typisch knotjesgedrag :@

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

typisch knotjesgedrag :@

Bericht door Ziggy » zo 11 mei 2008, 13:50

ik was vanmorgen gaan rijden met Anja en Brigitte. Brigitte zat op Piaffe (de fjord van Anja), Anja was met haar kwpner Moonlight en ik was met Vera.

Rijden we in het bos, komen we 2 knotjes tegen en wat denken jullie dat er gebeurd? Die zeggen Anja heel vriendelijk gedag en Brigitte en mij bekeken ze dus niet :(

Hierop kon ik het dus niet laten om keihard tegen Brigitte te zeggen: "kijk Brigitte dat is nou typisch knotjesgedrag, wij met de fjorden zijn te min voor ze" ggggggggrrrrrrrrr ik was echt behoorlijk kwaad :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » zo 11 mei 2008, 13:54

Ze waren vast bang om besmet te raken met het fjordenvirus.

Ik kan me je boosheid wel indenken, maar sta erboven hun missen dit geweldige virus.
yvette

Bericht door yvette » zo 11 mei 2008, 13:54

Hoe weet je dan dat ze haar alleen gedag zeiden?
Als ik drie mensen tegenkom ga ik ook niet iedereen apart gedag zeggen. Misschien maakte ze per ongeluk maar met 1 iemand oogcontact...
Het is niet altijd rottig bedoeld ;)
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 11 mei 2008, 13:56

yvette schreef:Hoe weet je dan dat ze haar alleen gedag zeiden?
Als ik drie mensen tegenkom ga ik ook niet iedereen apart gedag zeggen. Misschien maakte ze per ongeluk maar met 1 iemand oogcontact...
Het is niet altijd rottig bedoeld ;)
omdat Anja een stuk voor ons uit reed en ze haar aankeken en hallo zeiden, toen zij bij Brigitte en mij waren en ik ook hallo zei keken ze de andere kant op
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 11 mei 2008, 15:27

ach joh laat gaan woede om dat soort mensen daar heb je niks aan, en behlave dat, kom je ze waarschijnlijk nooit meer tegen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Kelly

Bericht door Kelly » zo 11 mei 2008, 16:00

Ik zeg ook niet iedereen gedag die ik niet ken.
vind dit een beetje ver gezocht.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
sparky10

Bericht door sparky10 » zo 11 mei 2008, 16:02

hahah ach wat miek ook zegt ze zijn bang het eeuwige fjorden virus te krijgen en daar voelen ze zich te goed voor en het mooie is ze zijn ons virus niet eens waard!

Ik heb laatst met iemand een discussie gehad die zei ook god meid waarom nou dan een fjord....
Ik hoezo waarom ?
ja zegt ze spark is dan toevallig niet traag maar andere wel , ik nah dat ligt heus niet aan het ras de enne kwpn is traag de ander snel .

Ik zeg en bovendien vind jij maar eens een paard wat net zo veelzijdig is als een fjord :
De opdracht is :
Een paard dat kan springen op goed niveau, Dressuur erbij ook op hoog niveau, daarnaast endurance , en western, plus recreatief nog in gebruik , een paard dat kan racen enz .

Nou ik kan je vertellen ze heeft me nog steeds niet gebeld met het ras dat ze gevonden heeft , en vrees dat dat ook niet gaat lukken !

hahah kortom fjorden zijn The best!
en die knotjes kutten weten dat maar al te goed !!
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 11 mei 2008, 16:16

Tja, tuurlijk zijn er op deze wereld ook mensen die fjorden niet weten te waarderen. Ik ook niet voor ik ze kende. Onbekend maakt onbemind en zeker voor een ras waar veel vooroordelen over bestaan. Nu ik ze ken stel ik ze erg op prijs. Maar was ik voor die tijd dan ook maar een knotjes kutje?
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 11 mei 2008, 16:17

Kelly schreef:Ik zeg ook niet iedereen gedag die ik niet ken.
ja ik weet niet hoe het bij jullie eraan toe gaat, maar hier groet men elkaar in het bos, ook wandelaars en fietsers zeggen je altijd gedag. En waarom dan wel Anja en niet ons? Anja kon hun ook niet hoor

yvette

Bericht door yvette » zo 11 mei 2008, 16:18

Ik denk echt dat je moet oppassen dat je niet te snel conclusies trekt en jezelf in de underdog-positie gaat plaatsen. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom ze niet gedag zeiden. Als je jezelf een buitengewone positie geeft zullen mensen zich er ook naar gaan gedragen.
fjordido

Bericht door fjordido » zo 11 mei 2008, 16:19

heb bah jongens.. beetje aan de taal denken hoor.. foei... nette woorden gebruiken. knotjes flamoes of zoiets.. whahaha LOL :D

joh ik zo zoiets geeneens opmerken weet je dat? wat interesseerd mij dat nou of dat een wildvreemde me gedag zegt of niet. pas als iemand die ik wel ken me niet gedag zeg ga ik me der druk om maken.
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 11 mei 2008, 18:14

'wat mag een knotje heten'? :? was het eerste wat er in me opkwam.

Tja, het is niet verplicht om iedereen gedag te zeggen. In mijn omgeving wordt er soms te veel gedag gezegd wat volgt een heel gesprek met mensen die gek zijn op Erna (fjord) of bij te zien van Sophietje (shetxwelsh) zeggen; '' wat een scheetje" en dan met Felitiano staren voorbijgangers me aan of gaan ons snel voorbij want een groot paard is eng?!.

al met al reacties kunnen zo verschillend zijn. Maak hier niet van een mug een olifant ;)
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
yvette

Bericht door yvette » zo 11 mei 2008, 19:18

Jet&Erna schreef:'wat mag een knotje heten'? :?
Een knotje is wat sommige mensen hier een niet-fjord noemen. Wedstrijden rijden, invlechten, knotjes... :D
Ik geloof alleen dat mensen met KWPN-ers zich er niet zo aan storen als wij hun paarden die sticker opplakken :+
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 11 mei 2008, 19:34

fjordido schreef:heb bah jongens.. beetje aan de taal denken hoor.. foei... nette woorden gebruiken. knotjes flamoes of zoiets.. whahaha LOL :D

joh ik zo zoiets geeneens opmerken weet je dat? wat interesseerd mij dat nou of dat een wildvreemde me gedag zegt of niet. pas als iemand die ik wel ken me niet gedag zeg ga ik me der druk om maken.
Ik had precies hetzelfde eigenlijk! Wij zeggen altijd chagerijn en rijden dan vrolijk verder! :D...

Moet er eigenlijk ook niet aan denken dat iedereen hier in de randstad hallo gaat zeggen dan heb ik na een paar uur paardrijden geen stem meer over 8)7 :D.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 12 mei 2008, 06:26

Ziggy schreef:
Kelly schreef:Ik zeg ook niet iedereen gedag die ik niet ken.
ja ik weet niet hoe het bij jullie eraan toe gaat, maar hier groet men elkaar in het bos, ook wandelaars en fietsers zeggen je altijd gedag. En waarom dan wel Anja en niet ons? Anja kon hun ook niet hoor
Ik wilde net zeggen ik zeg altijd hallo als ik andere ruiters en wandelaars passeer in het bos. Vind ik echt heel normaal hoor.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ingele

Bericht door Ingele » ma 12 mei 2008, 07:33

Ach ja, ik zal me er maar niet druk om maken, het zal vast wel meevallen :j
Als ik drie paarden tegen kom groet ik ook niet allemaal apart hoor, beetje vergezogd vind ik dit.
Vind ook eerlijk gezegd dat jij nu ook niet erg vriendelijk bent, je maakt een giga aanname dat ze jullie geen gedag zijn doordat jullie op een fjord zitten, je weet niet eens of dat wel de oorzaak was en vervolgens noem je dat typisch knotjes gedrag, hoezo typisch knotjes gedrag? IMO weer een aanname en ook niet aardig om te zeggen als je er zelf niet tegen kan als iemand wat negatiefs zou doen naar de fjord toe..

Beetje off topic dit, maar moet zeggen dat ik sowiezo vind dat fjorden eigenaren zichzelf snel in een under dog plaatsen en helemaal verbaasd zijn als ze positief commentaar krijgen en negatief commentaar meteen voelen als persoonlijke aanval op de fjord :n
sparky10

Bericht door sparky10 » ma 12 mei 2008, 11:03

nou knotjes flamoes dan maar zie ik meer als mensen die echt hun neus ophalen als ze je zien op een fjord op bijvoorbeeld een wedstrijd of dus bij deze in het bos ,

Tot je ze op wedstrijd eruit rijd dan is het te ernstig om toe te geven dat ze zijn ingehaald door een fjord .

Dat zijn in mijn ogen knotjes ......

Maar ik heb het idee dat het in elke regio anders gaat .
Hier in het dorp groet niet iedereen altijd vaak wel .
maar toen ik opde veluwe bij Epe reed man ik dacht huh iedereen zegt gedag en hoe alsof ze je al jaren kennen !
Dat vond ik ook wel weer wat hebben.

Maar goed een ieder heeft hier een mening over , en mensen kunnen zich er druk om maken andere dus weer niet .

Laat een ieder in zijn waarde dn is de wereld wss een stukkie vriendelijker , althans het peerden wereldje dan maar .
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » ma 12 mei 2008, 11:50

sparky10 schreef: Laat een ieder in zijn waarde dn is de wereld wss een stukkie vriendelijker , althans het peerden wereldje dan maar .
Amen, zo ist maar net ;)
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 12 mei 2008, 11:53

Ingele schreef:Beetje off topic dit, maar moet zeggen dat ik sowiezo vind dat fjorden eigenaren zichzelf snel in een under dog plaatsen en helemaal verbaasd zijn als ze positief commentaar krijgen en negatief commentaar meteen voelen als persoonlijke aanval op de fjord :n
Ik krijg anders zelden negatief commentaar. Sterker nog ik kan het me niet eens herinneren. Iedereen vindt hem altijd mooi en lief etc. Wat een ander vindt moeten ze maar vinden toch?
Maar elkaar gedag zeggen vind ik dan wel weer een stukje ruiteretiquette. Zo is het mij ook altijd geleerd eerlijk gezegd.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Daphne

Bericht door Daphne » ma 12 mei 2008, 12:37

Ingele schreef:Beetje off topic dit, maar moet zeggen dat ik sowiezo vind dat fjorden eigenaren zichzelf snel in een under dog plaatsen en helemaal verbaasd zijn als ze positief commentaar krijgen en negatief commentaar meteen voelen als persoonlijke aanval op de fjord :n
Ingele, ik denk zeker dat er mensen met een fjord zijn die zich sneller aangevallen voelen doordat hun paard 'maar' een fjord is. Maar in het geval van de TS had ik waarschijnlijk als eerste vriendelijk hallo geroepen, haha, kunnen ze denken wat ze willen maar dan hou je wel de eer aan jezelf :D
DeeDee schreef:Ik krijg anders zelden negatief commentaar. Sterker nog ik kan het me niet eens herinneren. Iedereen vindt hem altijd mooi en lief etc. Wat een ander vindt moeten ze maar vinden toch?
Helemaal mee eens Deedee (oh wat erg, naam vergeten!) eens. Het is denk ik maar net hoe je er zelf over denkt! Ik ben juist hartstikke trots op mijn fjordjes en dat stralen wij (lees: Yannes/Djimm en ik) denk ik ook uit. Wat iemand van 'een fjord' vind moet ie zelf weten, maar ik krijg ook alleen maar positief commentaar in de zin van "wat is ze mooi/wat is ze braaf/wat leuk dat er eens wat anders komt dan een rijpaard".
DeeDee schreef:Maar elkaar gedag zeggen vind ik dan wel weer een stukje ruiteretiquette. Zo is het mij ook altijd geleerd eerlijk gezegd.
Idem hier! Zowel in Wijchen als in Dronten groet ik iedereen die ik tegenkom als ik te paard ben. Ruiters, wandelaars, fietsers. Dat vind ik wel zo netjes. Maar ik kan me voorstellen dat dat in andere delen van het land niet zo is. Erg jammer lijkt me dat want ik vind het juist altijd wel gezellig!
Plaats reactie