In het begin ging het allemaal super, tot ik een week of 2 geleden op een donderdag na het werk nog even langs ging. 3 paarden kwamen afrennen, maar mijn gele nergens te zien... Die had zich leuk achter de draad gewerkt (hoekje is schuin afgemaakt). Na een paar pogingen was hij dan terug en helemaal oké. Marian de elektriciteit een paar uur opgezet, in de hoop dat hij er eens flink zou aanhangen.
Paar uur later elektriciteit weer af, nog geen uur later stond hij alweer achter de draad, dit keer wel 2 palen uit de grond getrokken.

Toen dus beslist om de elektriciteit constant aan te laten... Maar dat mocht dus al niet meer baten, meneer had het spelletje door.
De afgelopen 2 dagen is hij dus 3x uitgebroken. Loopt gewoon lekker tegen en onder en tussen de draad alsof er geen electriciteit op staat. De vrouw waarvan de tuin aan de wei grenst was slachtoffer.. Gras helemaal vertrappeld en poortje kapot. Politie is erbij geweest, dus nu hopen dat wij wat kunnen regelen met de verzekering...
Maar zo kan het dus niet verder! Hij staat nu voorlopig op stal, zodat wij thuis even kunnen bespreken wat er moet gebeuren.
Marian stelde voor om hem op stal te zetten (allemaal met uitlooppaddock) en dan overdag in de 'stalweien' zodat ze hem in het oog kan houden.
En we hebben het er ook al over gehad om hem wat aan het werk te zetten, dat hij zich verveelt is duidelijk. (ondanks het onbeperkt ruwvoer en vriendjes)
Vanaf 1 december komt er een meisje met een haflinger bij ons op stal die zich al een hele tijd verdiept in grondwerk, clickertraining e.d.
Zij wil ons wel helpen, dus gaan we daar mee beginnen. En proberen om hem toch enkele keren in de week te longeren.
Daar gaat mijn principe van tot 3 jr op de wei laten staan en niks doen, én mijn goedkope stalling