ieris schreef:En hoe is het gegaan vrijdag?
Hoop dat je nu een goed zadel krijgt voor je paard!
Het is vrijdag super gegaan. Zadel is besteld! Nu geduldig ongeveer 8 weken wachten.
Nadat Ninon Schutte aangekomen was is ze eerst bij Nobby gaan kijken wat voor bouw ze heeft en wat voor boom ze erop zou kunnen leggen. Ze ontdekte dat nobby links minder gespierd in de rug is en daardoor wat aan die kant lager met haar rug is. Ze had 2 zadels bij zich met de boom die erop zou passen bij zich.; een dressuur en een veelzeidigheidszadel. De dressuur was een 17,5 inch en de veelzeidigheid een 18 inch. Maar eerst liet ze me zien wat voor combinatie er met de boom mogelijk waren die voor nobby geschikt was. En wat de mogelijkheden zijn qua kleuren en soorten leer. Je kunt namelijk ook kleur- en materiaalcombinatie's maken. Nadat ze me dat heeft laten zien hebben we nobby met het dressuurzadel opgezadeld. De bak van mij is te klein om in te rijden, dus moesten we in de wei maar door de regen was die erg glad

en moesten we dus wat voorzichtig rijden. Maar ik heb wat rond gestapt en gedraafd en het zadel zat gelijk overheerlijk. Ze vond wel beter voor mij houding dat ik een dressuurzadel kon nemen en omdat zij de wrongen minder hoog maakt voor de dressuur zou het geen probleem zijn om er mee te springen. Ook zou ze de zweetbladen niet te ver naar voren laten lopen, zodat Nobby bij springen ook genoeg ruimte zou krijgen. Handig hoor als je dat allemaal kunt aanpassen. Ze vond voor mijn kont dat een 17,5 inch wel zou gaan, maar dat het voor de verdeling op Nobby haar rug beter was om een 18 inch te nemen. Na het rijden en afzadelen ging ze alle maten voor nobby op nemen. Dat doet ze met buigzame buisjes en een centimeter. Daarna moest ik dus gaan vertellen of ik er al uit was wat voor kleur ik zou doen. Nou daar was ik al heel snel uit. Het word een zwart zadel met bruine accent randen

. Ze had daarvan een voorbeeld zadel bij zich en die vond ik er zo sjiek uitzien. Ze vond het dan wel jammer dat ik met een geheel bruin hoofdstel reed, dus vroeg ze of ze me een gratis frontriem en neusriem in dezelfde kleur bruin kado mocht doen. Nou daar zei ik natuurlijk geen nee tegen

, wat moet dit straks een geweldige combinatie zijn. Dus ging ze gelijk nog even de maten van Nobby haar hoofd opnemen. Ze ging ook nog even bij Crystal kijken. Ze kon me niets beloven, maar zou kijken of ze de boom zo kon maken zodat het zadel straks ook voor Crystal te gebruiken is. Dat zou dus wel lekker zijn, maar dat zien we tegen die tijd nog wel. Nog even wat gegevens door besproken, zoals de inruilprijs voor mijn oude zadel en die vond ik hoger dan ik gedacht had; ze geeft er nog € 200,00 voor terug. Ze zei er nog bij dat ze het oude zadel pas mee neemt als ze het nieuwe komt afleveren en mocht ik het voor meer kunnen verkopen, dan moest ik dat gewoon doen. Wanneer ze het zadel afleverd moeten we weer gaan rijden, dan kijkt ze alles nog eens goed na. En daarna komt ze na een half jaar weer gratis terug voor een na controle. Super services dus. Nu alleen nog geduldig afwachten tot het zadel klaar is. Maar ik heb hier al een super gevoel bij

.
P.S. ieris; ik heb de groeten van je gedaan, zeg dinsdag maar tegen Ninon dat ik al vol spanning zit te wachten