan krijg je wel heel ongelijke armen :=
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 08 feb 2009, 10:08

Senna&Cajra schreef:Pas maar op dadelijk willen ze alleen nog maar rijden :+ en dan krijg je wel heel ongelijke armen :=
dan hou ik Marga de ene keer met links vast en de andere keer met rechts O:)
Ik ga er van uit dat ze over een poosje wel los durven. Of ze willen nooit weer, dat het éénmalig was, kan ook best hoor.
Baranna 13-5-2006

Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 08 feb 2009, 10:21

Nou Ivonne wie weet worden het dan toch wel Penny-meisjes.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Marloes

Bericht door Marloes » zo 08 feb 2009, 10:35

Klinkt in ieder geval wel gezellig om met die meiden te gaan rijden. :)
Fijn dat Marga zo braaf is dan!
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 08 feb 2009, 12:40

Nou, bleek het weekend dan ineens toch wel weer mee te vallen. Marga en de meiden hebben er wel van genoten zo te horen. Lief van je om je arm op te offeren.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 08 feb 2009, 14:20

Misschien heeft Marga er wel aanleg voor :D
Fijn dat de meiden het zo leuk vonden! Al was je arm het er misschien iets minder mee eens :P
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 08 feb 2009, 18:49

en het mooiste is, dat je eens wat leuks met de meiden hebt kunnen doen. Hoop dat ze de smaak te pakken krijgen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 08 feb 2009, 19:00

Jullie hebben een leuke middag gehad zo te lezen, beetje zwaar voor jou maar dat mocht de pret niet drukken! straks als Marga haar f-je er is moet je eens opletten. Welk kind vind een veulentje niet het allerschattigste wezen op aarde? Jan Willem gaat ook een keer beginnen met Baranna en dan zien de meiden zowel jou als hun pa gezellig druk zijn met de viervoeters. Als dat geen paardenvirus overbrengt op zijn kinderen?!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 09 feb 2009, 09:16

@Jet: sommigen zijn erg hardleers hoor. Er zijn ook wel kinderen van ouders die prof. in de paarden zitten en er niks van willen weten. Maar het zou fijn zijn voor Ivonne en JW als dat bij hen anders zal zijn.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 09 feb 2009, 10:14

Jet&Erna schreef: straks als Marga haar f-je er is moet je eens opletten. Welk kind vind een veulentje niet het allerschattigste wezen op aarde? Jan Willem gaat ook een keer beginnen met Baranna en dan zien de meiden zowel jou als hun pa gezellig druk zijn met de viervoeters. Als dat geen paardenvirus overbrengt op zijn kinderen?!
Baranna is hier ook als veulen gekomen, was éven wel leuk, maar later keken ze er niet meer naar om. Nou is een fjordenveulentje natuurlijk wel veel aandoenlijker dan een KWPN-er
Baranna 13-5-2006

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 09 feb 2009, 11:09

Lovemischa schreef:
Jet&Erna schreef: straks als Marga haar f-je er is moet je eens opletten. Welk kind vind een veulentje niet het allerschattigste wezen op aarde? Jan Willem gaat ook een keer beginnen met Baranna en dan zien de meiden zowel jou als hun pa gezellig druk zijn met de viervoeters. Als dat geen paardenvirus overbrengt op zijn kinderen?!
Baranna is hier ook als veulen gekomen, was éven wel leuk, maar later keken ze er niet meer naar om. Nou is een fjordenveulentje natuurlijk wel veel aandoenlijker dan een KWPN-er
Baranna was denk ik toch al wel een aantal maandjes oud toen die kwam of heeft moeders ook bij jullie gelogeerd? F-je maken ze in ieder geval vanaf het allereerste begin mee, dus wie weet.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 09 feb 2009, 11:23

als ze buiten komen wel........... :?

Baranna was idd al 6 maand oud toen ze kwam
Baranna 13-5-2006

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 09 feb 2009, 11:42

Lovemischa schreef:als ze buiten komen wel........... :?

Baranna was idd al 6 maand oud toen ze kwam
Kom Ivonne, niet zo pessimistisch, zo'n klein Fjordenveulentje kan toch niemand weerstand. Bij Baranna was het echte veulenachtige er toen al af, zeker bij zo'n KWPN-er. Maar een pasgeboren Fjordenveulentje, kijk nou toch eens wat lief, wat schattig, wat vertederend dat is Afbeelding
Djambo op de dag van zijn geboorte

Afbeelding
Meline pas geboren

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne » ma 09 feb 2009, 12:02

Klinkt als een gezellige vermoeiende middag, maar wel geslaagd. Toch leuk om een keer iets met je paard en die meiden te ondernemen!
Plaats reactie