Heino weer thuis!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
wendys

Heino weer thuis!!

Bericht door wendys » zo 05 okt 2008, 20:03

Na 5 maanden op een heerlijke plek in de natuur te hebben doorgebracht, was het gister eindelijk zo ver. Voor mij eindelijk, voor hem misschien helaas :D Heino kwam weer thuis!!
Om 6 uur zaten wij al in de auto, onderweg naar de eifel. Om kwart voor 10 kwamen wij daar aan. Eerst wezen tanken in Luxemburg, damn wat scheelt dat toch, 1,19 voor een litertje euro :o
Toen op naar Heino. Hij stond al 2 dagen weer bij het huis, omdat hij woensdagnacht bedacht dat hij ook wel alleen op pad mocht en toen naast de merries van de buren stond }>
Eerst even wat gedronken en toen Heino uit de wei gaan halen. Dat hij dan toch na 5 mnd hinnekend op me af kwam rennen was toch wel even een fijn moment. Beenbescherming aan en hop de trailer in. Stond even bibberend ervoor, ik wel te verstaan, voor de mensen die weten wat er op de HK is gebeurd te begrijpen denk ik. Maar hij liep er zo in.
Daarna snel gaan rijden, mes en tang om de panieksluiting los te draaien lagen al binnen handbereik, maar hij heeft geen kik gegeven. En dat 4 uur lang!!! O wat was hij braaf en o wat was ik trots! Om half 5 reden we bij stal het terrein op. Het weerzien met grote vriend Ulrich was echt lief, beide heel hard roepend naar elkaar. Ulrich heeft een kwartier voor de draad gestaan, te wachten tot ik hem kwam halen om bij zijn vriendje te kijken.
En zo kwam er een einde aan Heino zijn vrije leventje. Gelijk maar een borstel eroverheen gehaald, zijn oren en baard geknipt en een poging gedaan zijn manen te fatsoeneren. Was nog niet zo makkelijk, gezien het feit dat het al hing. Maar moet zeggen dat het redelijk gelukt is :D
Nou een heel verhaal, maar ben dan ook zo blij dat mijn knappe man weer thuis is :wave:
Charret

Bericht door Charret » zo 05 okt 2008, 20:27

Hoe oud is hij nu? Een twenter?
Fijn dat hij weer thuis is, lekker dichtbij. Hoewel hij het daar ook vast goed heeft gehad.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
colunder

Bericht door colunder » zo 05 okt 2008, 20:41

Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat hij weer thuis is, ik moet er niet aan denken om mijn paardjes 5 maanden niet bij me te hebben.
Maar hij heeft het natuurlijk wel goed gehad daar en dat scheelt natuurlijk.
Gaat het hier om dezelfde Heino die op de HK was??
(die witte?)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
wendys

Bericht door wendys » zo 05 okt 2008, 20:41

Om precies te zijn 2 jaar, 2 maanden en 15 dagen oud :D
wendys

Bericht door wendys » zo 05 okt 2008, 20:42

@colunder: ja die Heino is het.
Anouska

Bericht door Anouska » zo 05 okt 2008, 21:02

Lekker he, je mannetje weer thuis! Ga je hem nu klaar maken voor de HK?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
wendys

Bericht door wendys » zo 05 okt 2008, 21:08

@nousjes loves bjorn: Heb er heel goed over nagedacht en nee hij gaat niet meer naar de HK. Hij wordt over 2 weken beroofd van zijn mannelijkheid :o De kans dat hij goedgekeurd wordt is zo klein, dat ik daar niet nog een jaar een hengst voor ga houden. Er komt zoveel bij kijken. Over een kleine 1,5 maand komen hij en mijn ruin bij huis te staan en dan is het wel handig als ze gewoon bij elkaar kunnen staan. Daarbij wil ik ook liever een fijn rijpaard dan een dekhengst. :D
Anouska

Bericht door Anouska » zo 05 okt 2008, 21:18

Ok, scheelt ook een bult stress. En een leuk rijpaard is beter dan een dekhengst. (spreek nu uit ervaring, hahaha)
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
wendys

Bericht door wendys » zo 05 okt 2008, 21:25

Nou precies, heb geen zin meer in die stress. Ik moet nu bij alles nadenken wat ik met hem doe en constant alles in de gaten houden. Hij is al best veel hengst nl. Daarbij hoop ik dat hij nog een beetje de hoogte in gaat na de castratie, zo groot is hij nog niet.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 05 okt 2008, 22:23

Oh Wendy, wat fijn dat hij weer thuis is!!!! Ik had het al van Rachelle gehoord, dat je hem weer ging halen.
En wat fijn dat het ook weer zo goed op de trailer ging!!! Goh, wat zal je zeker hebben bibberen!! Werkt je camera goed?
Wel erg jammer dat je hem laat castreren. Ik heb later nog eens zitten denken, en hij was op de HK nog eigenlijk maar een jaarling, terwijl hij wel als 2jarige werd beoordeeld!!!
Ben erg benieuwd hoe hij er nu uit ziet, dus foto's!!!
Geniet maar lekker van hem!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Leentje

Bericht door Leentje » ma 06 okt 2008, 06:08

ja,de knapperd is weer thuis!!
het is in die zomer wel meer kerel geworden,zowel in body als in praatjes :)
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
claudia

Bericht door claudia » ma 06 okt 2008, 06:14

Hij was op de hengstenkeuring niet voldoende ontwikkeld.
Ach, als je hem voor jezelf wilt hebben dan heb je alle tijd om hem lekker door te laten groeien.

Ben erg benieuwd hoe hij er nu uitziet, dus snel foto's plaatsen.

Maar een goed opgevoede hengst is heerlijk om te rijden.
(ik wil niet anders meer)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
lientje

Bericht door lientje » ma 06 okt 2008, 06:22

Zonde zeg dat hij gecastreerd gaat worden, maar je hebt gelijk, je hebt hem tenslotte voor jezelf :P

Ben hee; benieuwd hoe hij er nu uitziet!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
yvette

Bericht door yvette » ma 06 okt 2008, 06:48

Als je nu al vindt dat hij veel hengst wordt, dan is het waarschijnlijk geen gekke beslissing om hem te castreren. In het voorjaar wordt het namelijk nog 10x erger.
Wel fijn dat hij weer thuis is, genie maar lekker van hem!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 06 okt 2008, 07:49

Kan me goed voorstellen dat je hem laat castreren, de kans op goedkeuring is zo klein. Al zou het wel leuk zijn een hengst in een ander kleurtje.

Kun je vertellen wat er op de afgelopen HK is gebeurd met hem, ik weet het namelijk niet. Vertoef hier nog niet zo lang.
Laatst gewijzigd door Anita op ma 06 okt 2008, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
wendys

Bericht door wendys » ma 06 okt 2008, 08:49

@suzanne: Ja, ik was zo blij dat hij zo braaf was op de trailer.Echt een pak van mijn hart. De camera was niet mee, we zijn pas verhuisd, dus zit nog ergens in de dozen :D Ja hij was op de HK nog erg jong, daar heb je gelijk in. Maar denk dat het niet uitmaakt, of hij goed ontwikkeld zou zijn of niet, particulier iets goedgekeurd krijgen is bijna onmogelijk, kijk maar naar Alco, pracht hengst, goed ontwikkeld en toch ook afgekeurd.

@anita: Hij heeft met de HK op zijn kop in de trailer gelegen tot 2x toe, doordat hij over de voorstang was geklauterd. We hebben hem toen flink moeten verdoven om hem heel huids thuis te krijgen. De schrik zat er dus nog goed in.

Ik zal snel eens foto's maken en hier plaatsen!!!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 06 okt 2008, 09:02

wat fijn dat hij weer thuis is!!!
wel jammer dat zijn ballies eraf moeten :D maar als jij dat prettiger vind is het natuurlijk fijn dat het kan :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Daphne

Bericht door Daphne » ma 06 okt 2008, 10:54

Wendy wat fijn dat je Heino nu weer lekker thuis hebt! Super ook dat de reis zo goed is gegaan, kan me voorstellen dat je daarover flink spanning had. Ik vind het alleen wel jammer voor Djimm, die zal zijn beste fjordenmaat wel missen. Nouja, moeten we over een paar jaar maar een keer een reunie plannen voor onze mannen ;)
wendys

Bericht door wendys » ma 06 okt 2008, 13:14

@Daphne:Komt helemaal goed, die reunie zetten we in de agenda :D
Ik heb helaas geen foto's meer voor je gemaakt, was het fototoestel vergeten :o Maar alles was goed met Djimm!!
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 06 okt 2008, 21:38

Ik weet nog wel wat er gebeurt is op de hengstenkeuring. Ik heb hem op zn kop zien hangen zeg maar. Echt vreselijk! Maar gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden en loopt hij er nu zo in dan heeft hij toch wel veel vertrouwen in je!

Lekker zeg je paardje straks aan huis
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie