Zo blij als ik vanmiddag was....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Lisa

Zo blij als ik vanmiddag was....

Bericht door Lisa » ma 06 okt 2008, 19:27

Zo verdrietig ben ik nu. De zadelmaker is weer geweest en eigenlijk is er gewoon duidelijk geworden dat er geen zadel is die zowel goed is voor vera als voor mij. Het kan gewoon niet, of je moet er 1800 euro voor over hebben en dat heb ik gewoon niet voor een zadel! Vera en ik zijn nu 4,5 jaar samen, veel dingen meegemaakt van leuk naar minder leuk. Ik ben vrij groot op haar (1,43 is ze) en ze is gewoon zo kort het past eigenlijk gewoon niet goed. Ik hou vreselijk veel van haar, maar we hebben ook veel miscommunicaties, ben vaak te lief voor haar, ze loopt graag voor de kar, maar dat kan ze niet elke week, omdat ik niet alleen mag. Ik kan nu ook meer rijden als voorheen, maarja als ik ook nog eens geen zadel heb. Ik zit vreselijk in dubio wat ik nou moet. Moet ik nou eens een andere stap nemen en haar verkopen en een grote fjord ervoor terug kopen, of moeten we toch een andere oplossing vinden (wat ik op het moment even niet zie) en toch samen verder gaan. Ik weet het gewoon even niet meer.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Esther

Bericht door Esther » ma 06 okt 2008, 19:31

Je hebt me al verteld over je twijfel wat betreft Vera.. Ik vind het ook erg vervelend voor je dat je gewoon geen goed zadel voor haar kunt vinden wat ook in je budget ligt..

Hoop dat je eruit komt voor jezelf, want ik denk niet dat iemand je advies kan geven in deze..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 06 okt 2008, 19:38

Ik snap niet zo goed dat jij geen zadel kan vinden. Karev is ook klein, 1.42 gemeten, maar wel kleiner. Ook karev heeft een korte rug, en past alleen een 17,5 inch zadel. Ik ben ook niet de slankste(ook niet de dikste), maar heb toch kledingmaat 40/42, en voor ons is er ook een passend zadel. Jij bent toch ook niet fors ofzo?(kan je me niet voor de geest halen). En waarom past een zadel van 1800 euro dan wel?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Lisa

Bericht door Lisa » ma 06 okt 2008, 19:46

Het zadel van 1800 euro is helemaal een nieuw type die zeg maar minder belasting heeft achterop de kussens. Vera is ontzettend kort in haar rug. Het liefste mag ze niet langer dan 16 inch op haar rug hebben. Ik had voorheen een 17 inch wat krap aan kon, maar die lag verder voor geen meter en was ook eigenlijk voor mij te klein. Ik heb ook eigenlijk wel een redelijk grote 17 inch, 17,5 inch nodig en we hebben al zo ontzettend veel uitgeprobeerd! ze is al wel 4 tot 5 keer langs geweest met heel veel verschillende zadels.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 06 okt 2008, 19:50

dan is vera echt extreem kort idd! ik dacht nl al dat karev kort was! Sandra heeft er ook wel verstand van idd.

Ja dan wordt het lastig, moeilijke keuze hoor. Als je 100% happy was met vera was de keus niet zo lastig denk ik!

Ik wens je succes!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Tanja

Bericht door Tanja » ma 06 okt 2008, 20:46

Wat vervelend zeg!
Tika is ook vrij kort gebouwd en kan max 17.5 inch op haar rug.
Maar ik heb wel maat 42/44 (van m'n bibs dan :D ).
Ik heb dus eeen half diep zadel maar het past prima en het is zeker niet te klein voor mij.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » ma 06 okt 2008, 21:08

Dat is echt balen joh! ja 1800 euro is ook niet niks!

Sorry ik zou ook niet weten wat je hiermee moet doen! ik wens je wel iig heel erg veel suc6 met een oplossing!!
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Viv

Bericht door Viv » di 07 okt 2008, 04:30

Vind je 17,5 inch groot?????? Kreun ik heb een 18,5 dus troost je.
Tsja dr zit niks anders op dan even flink te sparen denk ik. Verkoop al je onnodige ouwe rotzooi dan heb je het zo bij elkaar.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
alex19

Bericht door alex19 » di 07 okt 2008, 06:09

Of een goed tweede hands zadel. Wij kopen meestal tweede hands zadels bij een kennis van ons. Die heeft een schuur vol liggen dus ik kan informeren voor je.

Ik heb ook wel eens een fjord verkocht. Ik had er van tevoren erg veel moeite mee maar toen ik wist dat hij een heel goed tehuis kreeg was het goed zo. Ik heb er nooit spijt van gehad. Ik had wel recht van eerste koop terug.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 07 okt 2008, 09:22

Ah hier smste je gister om of niet?
Tja het is lastig...wat wil je écht? Vera houden of verkopen!?

Misschien kun je nog een second opinion vragen bij iemand anders. Je zou denken dat als je zonder zadel wel op Vera past, dat er dan ook wel een zadel te vinden is...(en is dan zo'n ouder type stubben met achter omhoog lopende kussens niet passend?)

Maar als je uberhaupt al twijfelt of je Veer echt wil houden, dan kun je beter goed nadenken: Wat wil je, wat wil je voor de toekomst, wat zijn je doelen etc

@Viv: ze vindt 17,5" niet groot, maar ze heeft een groot uitvallende 17" nodig of 17,5"
Geluk is de vrucht van intens werk
yvette

Bericht door yvette » di 07 okt 2008, 10:04

Ik zou toch eens een andere zadelmaker vragen. Dit klinkt alsof de zadelmaker jou gewoon een duur zadel wil verkopen...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 07 okt 2008, 10:22

Ik kan je wel een goed adres geven:

Ruud Korst
Wilfred Stillweg 23
Hollandscheveld
Tel.: 0528-344206

Ik word hier altijd fantastisch geholpen. Veel succes verder!!
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Claudje

Bericht door Claudje » di 07 okt 2008, 10:40

Ik weet om welke zadelmaker dit gaat en zij wil je echt geen duur zadel verkopen als een ander zadel wel goed zou passen :n
Vera heeft gewoon een extreem korte rug en het is onwijs moeilijk om daar iets passends voor te vinden dat ook nog te betalen is.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 07 okt 2008, 11:10

Je zei het vanochtend idd. En zoals ik vanochtend al zei. Laat het even op je inwerken en ga er dan over nadenken.
Deze beslissing zal je helemaal zelf moeten maken.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anouska

Bericht door Anouska » di 07 okt 2008, 12:37

Poeh, wat moeilijk. Denk igg goed na over je beslissing en als je twijfeld, het niet doen!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Leentje

Bericht door Leentje » di 07 okt 2008, 14:11

tja,dit zijn dingen die alleen jij kan besluiten,wel moeilijk zeg!
heb je zelf het gevoel oprecht goed geholpen te worden,waren de zadels naar jou eigen idee ook allemaal te groot?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
nina1993

Bericht door nina1993 » di 07 okt 2008, 14:39

Even gauw meelezen vanaf het werk, dus ook maar een korte reactie: Is een massimo of black county zadel niet wat? Massimo is er vanaf 1000 euro, black country vanaf 1350, dat is dan wel direct een engels maatzadel.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » di 07 okt 2008, 18:33

Tja om nou je paard te verkopen, omdat je geen zadel kan vinden vind ik onbespreekbaar.... Want dat gevoel krijg ik een beetje.
Ik zou Tom ook nog eens laten komen, wat zijn mening is. En anders idd sparen, sparen en nog eens sparen..
(of paps en mams een keer lief aankijken, onder de voorwaarde van een terugbetaal regeling..)
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ingele

Bericht door Ingele » di 07 okt 2008, 19:22

Ben het wel een beetje met Nicole eens, maar ik heb het gevoel dat het zadel niet het meeste doorslag gevend is.. meer een "excuus" om de knoop door te hakken om Vera te verkopen..
Anders kan ik Buddy ook wel verkopen nu, passend zadel is voor hem ook een drama..
Sorry als ik er naast zit, bedoel het niet aanvallend naar jou toe, maar zo komt het een beetje op mij over...
Daphne

Bericht door Daphne » di 07 okt 2008, 19:43

Sjemig wat balen zeg. Ik zou ook nog eens een andere zadelmaker laten komen. Als je 'alleen maar' recreatief rijdt zou ik niet een te groot issue maken van het zadel. Een zadelmaker probeert je natuurlijk een zadel te laten kopen dat 100% goed ligt, logisch. Maar er zal toch wel érgens één type zadel te vinden zijn dat 90% goed ligt en waar je ook fijne ritjes mee kunt maken? Als ik kijk met wat voor zadels de meeste manegepony's lopen springen de tranen me in de ogen, terwijl die beestjes er al jaren mee lopen en er vaak flink oud mee worden! Tuurlijk is een goed zadel belangrijk, maar ik kan me gewoon NIET voorstellen dat er geen passend zadel is voor Vera...

En het zou jammer zijn als deze issue de druppel voor jou zou zijn wat betreft Vera. Ik krijg altijd de indruk dat jullie een leuk team zijn (met die bruiloftfoto's bijvoorbeeld!) en ik zou het jammer vinden als je nu op een 'baalmoment' zou besluiten haar weg te doen. Het is natuurlijk geheel jouw keus, maar ik zou zeggen denk er goed over na want een tweede Vera vind je niet zo maar weer!
Plaats reactie