Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
-
Mieke_Cunna
-
Contacteer:
Bericht
door Mieke_Cunna » za 17 jan 2009, 12:37
Hoi hoi,
Wat kan het leven mooi wezen met twee fjorden, gisteren ging ik drollen scheppen in het land en in het begin was ik niet zo interessant. Todat de kruiwagen begon te ruiken kwam moods even snuffelen. Cunna kwam ook snuffelen en samen gingen ze door de drollen vroeten. Ik ging weer een drol wippen en op een gegeven moment hoor ik plof!
Ik draai mij om en Cunna staat in een hoop stront te graven... Kruiwagen lag om..
Ik alles er weer in gegooid en kruiwagen geleegd. Eerste kruiwagen kuil geen probleem dus de tweede is vast net zo. Cun en Moods vochten samen even uit wie mij binnen ging laten in de wei.
Met het biks brengen eerst cunna dr emmer en toen moods z'n emmer.. Toen Cunna het op had probeerde ze bij moods te schooien maar moods gaf een IIIEEE af en een subtiel schopje en Cun ging zowaar kuil eten
Vaak kan ik zo van die twee genieten! Wonderlijk stel...
Groetjes,
Mieke
-
colunder
Bericht
door colunder » za 17 jan 2009, 13:00
Soms denk ik dat ze er gewoon op wachten tot je krui bijna vol is< en dan als je even niet oplet,hoppa, kruiwagen omver.
Zo gaat dat bij ons ook vaak.
Bij ons is het altijd Alex die het doet,dus misschien inderdaad fjorden humor!!!
Fijn dat je zo van je paardjes van genieten.
Ik vind het helemaal niet erg als ik niet kan rijden, maar die momentjes die jij beschrijft zou ik niet willen missen.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
-
Machteld&Falco
Bericht
door Machteld&Falco » za 17 jan 2009, 13:39
Da's inderdaad een staaltje onvervalste fjordenhumor. Falco doet het ook vaak.. opeens hoor je "PLONK!" wanneer je even niet kijkt, en dan weet je meestal hoe laat het is...
Draagt Moods de broek in de relatie?

-
Mieke_Cunna
-
Contacteer:
Bericht
door Mieke_Cunna » za 17 jan 2009, 13:57
Hihi, mij gaat het ook zeker niet om het rijden. Maar om lekker samen te zijn.
Ze zijn nog een beetje zoekende naar wie de leider is, ik kan er soms geen touw aan vastknopen.
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » za 17 jan 2009, 13:59
Hier gaat de kruiwagen ook geheid om als je de gelegenheid geeft bij de 2 heren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Jet&Erna
Bericht
door Jet&Erna » za 17 jan 2009, 18:45
hihi zo heb je inene twee extra ogen in je rug nodig om deze twee boeven in de gaten te houden! bij mij thuis is het vooral de kleine aap Sophietje die de grote lol inziet van kruiwagen omgooien en dat is echt waar met opzet bedoelt! Erna schuurt per ongeluk eens haar gezicht er tegen aan en kijkt 'verontschuldigend'; dat heb ik niet gedaan. Heerlijk die snuitwerken!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
-
Mieke_Cunna
-
Contacteer:
Bericht
door Mieke_Cunna » za 17 jan 2009, 19:23
Ja, cunna doet het ook echt express. En dat ze in die drollen ging staan graven, geweldig! Ze keek me echt aan van KIJK MIJ! Moods die stond ernaast en keek me dan juist aan van: Dat heb ik niet gedaan hoor vrouwtje.
Fjorden zijn leuk!
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » za 17 jan 2009, 19:31
Oe, gelukkig gooit Nis geen kruiwagens om. Ze heeft een tijdje bij een shet gelopen die dat wel deed. Die heb ik dat rap afgeleerd. Heb je net je kruiwagen vol en dan weer opnieuw beginnen is niet mijn ding haha. Cunna en Moods zijn dus ook van die ondeugden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » zo 18 jan 2009, 10:38
Ik heb hier ook een pony staan die altijd mee wil "helpen" Alleen kom je dan meestal geen steek verder

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift

-
Rosantjuh(L)banjer
Bericht
door Rosantjuh(L)banjer » zo 18 jan 2009, 11:43
Hier wil er ook altijd wel een mee helpen altijd zo makkelijk.
nou helpt die wel mee de kruiwagen duwen dat is nou wel weer makkelijk als die een beetje erg zwaar is..
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
-
Mieke_Cunna
-
Contacteer:
Bericht
door Mieke_Cunna » zo 18 jan 2009, 14:06
Maar het gekke is, wat jullie allicht allemaal wel herkennen. Hoevaak ze zo'n streek ook uithalen. Hij blijft grappig

-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » ma 19 jan 2009, 08:22
Dan hebben wij een trekpaard met fjordenhumor

.
Bij ons is het altijd Cratos die je mee helpt met het poepscheppen en liefdevol

je kruiwagen voortduwt als je niet snel genoeg gaat naar zijn zin. Hij heeft ook het talent om precies in de poep dit je weg wilt scheppen te gaan staan zodat je het niet weg kan halen. Hij heeft overigens geen voorkeur voor een volle of een lege kruiwagen.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
ieris
-
Contacteer:
Bericht
door ieris » di 20 jan 2009, 14:16
Wat fijn dat het zo goed gaat met je nieuwe fjordje erbij!
Echt geweldig he als je er twee hebt om naar hun streken te kijken!
Ik ken het ook bij mijn paardjes, zo mooi om te zien.
-
Ilona
Bericht
door Ilona » di 20 jan 2009, 20:11
Vandaag was Castor in zo'n leuke bui... Was in de schuur/stal een waterbak aan het schoonmaken en had een emmer naast me staan met het afval water uit de bak. Ik laat de paarden weleens gewoon los in de schuur lopen, dit kan bij ons en vinden ze altijd een groot feest.
Castor zag mij bezig en dacht: hé emmer = eten! Maar hij wist ook wel dat ik daar bezig was en hem dus niet aan mocht raken. Wat doet hij: hals zo lang mogelijk maken, lip zover mogelijk uitstrekken, jaja randje van de emmer te pakken met lip en hup emmer om! Was verdikkie net te laat met hem tegen te houden! Echt een draak! Ondanks de plas water moest ik toch ook wel weer erg lachen om zijn streek! Hij moet er dan gewoon perse in kijken.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. 
-
Mieke_Cunna
-
Contacteer:
Bericht
door Mieke_Cunna » di 20 jan 2009, 21:12
Haha gaaf Ilona! Ik zie het helemaal voor me.
Zit zo eens na te denken, misschien is het leuk om dit topic te verplaatsen naar fjordenpraat en dan hier alle "streken" en fjordenhumor verhalen neer te zetten. Kunnen we blijven lachen

-
Pamba
-
Contacteer:
Bericht
door Pamba » vr 23 jan 2009, 16:17
Haha wel grappig, Pamba doet dat eigenlijk nooit haar schapenvriendje met zn horens daar in tegen wel die vind het prachtig om met zn kop de kruiwagen om te gooien! Ik alleen niet zo..