vervolg van mijn soap

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

vervolg van mijn soap

Bericht door Ziggy » wo 23 jul 2008, 17:51

Vera is vanavond gescand en ze is in ieder geval niet 40 dagen of meer drachtig, haar baarmoeder had wel wat vocht en was ook wat gezwollen, dit zou kunnen komen doordat Exel erop heeft gezeten volgens de DA. Als ze al drachtig is, dan is het nog maar echt heel kort en kon hij het niet zien op de scan, maar we gaan er vooralsnog vanuit dat ze niet drachtig is.

Zaterdag gaan we met Exel naar de kliniek en dan wordt daar bloed afgenomen, dan spuit hij iets in en na een half uur gaat ie weer bloed afnemen. Dit is om te testen of hij testosteron aanmaakt. Als hij dit niet aanmaakt is het geen probleem, maakt hij het wel aan dan zal er toch iets moeten gebeuren. Ten eerst ivm Vera en ten tweede kan het ook schadelijk voor hemzelf zijn.

Dus onze soap is nog niet ten einde, wat me wel opvalt is dat ik een dubbel gevoel heb. Het is nooit me plan geweest om Vera te laten dekken ivm haar eczeem, maar als het zo geweest was had ik het stiekem toch wel leuk gevonden :o Aan de andere kant ben ik wel weer blij dat het niet zo is, want niemand zit te wachten op nog een eczeemklant en het dier in kwestie al helemaal niet.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 23 jul 2008, 18:25

hmmm blijft nog een beetje onzeker dus...

wat kan er eigenlijk schadelijk voor hem zelf zijn? hij is dit dan toch al een aantal jaar??

ja dat eczeem is natuurlijk niet leuk nee, maar veulentje van je eigen 2 paarden toch ook wel weer... ben benieuwd naar de wordt vervolgd!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 jul 2008, 18:37

het schijnt dat dit bij hem tumoren kan opleveren of iets dergelijks.

Tja een veulen van je eigen 2 paarden is natuurlijk hartstikke leuk, maarja dat eczeem is toch wel iets waar ik rekening mee hou
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 23 jul 2008, 19:09

Toch nog steeds spannend dus...

Als Exel geen testosteron aanmaakt, kan Vera dus niet drachtig zijn...? Dat zou dan ook meer zekerheid kunnen geven.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 jul 2008, 19:20

lauraatje schreef:Toch nog steeds spannend dus...

Als Exel geen testosteron aanmaakt, kan Vera dus niet drachtig zijn...? Dat zou dan ook meer zekerheid kunnen geven.
juist, dat zou dan 100% zekerheid geven

Brittlover

Bericht door Brittlover » wo 23 jul 2008, 20:18

okay spannend. wel fijn dat je er nu achter bent gekomen. als je niets had gemerkt en stel exel had later tumoren gekregen was ook niet erg pretig geweest.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Viv

Bericht door Viv » do 24 jul 2008, 04:13

Misschien is ze schijnzwanger? Kan ook nog natuurlijk. Dat heeft een merrie van mn instructrice zelfs 11 maanden volgehouden en hun maar waken voor ene veulen wat nooit zou komen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Tanja

Bericht door Tanja » do 24 jul 2008, 06:13

Het blijft nog een beetje spannend ,aan de andere kant is een veulentje is leuk maar het brengt ook kosten en en extra zorg met zich mee.
Even zaterdag afwachten.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 24 jul 2008, 13:09

Viv schreef:Misschien is ze schijnzwanger? Kan ook nog natuurlijk. Dat heeft een merrie van mn instructrice zelfs 11 maanden volgehouden en hun maar waken voor ene veulen wat nooit zou komen.
dat is ook wat :o 'k wist dat het met honden en katten meer voorkomt maar dat paarden ook zo schijn drachtig kunnen zijn hoor je toch minder. ben je wel mooi klaar mee O:)

het blijft dus nog even spannend Ziggy hoe het gaat met Vera haar uitkomst!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 jul 2008, 16:55

ja het houdt hier niet op met spanningen :?

En Viv ik heb eerlijk gezegt ook al gedacht aan schijnzwangerschap, maarja laten we eerst maar eens afwachten of Exel testosteron aanmaakt, dan weten we in ieder geval meer

Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » vr 25 jul 2008, 18:00

Jet&Erna schreef:
Viv schreef:Misschien is ze schijnzwanger? Kan ook nog natuurlijk. Dat heeft een merrie van mn instructrice zelfs 11 maanden volgehouden en hun maar waken voor ene veulen wat nooit zou komen.
dat is ook wat :o 'k wist dat het met honden en katten meer voorkomt maar dat paarden ook zo schijn drachtig kunnen zijn hoor je toch minder. ben je wel mooi klaar mee O:)
Wij hebben ook een merrie opstal, die elk jaar een veulen had en 1 jaar niet. Maar die heeft ook een hele poos melk gevloeid :?

Maargoed tis afwachten hoe de soap gaat aflopen dus...
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » vr 25 jul 2008, 18:15

aparte verschijning Nicole, die moeder natuur :D . ik weet dat Erna een tijd terug eens waterige melk vloeide terwijl ze toen al twee jaar 'droog' stond.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Plaats reactie