Even een update ook vanuit hier

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Thessa Keizer

Even een update ook vanuit hier

Bericht door Thessa Keizer » do 13 nov 2008, 08:12

Nou de laatste tijd heb ik het echt onwijs druk gehad, vandaar ook dat ik niet zo aktief hier ben geweest, natuurlijk lees ik wel alles 's ochtends vroeg even mee :D maar verder heb ik het helaas een beetje te druk. Vooral op mijn werk is het een hectische tijd geweest, ik werk als teamleidster bij een zorg organisatie en wij moesten op voor de HKZ, een keurmerk in de zorg waarvoor alles wel in orde moet zijn, dus je kunt indenken hoeveel werk daar in gaat zitten :O
Maar goed met Aike gaat het redelijk, ook daar was ik best druk mee de afgelopen tijd, we zijn wat wedstrijdjes gestart, helaas nog niet echt met denderende resultaten, maar goed we zijn lekker bezig zullen we maar zeggen :+ Een paar weken geleden zijn Aike en ik een weekendje naar Friesland geweest en hebben we een nachtje bij Fam. de Vries gelogeerd, de fokker waar Aike vandaan komt, zij organiseerden fjordsport waar we aan mee deden. Het weekend was super leuk, Aike stond naast zijn volle zus en zijn moeder stond er ook, hij lijkt ook echt sprekend op mams, zo grappig, ik heb er foto's van maar helaas ook daar heb ik nog geen tijd voor gehad om ze te plaatsen, hopelijk een van deze dagen. Ik merkte niet aan Aike dat hij het herkende maar hij vond het allemaal wel best. Fjordsport ging iets minder, Aike was erg fris en vond het allemaal heel erg spannend, dus net niet genoeg punten gehaald, hij was vooral in de galop niet te rijden, maar ach, het weekend was er niet minder leuk om.
De week erna zijn wij met de paarden naar hun nieuwe stal verhuisd, dat ging heel soepel, ze staan er lekker veel buiten en wij vermaken ons er ook prima, Aike was de eerste week wel een beetje stout en alles was ineens eng, normaal kijkt hij nergens naar maar goed 8)7 Nu de afgelopen week zijn ze beide niet helemaal fit, er heerst hier in de omgeving een virus en waarschijnlijk hebben ze het beide een beetje te pakken, lekker snotteren, wat timide, Blaze had iets verhoging, ze zijn even niet helemaal zichzelf. Erg vervelend, volgende week vrijdag moet ik naar Heemstede voor de ABOP, dus hopelijk knapt Aike op tijd op. We waren natuurlijk lekker aan het oefenen hiervoor, alleen moeten we het springen nog wat oefenen, er zou iemand mee gaan om hem te springen maar zij kan helaas niet, dus nu moet ik het zelf doen en ik ben er echt geen ster in :n , ik vind het maar eng, aan Aike zal het niet liggen, die vind het prachtig, dus hopelijk kunnen we deze week nog even wat oefenen (mits hij genoeg opknapt natuurlijk). Nou eigenlijk was dit zo'n beetje hoe het er hier voorstaat, nu alleen hopen op een snel herstel van de mannen zodat we weer lekker aan de slag kunnen.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » do 13 nov 2008, 12:54

Fijn dat verder alles goed gaat :D
Ik hoop dat jullie het goed naar de zin zullen hebben op de nieuwe stal en ik kom snel een keertje kijken!
Mir

Bericht door Mir » do 13 nov 2008, 15:36

Hee wat leuk zo'n bezoekje aan de fokker! Ben benieuwd naar de foto's van zus en mams.
Fijn dat de nieuwe stal ook goed bevalt. Hopelijk zijn de paardjes weer snel helemaal fit.
Is er niet iemand anders die de sprongetjes voor je wil maken? Kan me voorstellen dat dat net wat meer spanning geeft dan. Maar komt vast helemaal goed, als je er zelf voor gaat doet Aike vast met je mee.
sparky10

Bericht door sparky10 » do 13 nov 2008, 18:57

klinkt inderdaad als aardig druk
en ook al verhuisd haha
fijn dat het bijde fokker gezellig was .
ben ook wel benieuwd naar de foto's
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Leentje

Bericht door Leentje » do 13 nov 2008, 19:17

wat leuk,dat je nog zo'n goed contact hebt,met de fokker,voor hun ook leuk om hun fokproducten zo af en toe nog te zien.
hopen dat het virus snel overwaait,en je goed kunt voorbereriden op de Abop.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Jowien

Bericht door Jowien » vr 14 nov 2008, 20:10

@Thessa Keizer: ik weet niet of het qua programma past, maar als het een beetje past qua tijden wil ik eventueel wel de sprongetjes doen met Aike.
Ik rij met Orlinde de zadelproef (als 2e) en doe na de pauze de trekproef. Ik heb een vriendin bij me die op Orlinde kan passen als ik eventueel Aike rij..
Ik heb het boekje ff niet bij de hand om te kijken wanneer jij moet. Maar Albert wil misschien wel wat ruilen hiervoor...
Laat maar weten als je zou willen dat ik Aike met springen rij.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
claudia

Bericht door claudia » vr 14 nov 2008, 20:17

Tjee, ook jullie paardjes een beetj in de lappenmand.

Wel lekker dat de verhuizing goed is gegaan. (sta je nu minder luxe?)

Je heb nog een week dus dat zal wel goed komen , die abop gaan jullie gewoon doen.

Alvast heel veel succes.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 14 nov 2008, 21:01

Goed om weer eens wat vanuit jullie kant te horen Thes :j.
Beviel het toch niet goed op de stal? Veel beterschap voor Blaze en Aike!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 15 nov 2008, 06:02

claudia schreef:Tjee, ook jullie paardjes een beetj in de lappenmand.

Je heb nog een week dus dat zal wel goed komen , die abop gaan jullie gewoon doen.

Alvast heel veel succes.
We staan inderdaad een stuk minder luxe, maar voor de paarden is het denk ik veel leuker, staan lekker veel buiten en kunnen veel het land op hier. Verder is de buitenbak gewoon goed en komt er in 2009 zelfs een binnenbak, dus ik vind het er best. De ABOP hoop ik natuurlijk te kunnen gaan doen maar krijg er nu een beetje hard hoofd in, Aike knapt nog niet echt heel erg op en met rijden houd hij met moeite een half uurtje vol nu daarna vliegen de snottebellen om je oren, koorts heeft hij gelukkig niet. Ach we zien het wel, ik ga niet met hem daar heen als ie niet fit is hoor, dan is het geen doen, maarja we hebben nog een aantal dagen, moeten alleen het springen nog hard oefenen.

Ennnnnn, Joost!!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 15 nov 2008, 06:05

Marijke&Rosco schreef:Goed om weer eens wat vanuit jullie kant te horen Thes :j.
Beviel het toch niet goed op de stal? Veel beterschap voor Blaze en Aike!
De manege beviel ons super goed qua accemedatie maar voor de paarden was er maar weinig land afgelopen jaar, ze hebben amper buiten kunnen staan en het land wat er is dat staat vol jacobs kruid, dus dat is ook niets. Dus vandaar eigenlijk de beslissing, puur zodat zij weer lekker het land op kunnen, en waar we nu staan kunnen ze nagenoeg het hele jaar naar buiten, heerlijk toch.

Ennnnnn, Joost!!
claudia

Bericht door claudia » za 15 nov 2008, 07:15

Thessa Keizer schreef:
claudia schreef:Tjee, ook jullie paardjes een beetj in de lappenmand.

Alvast heel veel succes.
We staan inderdaad een stuk minder luxe, maar voor de paarden is het denk ik veel leuker, staan lekker veel buiten en kunnen veel het land op hier. Verder is de buitenbak gewoon goed en komt er in 2009 zelfs een binnenbak, dus ik vind het er best. De ABOP hoop ik natuurlijk te kunnen gaan doen maar krijg er nu een beetje hard hoofd in, Aike knapt nog niet echt heel erg op en met rijden houd hij met moeite een half uurtje vol nu daarna vliegen de snottebellen om je oren, koorts heeft hij gelukkig niet. Ach we zien het wel, ik ga niet met hem daar heen als ie niet fit is hoor, dan is het geen doen, maarja we hebben nog een aantal dagen, moeten alleen het springen nog hard oefenen.

Je kunt altijd nog naar hoenderloo op 2 dec. (dat is de laatste dag) als het in heemstede niet zo lukken. :D
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 15 nov 2008, 10:06

Zo lekker druk idd! Fijn dat je paardjes lekker naar buiten kunnen! Is toch het fijnste wat er is voor die beesten!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 16 nov 2008, 06:46

claudia schreef:
Thessa Keizer schreef: We staan inderdaad een stuk minder luxe, maar voor de paarden is het denk ik veel leuker, staan lekker veel buiten en kunnen veel het land op hier. Verder is de buitenbak gewoon goed en komt er in 2009 zelfs een binnenbak, dus ik vind het er best. De ABOP hoop ik natuurlijk te kunnen gaan doen maar krijg er nu een beetje hard hoofd in, Aike knapt nog niet echt heel erg op en met rijden houd hij met moeite een half uurtje vol nu daarna vliegen de snottebellen om je oren, koorts heeft hij gelukkig niet. Ach we zien het wel, ik ga niet met hem daar heen als ie niet fit is hoor, dan is het geen doen, maarja we hebben nog een aantal dagen, moeten alleen het springen nog hard oefenen.

Je kunt altijd nog naar hoenderloo op 2 dec. (dat is de laatste dag) als het in heemstede niet zo lukken. :D
Dat hou ik in gedachten, tenminste als ik dan dus weer iemand heb die me kan rijden, pfff wat een gedoe zeg, zit me niet echt mee dit jaar, Sander moet maar eens heeeeel snel zijn E-rijbewijs gaan halen, is dat in ieder geval opgelost.

Ennnnnn, Joost!!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 16 nov 2008, 06:50

Jowien schreef:@Thessa Keizer: ik weet niet of het qua programma past, maar als het een beetje past qua tijden wil ik eventueel wel de sprongetjes doen met Aike.
Ik rij met Orlinde de zadelproef (als 2e) en doe na de pauze de trekproef. Ik heb een vriendin bij me die op Orlinde kan passen als ik eventueel Aike rij..
Ik heb het boekje ff niet bij de hand om te kijken wanneer jij moet. Maar Albert wil misschien wel wat ruilen hiervoor...
Laat maar weten als je zou willen dat ik Aike met springen rij.
Dat vind ik wel heel lief aangeboden en ik houd het in gedachten :)) Helaas is Aike nog steeds niet helemaal fit, dus hij moet nu wel heeeel snel op gaan knappen willen we het zoiezo gaan redden, maar mochten we wel komen (waar ik natuurlijk wel naar streef) dan zou ik het heel fijn vinden als je die sprongetjes zou willen maken.

Ennnnnn, Joost!!
colunder

Bericht door colunder » zo 16 nov 2008, 09:42

Wat super zeg, dat je voor je paardjes voor een andere stal hebt gekozen.
Niks fijner dan je paardjes lekker veel op het land!
Ik hoop dat je paardjes snel weer fit zijn!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Plaats reactie