Auwtsj...zeer pijnlijk dus

Had vrijdag nog gewoon gereden zonder eerst te longeren, ik dacht dat ik dat vandaag dus ook wel even kon doen.
Aangezien peter nu elke dag met de scooter naar het werk is kom ik niet zo vaak bij de paarden.
Dus ik klim op gerrit en meneer was best een beetje frisjes.
Had voor de zekerheid de draadjes bij de ingang dichtgedaan.
Hij had de looppas er behoorlijk in.
Nu ligt er dus een oranje zeiltje in de hoek aan de andere kant van de bakrand.
Dat vond hij niet zo leuk en werd daar best kijkerig van.
Na wat rondjes te hebben gelopen werd hij wat rustiger en ontspannender (stilte voor de storm noemen we zoiets volgens mij

Dus ik zet een drafje in en hij schoot er vandoor.
Zette hem gelijk op de volte om er zo wat snelheid eruit te halen, maar we waren de volte nog maar net op en meneer ging in volle rengalop ervandoor.
Ik achterover zitten en heel rustig; ho maar jongen....daar dacht hij dus anders over

We stoven dus op de uitgang af en zag het al helemaal gebeuren....gerrit door het lint het erf op.
Gelukkig voor mij zag hij dit lint op tijd en maakte dus een noodstop en vervolgens hing ik zo'n beetje om z'n nek.
Dat vond hij wat vreemd en ging linksom weer weg,maar aangezien ik er nog overhing viel ik er dus rechts af.
Nu is dus m'n middelvinger nogwel

Maar zo gemakkelijk komt hij niet van me af.
Heb de longeerlijn gepakt en hem dus best in het zweet gewerkt.
Ik wou er nog wel op maar ik was alleen op stal en niemand kon me ff helpen.
Gerrit was behoorlijk nog over de zeik en met een zere vinger kwam ik er niet zo snel meer op.
Vrijdag gaan we gewoon weer verder,maar dan is peter ook weer mee en wel zo wat makkelijker.
Maar ik wou akes ook nog even rijden dus zadel hem op.
Alleen in de draf deed het nogal zeer en heb hem verder met 1 hand gereden.
Als je eens wist hoe ik erop zat

Gelukkig liep hij zo heerlijk ontspannen

Maar mijn vinger kan ik momenteel dus helemaal niet meer gebruiken.
Als het morgen nog zo is ga ik ff langs de dokter, hoop niet dat het gebroken is.