Eindelijk

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Anouska

Eindelijk

Bericht door Anouska » wo 30 apr 2008, 09:12

Na veel bloed, zweet en tranen is de wei klaar. Stond helemaal vol met bramenstruiken en was al jaren niks aan gedaan. Vorige week zijn we de hele week aan het ploeteren geweest :( . Heb zelfs mijn vader 2x weten te strikken om met de bosmaaier te helpen, zelf bezig met de electrische heggenschaar en Johnny en Adelheid met de motorkettingzaag. Zaterdagavond heeft mijn vader het laatste grote gedeelte bramen weggehaald. De laatste palen stonden er ook al. Zondag ben ik begonnen met de allerlaatse bramen, nog 5 meter! En daarna het indraaien van de isolatoren. Ondertussen waren Johnny en Adelheid bezig om de bramenstruiken op de hele grote kruiwagen te gooien en naar de brandstapel te brengen. Toen werd het tijd om draad te spannen, lekker gezellig met z'n 2-en. Ik lopen, Adelheid de draad in de isolatoren doen. Natuurlijk hadden we een paar keer het probleem dat alles in de knoop zat, maar ze is nogal handig met ontknopen.
Om 20.15 was alles klaar, stroom stond er flink op. Dan toch voor de zekerheid alles nakijken voor de laatste keer en een plan maken om Bjorn naar buiten te doen.
Alle hekken die open konden, stonden open :)* als Bjorn het anders dacht te doen als ons, kon hij alleen maar 3 weilanden in. 1 Stuk waar geen hek voor maar daar stond iemand.
Gelukkig stond Bjorn (en ik ook) de hele dag al aan de Bach, werkt super bij hem! Dus halster om, zweepje in de hand en lopen maar. Op naar de grote stal waar we Bo op moesten halen. Daar even gewacht op Bo en Bjorn voorop naar de wei. Ging beter als ik durfde te hopen! Maar toen meneer eenmaal het hek door was en gras onder zijn voeten voelde, was ik blij dat Bo er door was. We hebben ze beide omgedraaid en bij 3 het touw losgemaakt. Geweldig wat je dan ziet! Hij ging helemaal uit z'n plaat, menig rodeopaard zou er jaloers op zijn! Toen de vernieuwde kennismaking met Bo, jeetje wat kan Bjorn gillen zeg! Echt zo verwijfd. Lijkt wel of de castratie iets met z'n stembanden gedaan heeft, echt niet normaal! Ok, hij heeft nooit een zware hinnik gehad, maar dit??? Weer met z'n 2-en een paar rondjes door de wei en daarna was het weer klaar. Beide mannen stonden weer net als vorig jaar, neus aan neus gras te eten.
EINDELIJK! :waven: Ben zo blij dat hij nu lekker in de wei staat, van het najaar zien we wel weer verder. Nu krijgt hij gewoon lekker de tijd. Gisteravond kwam ik aanrijden met de auto, stapte uit een floot een keer. Koppie ging omhoog, hinnik en kwam naar het hek toe gescheurd :L . Dat deed me goed, hij hoefde niet te komen! Hij is helemaal in z'n element, heerlijk!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » wo 30 apr 2008, 09:14

Wat werk toch altijd weer het land in orde brengen. Super dat je paardje weer lekker in het land kan!
colunder

Bericht door colunder » wo 30 apr 2008, 10:03

heerlijk is dat he!!
ik kan daar ook zo van genieten.
heb je er geen foto's van gemaakt?
ik vind dat echt het mooiste oment van het jaar,de paardjes weer in de wei.
terwijl die van mij het hele jaar buiten staan alleen 's winters staan ze op een zand stuk van ong. 15 bij 30 meter.
er gaat toch niks boven gras!!!
geniet er maar van dat zullen je paardjes ook zeker doen.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » wo 30 apr 2008, 13:26

Lekker dat ie weer beter in zijn vel zit. Jij binnenkort hopelijk ook!
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 30 apr 2008, 13:49

Hee wat fijn zeg!
Bramenstruiken zijn idd. een groot drama. Hebben wij achter staan...ze groeien echt overal overheen. Heb vorig jaar volgens mij wel 4x de bedrading opnieuw moeten doen. Hopelijk heeft Anne nu alles weggesnoeid. Binnenkort maar even checken ;)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
lauraatje

Bericht door lauraatje » wo 30 apr 2008, 15:38

Wat heerlijk dat ie lekker de wei op kan nu! Zal jullie beiden goed doen :j
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 30 apr 2008, 19:05

Wat fijn dat hij lekker met zijn vriendje de wei op kan!
En wat betreft vreemde/ hardnekkige beplanting... vertel mij wat. Wij zijn bezig de bamboe bij de stal uit te roeien, maar dat lukt niet erg.
Hoe gaat het verder met je?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anouska

Bericht door Anouska » do 01 mei 2008, 15:17

Heb geprobeerd een filmpje te maken toen ze net op de wei stonden, maar heleaas is dat niet goed gelukt. Heb een nieuwe mobiel en heb hem per ongeluk gewist ipv opgeslagen.
Met mij gaat het nu gelukkig een stuk beter, ben wel heel erg voorzichtig geworden. Ben nu ook een stuk rustiger nu hij op de wei staat. Bij de andere paarden gaat het super, liep net nog met 2 merries met veulens aan touw. Heb je de handen wel vol met 4 stuks.
@ Suzanne: wist niet dan bamboe ook zulk rot spul is.

www.fitenvitaaldier.nl
Esther

Bericht door Esther » do 01 mei 2008, 18:39

Hihi, gaat bij ons altijd goed met onkruid.. Mijn vader heeft een giflicensie.. Als er ook maar iets de kop op steekt dan brouwt hij een drankje en weg is het!!

Bjorn zal nu ook wel wat rustiger worden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » do 01 mei 2008, 19:40

Heerlijk Anouska!!! En zo te horen wilde Bjorn gewoon graag de wei op. Fijn dat dat Bach een beetje aanslaat bij jullie. Nu hopen dat hij van het najaar ook wat hanteerbaarder is!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 01 mei 2008, 19:48

@Esther. Kan je vader voor ons dan ook niet iets brouwen tegen die bamboe?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 01 mei 2008, 20:14

heerlijk hoor! staan de bramenstruiken ernog? paarden vinden in het algemeen bramenstruiken wel lekker om aan te knabbelen.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Anouska

Bericht door Anouska » vr 02 mei 2008, 21:36

@ Esther: heb mijn spuitlicensie per ongeluk laten verlopen (oeps), maar gelukkig heeft mijn vader er ook 1.

@ Daphne: Ik laat hem gewoon lekker met rust, kom alleen in de wei als het moet, verder niet.

@ Jet: Er liggen nog gedeeltes in de wei, vindt Bjorn niet erg. Hij eet zelfs speerdistels die nog gewoon in de grond staan, bijt ze gewoon af maf beest. Is niet zo raar dat hij dat doet, heeft hij van moeders geleerd en Bjorn leert het weer aan een ander. Best handig, dat is nou biologisch onkruidwieden. :+

www.fitenvitaaldier.nl
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 04 mei 2008, 14:57

haha dat scheelt onkruid wieden :D
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Plaats reactie