Mededeling!!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Mieke_Cunna
Contacteer:

Mededeling!!!

Bericht door Mieke_Cunna » ma 20 okt 2008, 19:34

Met trots wil ik jullie meedelen:
Aangezien ik graag met paarden omga en al jarenlang in de paarden zit, ben ik op het idee gekomen om een eigen methode te ontwikkelen.
Aangezien in mijn omgeving er veel mensen op de gebruikelijke manier paardrijden vind ik het een uitdaging mensen kennis te laten maken met het natuurlijke gedeelte. Niet direct Naturel horsemanship maar een tussenweg van normaal en natural.. Ik weet dat die er is en ik vind het leuk om mensen er over te informeren en te helpen!

Hoe dit in zijn werk gaat:
Allereerst wil ik het paard en de berijder kennen of kennis mee maken. Ik sta open voor alles. Leg de berijder uit over roofdieren en prooidieren en laat ze kennis maken met een touwhalster en leadrope. Ook is het mogelijk eens te komen kijken hoe ik en Cunna het in de praktijk doen op onze eigen manier. Ik zou graag willen weten waar ze als combinatie tegen aanlopen. Het kan van alles wezen, van vast staan tot niet willen komen in de wei. Ik help met zoeken naar de reden hiervoor door het paard te bekijken op het moment van het tegen aanlopen. Ik kan al meegeven dat ik 1 paard van enkele angsten met rust heb weten te helpen en dit dier staat nu ontspannen vast zonder te hangen. Eigenaresse stond versteld en met deze inzichten en feedback gaan ze verder.

Na lang zoeken wat ik met me leven wil heb ik eindelijk een doel voor langer termijn. De paarden hulp bieden waar ze recht op hebben! Verder staat het allemaal nog in de kinderschoenen, een naam is er al wel en al zelfs een logo alleen daar wacht ik mee tot dat ik alles volledig klaar heb.

Ben erg nieuwschierig wat jullie ervan vinden!!

Groetjes, Mieke
Ilona

Bericht door Ilona » ma 20 okt 2008, 19:38

Ik vind het hartstikke goed van je! Zelf probeer ik wel eens wat met Parelli en het is verbazend hoe ze hier op reageren.
Hopelijk kun je veel mensen gaan helpen die problemen/misverstanden met hun paard hebben en je eigen methode verder ontwikkelen met de ervaringen die je op doet.
Heel veel succes!
Viv

Bericht door Viv » di 21 okt 2008, 04:17

Leuk initiatief, ik doe alleen al jaren niet anders :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » di 21 okt 2008, 08:26

Viv schreef:Leuk initiatief, ik doe alleen al jaren niet anders :D
gaaaf! Nog tips?

Het heeft me wel moeite gekost deze stap te nemen, ik ben echt de enige natural in me gemeente. Denk er alleen nu zo over: des te meer redenen om mensen ervan te laten proeven.
lauraatje

Bericht door lauraatje » di 21 okt 2008, 10:13

Goed idee hoor!
Ik gebruik ook inzichten uit NH/Parelli en dat bevalt goed. Denk dat het zeker goed is om mensen een stukje van de "andere" kant te laten zien.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 21 okt 2008, 10:57

goed idee hoor!!!
sinds ik arie heb gehad ben ik ook kennis gaan maken met een andere kant...

op dit moment is uniek door een andere manier van rijden weer helemaal vrolijk en loopt ze super!

ook ik ben bezig met andere paarden, op het moment rijd ik nog een vos bij van een vriendin die een beetje bang was geworden vanwege bokken e.d. daar ben ik ook mee aan het lessen gegaan en gaat echt met de week vooruit! en ook in gedrag heeft ze nooit duidelijk leiding gehad en ik ben (kan ik wel zeggen) erg concequent en dat werpt ook gelijk zijn vrichten af! vind het dus ook erg leuk om mee bezig te zijn!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
yvette

Bericht door yvette » di 21 okt 2008, 13:54

Leuk dat je zelf een fijne manier hebt gevonden om met je paardje om te gaan, maar wat je beschrijft is natuurlijk niets nieuws.
Voor wie is dit straks bedoeld? Hou je er rekening mee dat je met aansprakelijkheidsvraagstukken te maken kan krijgen als je ongediplomeerd mensen gaat helpen...?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Plaats reactie