Even vergeten hoe het ook alweer voelde...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
DaphneT

Even vergeten hoe het ook alweer voelde...

Bericht door DaphneT » ma 17 nov 2008, 15:41

Even een update-tje Paula, want dat is alweer een tijd geleden. Zo'n twee maand geleden is Paula naar mijn zus gegaan, zowel om Elske te spenen, maar ook omdat ik veel te weinig tijd heb op dit moment. Bij mijn zus vermaakt Paula zich prima. Mijn zus heeft twee dochters van 11 en 8, dus je kan begrijpen: die krijgt opeens aandacht in overvloed. En Paula is wat dat betreft een goudeerlijke pony. Dus de beide dames springen er geregeld zonder zadel op, springen zelfs zonder zadel, oefenen voltige (ze zitten beide op voltige en mijn zus heeft zo'n speciale singel) en rijden uiteraard ook gewoon onder het zadel. En Paula doet het allemaal net zo braaf! Verder neemt mijn zus haar geregeld mee op buitenrit (samen met de new forest pony van haar oudste dochter) en staat ze minstens eenmaal per week voor de koets. Van de week gaat ze mee naar springles op de ponyclub. Oftewel, ze doet daar alles waar een fjord geschikt voor is. Helemaal leuk dus en een prima oplossing voor nu.
Vandaag had ik (als voorschot op een aantal belangrijke beslissingen die ik voor mezelf gemaakt heb) een vrije dag en ben ik eindelijk weer eens naar Lunteren (mijn zus dus ;)) gereden om een heerlijke buitenrit met Paul te maken. Tjonge, ik was bijna vergeten hoe het voelde op haar te rijden, dat was zo lang geleden! We hebben een heerlijke rit gemaakt, mijn zus mee op de pony van haar dochter. Paula was lekker zichzelf en dus super druk, erg leuk! Op de goudsberg nog even heerlijk de bult op gecrosst en damn wat kan ze toch extreem hard. Ik kreeg gewoon even een schok door me heen, toen ik me bedacht dat ik gewoon op Paula zat en dat het allemaal dus goed ging komen! Heb dus heerlijk genoten eindelijk weer eens te rijden. Straks gaat er van alles veranderen en hoop ik weer geregeld van me eigen paarden te kunnen genieten! Dit was in ieder geval alvast een mooi voorproefje!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 17 nov 2008, 15:44

Joh dat klinkt als een fantastische tijdelijke oplossing zo! :D
geertje

Bericht door geertje » ma 17 nov 2008, 17:17

ideaal, als je het tijdelijk even zo op kan lossen,
lekker vertrouwd, geeft je zelf ook een goed gevoel.
en het paardje geniet,
super.
Ydel

Bericht door Ydel » ma 17 nov 2008, 17:47

idd heerlijk he??
tijd schiet mij laatste tijd er ook bij in...

en vorige week even alleen met Ydel naar buiten geweest, zonder iemand die mee ging...
en ik zat op een keer gewoon te huilen van genot...

dat ik het laatst nog in mijn hoofd haalde haar evt weg te doen....
moet er nu niet aan denken dat ik het gedaan had!!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
DaphneT

Bericht door DaphneT » ma 17 nov 2008, 17:57

Ja dat zijn van die momenten dat je je realiseert hoeveel geluk ze je eigenlijk ook brengen! Haha, en dat niet alles om werk draait natuurlijk ook ;)
Ydel

Bericht door Ydel » ma 17 nov 2008, 18:01

DaphneT schreef:Ja dat zijn van die momenten dat je je realiseert hoeveel geluk ze je eigenlijk ook brengen! Haha, en dat niet alles om werk draait natuurlijk ook ;)
nou idd....
hoop aan het einde van de week een oplossing te hebben voor mijn werk/paard probleem :)

ben ook benieuwd naar jouw oplossing :))
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
lauraatje

Bericht door lauraatje » ma 17 nov 2008, 18:57

Wat een goede oplossing zo! En heerlijk dat je toch zelf lekker van haar kan genieten af en toe.
Esther

Bericht door Esther » di 18 nov 2008, 03:46

Dat zijn wel de fijne momenten!!

Maar ook wel fijn dat ze zo lekker bij je zus kan staan, weet je wel dat ze niets tekort komt en zo te horen hebben ze er daar ook een hoop plezier van...
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 18 nov 2008, 06:31

Ideale tijdelijke oplossing voor iedereen, zo hebben een hoop mensen er plezier aan en Paula heeft aan aandacht geen gebrek.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 18 nov 2008, 06:42

wat kan dat lekker voelen he, je paard onder je, de bult op en genieten maar . Al die kracht onder je, samen een zijn. Dat is een geluks gevoel
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 18 nov 2008, 11:31

heerlijk he als je weer beseft hoeveel je van je fjord kan genieten, doe dit maar vaker joh :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
DaphneT

Bericht door DaphneT » di 18 nov 2008, 12:00

Ydel schreef: ben ook benieuwd naar jouw oplossing :))
Dat is nogal een drastische O:) Mijn contract loopt per januari af en heb besloten niet te blijven, even rustig de tijd de nemen om te overdenken wat ik precies wil en niet weer hals over kop ergens in te springen (de laatste twee jaar heeft mijn leven beetje in de stroomversnelling gezeten, dus vandaar..) en inderdaad proberen weer wat dingen te doen die ik leuk vind, zoals het rijden :)
Esther

Bericht door Esther » di 18 nov 2008, 18:35

Oh, Jemig.. Was het dan toch ook te ver weg??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
anika

Bericht door anika » wo 19 nov 2008, 16:02

Heerlijke momenten!

Maar helemaal naar Lunteren?
Murphy :+: Ysha
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 19 nov 2008, 17:45

Fijn dat ondanks je eigenlijk geen tijd hebt voor Paula ze toch aandacht in overvloed krijgt nu. En ook fijn dat als je straks weer tijd hebt ze weer lekker terug komt en je weer vollop van haar kan genieten!

Heerlijk he om dan ineens zo te kunnen genieten van je paardje
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 19 nov 2008, 19:14

nancy imka schreef:Heerlijk he om dan ineens zo te kunnen genieten van je paardje
Ja, je geniet er wel dubbel zo hard van als het niet meer zo vanzelfsprekend is! Dat maakt het wel extra mooi!

@Anika: haha, inderdaad helemaal naar Lunteren. Mijn zus woont daar. Heb daar zelf ook jaren gewoond (ook nog samen met Paula) dus ken daar nog steeds ieder bospaadje! Blijft genieten om daar een bosrit te maken.

@ Esther: De afstand was wel een van de belangrijke redenen ja. Ik had/heb het gevoel dat ik iedereen die belangrijk voor me is nauwelijks meer zie. Mijn sociale leven heeft zijn dieptepunt wel bereikt nu :P Je gaat 's avonds niet even ruim anderhalf uur heen en dan weer terug rijden om bij een vriendin een kop koffie te drinken.
Natuurlijk kan je wel iets nieuws opbouwen, maar zelfs mijn vriend zie ik nauwelijks meer. Het werkt zo gewoon niet.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 22 nov 2008, 22:27

Wel balen dat die afstand zo groot is, maar wel een mooie oplossing nu voor Paula. En dat als je er weer even opkruipt je weer helemaal weet hoe heerlijk het is :)
Hopelijk heb je binnenkort een goeie oplossing gevonden dat je weer van alles kunt genieten!
Charret

Bericht door Charret » zo 23 nov 2008, 22:46

Joh ik vind het zo knap van je dat je zo lang zonder je paardje kan. Ik moet er niet aan denken. Ik vind die wkn. dat ze nu bij Bart staat eigenlijk al veel te lang :=
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 24 nov 2008, 07:10

Charret schreef:Joh ik vind het zo knap van je dat je zo lang zonder je paardje kan. Ik moet er niet aan denken. Ik vind die wkn. dat ze nu bij Bart staat eigenlijk al veel te lang :=
Daar komt vandaag een einde aan Charret.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
DaphneT

Bericht door DaphneT » ma 24 nov 2008, 19:01

Charret schreef:Joh ik vind het zo knap van je dat je zo lang zonder je paardje kan. Ik moet er niet aan denken. Ik vind die wkn. dat ze nu bij Bart staat eigenlijk al veel te lang :=
Dat is dan ook de reden dat ik deze nogal rigoreuse beslissing heb genomen betreft werk... Ik had het er pas met mijn vriend over en zei: 'ik doe de laatste tijd nooit meer de dingen die het ik het aller fijnst vind om te doen', daarmee doelend op het rijden, verzorgen en dergelijke.
Plaats reactie