Ingele schreef:Beetje off topic dit, maar moet zeggen dat ik sowiezo vind dat fjorden eigenaren zichzelf snel in een under dog plaatsen en helemaal verbaasd zijn als ze positief commentaar krijgen en negatief commentaar meteen voelen als persoonlijke aanval op de fjord

Ingele, ik denk zeker dat er mensen met een fjord zijn die zich sneller aangevallen voelen doordat hun paard 'maar' een fjord is. Maar in het geval van de TS had ik waarschijnlijk als eerste vriendelijk hallo geroepen, haha, kunnen ze denken wat ze willen maar dan hou je wel de eer aan jezelf
DeeDee schreef:Ik krijg anders zelden negatief commentaar. Sterker nog ik kan het me niet eens herinneren. Iedereen vindt hem altijd mooi en lief etc. Wat een ander vindt moeten ze maar vinden toch?
Helemaal mee eens Deedee (oh wat erg, naam vergeten!) eens. Het is denk ik maar net hoe je er zelf over denkt! Ik ben juist hartstikke trots op mijn fjordjes en dat stralen wij (lees: Yannes/Djimm en ik) denk ik ook uit. Wat iemand van 'een fjord' vind moet ie zelf weten, maar ik krijg ook alleen maar positief commentaar in de zin van "wat is ze mooi/wat is ze braaf/wat leuk dat er eens wat anders komt dan een rijpaard".
DeeDee schreef:Maar elkaar gedag zeggen vind ik dan wel weer een stukje ruiteretiquette. Zo is het mij ook altijd geleerd eerlijk gezegd.
Idem hier! Zowel in Wijchen als in Dronten groet ik iedereen die ik tegenkom als ik te paard ben. Ruiters, wandelaars, fietsers. Dat vind ik wel zo netjes. Maar ik kan me voorstellen dat dat in andere delen van het land niet zo is. Erg jammer lijkt me dat want ik vind het juist altijd wel gezellig!