Balen, nieuw zadel kopen en goed nadenken....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
nobbygaard

Balen, nieuw zadel kopen en goed nadenken....

Bericht door nobbygaard » zo 19 okt 2008, 17:40

Ik had voor vrijdagmiddag een afspraak met de zadelmaker Arie Boer uit zwijndrecht gemaakt omdat Nobby witte plekken (drukking) op haar rug heeft. Wat dus inhoudt dat haar zadel niet meer goed ligt, ik wilde hem laten kijken of het met opvullen goed zou komen of dat ik een nieuw zadel moest kopen. Helaas belde hij 's middags af omdat hij in de files stond en hij het niet meer op tijd zo redden. Maar we maakte voor gelijk voor zaterdagmiddag een afspraak. Hij herkende mijn naam nog en er daagde hem dat hij mij vroeger nog ponyles had gegeven op de manege de hoge devel. Nou dat vond ik wel knap want dat is alweer bijna 22 jaar geleden. Hij gaf toen ponyles, maar is daar toen mee gestopt om zadelmaker te worden.
Gisteren om 15.00 uur kwam hij dus, legde het zadel erop en hij concludeerde gelijk dat het zadel gewoon te smal is en dat hij dat dus niet kan verbeteren. Dus helaas dat word dus kijken voor een nieuw zadel. Nu verkoopt Arie Boer ook zadels, maar dat is maar 1 merk en dat is de WOW-zadel. Mooie zadels, maar ze kosten wel 2400 euro :o . Dat vind ik dus wel te prijzig en dat begreep hij. Hij adviseerde Divoza aan omdat hij daar ook cursussen aan het personeel geeft, ze dus goede adviezen kunnen geven en het eigen merk qua prijs/kwaliteit verhouding goed is.
Nou toevallig heb ik nu ook een divoza Rossner zadel, alleen is deze alweer bijna 12 jaar oud. Dus dat vond ik wel fijn om te horen. Gelukkig kan ik daar dus ook mijn oude op in laten ruilen. Morgen dus maar eens een afspraak maken en dan kijken we kopen.
Ben nu alleen vreselijk aan het twijfelen. Ik heb momenteel een dressuurzadel, maar denk er misschien over om weer over te stappen op een veelzeidigheid omdat ik toch ook nog weleens een sprongetjes maak. Maar nu ben ik bang dat dit na 12 jaar dressuurmodel niet meer lekker zit. Dus even goed nadenken dus maar.
Esther

Bericht door Esther » zo 19 okt 2008, 18:32

Ik heb ook een poos met dressuurzadel gereden en nu weer over naar vzh, maar vind het zelf geen probleem..
Hopelijk vind je een goed zadel!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Claudje

Bericht door Claudje » zo 19 okt 2008, 18:48

Arie is echt super :j Ik heb les van hem gehad op de opleiding (MSFC)
Ik heb wel een WOW, alleen niet bij hem gekocht (ook niet nieuw gekocht :D)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 19 okt 2008, 19:52

Ik zou al WOW roepen bij het horen van de prijs van dat zadel O:) . Maar goed het zullen ongetwijfeld goeie zadels zijn.
Divoza heeft idd ook een goeie zadelmaker. Ik moest toen alleen 1½ maand wachten eer hij kwam en toen hij zou komen belde ze af omdat hij ziek was en toen moest ik weer achteraan de lijst aansluiten dus toen ben ik ff uit mn dak gegaan en heb ik een ander gebeld! Wat ik overigens wel onwijs jammer vond hoor!

Hoop dat je snel een passend zadel kunt vinden
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Viv

Bericht door Viv » ma 20 okt 2008, 04:18

Rossners zijn er tegenwoordig ook met bredere bomen dus daarvoor kijken kan geen kwaad iig.
WOW zadels zijn idd erug duur, mooi systeem maar lucht rijdt niet altijd even fijn vind ik.

Succes met je zoektocht.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 20 okt 2008, 06:33

ik kan je divoza NIET aanraden... ze hebben 1 zadelpasser, en bij het zien van mijn fjord was het zadel al gepast. Gooide het zadel erop, keek erna, en was goed zij hij(ik dacht, zal idd dan wel goed zijn). Paar weken later 2 enorme drukplekken. Dat het zadel schoof, en de haren tegen de richting in stonden vond hij helemaal niet erg...Nou in mijn ogen klopt er dan iets net, maar wie ben ik..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 20 okt 2008, 08:05

waarom rij je met nob niet naar drunen? daar passen ze ook, al is het wel alleen voor nieuwe zadels dat ze komen, maar als je r meeneemt (en effe aankondogt van te voren) kan je ook daar passen en ook kijken wat ze 2e hand hebebn liggen.
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ingele

Bericht door Ingele » ma 20 okt 2008, 09:03

Ik zit in hetzelfde schuitje ;) maar ik ga wel voor een WOW :=
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 20 okt 2008, 09:27

Carolinef schreef:waarom rij je met nob niet naar drunen? daar passen ze ook, al is het wel alleen voor nieuwe zadels dat ze komen, maar als je r meeneemt (en effe aankondogt van te voren) kan je ook daar passen en ook kijken wat ze 2e hand hebebn liggen.
Omdat deze ruitersportzaak zeker door de zadelmaker werd afgeraden ivm met de deskundigheid van het personeel. En daar heb ik al vaker nare verhalen van ervaringen van gehoord, dat ik die niet vertrouw. Ook vertelde arie mij een verhalen over Sta-Rho in Rhoon waar ik van schrok en die hij mij dus ook afraden.

ik kan je divoza NIET aanraden... ze hebben 1 zadelpasser, en bij het zien van mijn fjord was het zadel al gepast. Gooide het zadel erop, keek erna, en was goed zij hij(ik dacht, zal idd dan wel goed zijn). Paar weken later 2 enorme drukplekken. Dat het zadel schoof, en de haren tegen de richting in stonden vond hij helemaal niet erg...Nou in mijn ogen klopt er dan iets net, maar wie ben ik..
Als ze van Arie cursus krijgen, heb ik er alle vertrouwen in.
Al maakte hij wel de opmerking dat hij geeneen ruitersportzaak voor 100 % kon aanbevelen omdat er ook weleens zadels zijn die nooit goed liggen op je paard. Daarvoor zijn die WOW-zadels geschikt omdat deze helemaal per onderdeel op maat worden gemaakt.
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » ma 20 okt 2008, 19:46

Wel vervelend dat je zo moeilijk een goed zadel kunt vinden.
Ik heb het zelf ook meegemaakt bij mijn paard.
Ook kon ik in geen een winkel een passend zadel vinden.
Degene die mij echt goed verder heeft geholpen is Ninon Schutte van www.zadelatelier.nl
Zij heeft ook vaak 2e hands zadels, en maakt zadels speciaal voor de wat rondere paarden.
Misschien heeft zij nog een goed zadel voor jou?
Succes met je zoektocht in ieder geval.
Viv

Bericht door Viv » di 21 okt 2008, 04:23

nobbygaard schreef:[Als ze van Arie cursus krijgen, heb ik er alle vertrouwen in.
Al maakte hij wel de opmerking dat hij geeneen ruitersportzaak voor 100 % kon aanbevelen omdat er ook weleens zadels zijn die nooit goed liggen op je paard. Daarvoor zijn die WOW-zadels geschikt omdat deze helemaal per onderdeel op maat worden gemaakt.
Mooi verkooppraatje naar zn eigen portomonai merk ik al.
Nou drunen is echt niet zo erg en anders moet je zo'n onafhankelijke saddelmaster laten meekijken, die zijn écht onafhankelijk en boeit het niks waar jij je zadel koopt, die kijken alleen naar je paard en offie goed ligt.

Passervice van Divoza ben ik ook niet tevreden over hoor.

Heeft van Rijs niks liggen?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 21 okt 2008, 06:51

Viv schreef:
nobbygaard schreef:[Als ze van Arie cursus krijgen, heb ik er alle vertrouwen in.
Mooi verkooppraatje naar zn eigen portomonai merk ik al.
Nou drunen is echt niet zo erg en anders moet je zo'n onafhankelijke saddelmaster laten meekijken, die zijn écht onafhankelijk en boeit het niks waar jij je zadel koopt, die kijken alleen naar je paard en offie goed ligt.

Nou verkooppraatje naar zijn eigen portomonnee zal het niet zijn, dan had hij wel met alle mogelijkheid zijn eigen zadelmerk aan mij willen verkopen :D . Ik heb niet het idee dat hij bij Divoza er op verdient. Het zadel wat ik nu heb, heb ik ook daar gekocht, was toendertijd zeer te spreken over hun service en heb jarenlang heerlijk op hun eigen merkzadel gereden dus heb er nu ook weer alle vertrouwen in. Ik heb voor 11 november een afspraak staan en dan zien we wel wat ze hebben.
lauraatje

Bericht door lauraatje » di 21 okt 2008, 10:17

Hhmm, nieuw zadel kost altijd centjes...
Ik ben zelf ook niet te spreken over Divoza, maar iedereen heeft natuurlijk z'n eigen voorkeur.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 21 okt 2008, 13:43

[quote="Viv")Mooi verkooppraatje naar zn eigen portomonai merk ik al.

[/quote]

Divoza is lid van de Master Saddle Fitting Consultans waar zij ook de opleidingen volgen.

Van Drunen heb ik eens van een bekende gehoord dat ze een nieuw zadel had gekocht, waarvan achteraf de boom gebroken bleek te zijn en die ze zelf met schroeven gemaakt hadden. Deze schroeven bleken met rijden tegen het paard aan te schuren en daardoor irittaties te geven. Toen ze samen met de zadelmaker het zadel hadden open gemaakt om te kijken wat het was zijn is ze terug gegaan er mee. Drunens ruiterhuis bleven ze beweren dat ze hier niets van af wisten :( .
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 22 okt 2008, 20:28

ieris schreef:Wel vervelend dat je zo moeilijk een goed zadel kunt vinden.
Ik heb het zelf ook meegemaakt bij mijn paard.
Ook kon ik in geen een winkel een passend zadel vinden.
Degene die mij echt goed verder heeft geholpen is Ninon Schutte van www.zadelatelier.nl
Zij heeft ook vaak 2e hands zadels, en maakt zadels speciaal voor de wat rondere paarden.
Misschien heeft zij nog een goed zadel voor jou?
Succes met je zoektocht in ieder geval.
Ik heb je al via PM bedankt, maar hier nogmaal _/-o_ .
Met het bekijken van haar site raakte ik al erg enthiostast. De zadels zien er erg goed uit.
Ik heb nu contact met haar gehad en omdat ze toevallig a.s. vrijdag in Strijen moet zijn is ze in de buurt. Dus komt ze gelijk vrijdag rond 17.00 uur bij mij langs. Ben zeer benieuwd.
ieris
Contacteer:

Bericht door ieris » zo 26 okt 2008, 11:49

En hoe is het gegaan vrijdag?
Hoop dat je nu een goed zadel krijgt voor je paard!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 26 okt 2008, 13:30

jij had zeker een heel fijn zadel, jammer dat het te klein is geworden voor Nobby, misschien is het dan wel geschikt voor Chrystal
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » zo 26 okt 2008, 20:37

ieris schreef:En hoe is het gegaan vrijdag?
Hoop dat je nu een goed zadel krijgt voor je paard!
Het is vrijdag super gegaan. Zadel is besteld! Nu geduldig ongeveer 8 weken wachten.
Nadat Ninon Schutte aangekomen was is ze eerst bij Nobby gaan kijken wat voor bouw ze heeft en wat voor boom ze erop zou kunnen leggen. Ze ontdekte dat nobby links minder gespierd in de rug is en daardoor wat aan die kant lager met haar rug is. Ze had 2 zadels bij zich met de boom die erop zou passen bij zich.; een dressuur en een veelzeidigheidszadel. De dressuur was een 17,5 inch en de veelzeidigheid een 18 inch. Maar eerst liet ze me zien wat voor combinatie er met de boom mogelijk waren die voor nobby geschikt was. En wat de mogelijkheden zijn qua kleuren en soorten leer. Je kunt namelijk ook kleur- en materiaalcombinatie's maken. Nadat ze me dat heeft laten zien hebben we nobby met het dressuurzadel opgezadeld. De bak van mij is te klein om in te rijden, dus moesten we in de wei maar door de regen was die erg glad :( en moesten we dus wat voorzichtig rijden. Maar ik heb wat rond gestapt en gedraafd en het zadel zat gelijk overheerlijk. Ze vond wel beter voor mij houding dat ik een dressuurzadel kon nemen en omdat zij de wrongen minder hoog maakt voor de dressuur zou het geen probleem zijn om er mee te springen. Ook zou ze de zweetbladen niet te ver naar voren laten lopen, zodat Nobby bij springen ook genoeg ruimte zou krijgen. Handig hoor als je dat allemaal kunt aanpassen. Ze vond voor mijn kont dat een 17,5 inch wel zou gaan, maar dat het voor de verdeling op Nobby haar rug beter was om een 18 inch te nemen. Na het rijden en afzadelen ging ze alle maten voor nobby op nemen. Dat doet ze met buigzame buisjes en een centimeter. Daarna moest ik dus gaan vertellen of ik er al uit was wat voor kleur ik zou doen. Nou daar was ik al heel snel uit. Het word een zwart zadel met bruine accent randen :D . Ze had daarvan een voorbeeld zadel bij zich en die vond ik er zo sjiek uitzien. Ze vond het dan wel jammer dat ik met een geheel bruin hoofdstel reed, dus vroeg ze of ze me een gratis frontriem en neusriem in dezelfde kleur bruin kado mocht doen. Nou daar zei ik natuurlijk geen nee tegen *o/* , wat moet dit straks een geweldige combinatie zijn. Dus ging ze gelijk nog even de maten van Nobby haar hoofd opnemen. Ze ging ook nog even bij Crystal kijken. Ze kon me niets beloven, maar zou kijken of ze de boom zo kon maken zodat het zadel straks ook voor Crystal te gebruiken is. Dat zou dus wel lekker zijn, maar dat zien we tegen die tijd nog wel. Nog even wat gegevens door besproken, zoals de inruilprijs voor mijn oude zadel en die vond ik hoger dan ik gedacht had; ze geeft er nog € 200,00 voor terug. Ze zei er nog bij dat ze het oude zadel pas mee neemt als ze het nieuwe komt afleveren en mocht ik het voor meer kunnen verkopen, dan moest ik dat gewoon doen. Wanneer ze het zadel afleverd moeten we weer gaan rijden, dan kijkt ze alles nog eens goed na. En daarna komt ze na een half jaar weer gratis terug voor een na controle. Super services dus. Nu alleen nog geduldig afwachten tot het zadel klaar is. Maar ik heb hier al een super gevoel bij *o/* .

P.S. ieris; ik heb de groeten van je gedaan, zeg dinsdag maar tegen Ninon dat ik al vol spanning zit te wachten :wave:
Viv

Bericht door Viv » ma 27 okt 2008, 06:12

Oei dat klinkt heel goed naat.... ga die link ook maar eens bekijken mocht mn rossnertje niet passen.
Afbeelding
Ingele

Bericht door Ingele » ma 27 okt 2008, 07:58

Welke boommaat heeft Nobby nu dan?
Klinkt wel goed allemaal!!
Plaats reactie