Hier maar eens een berichtje van hoe het met cunna is, vandaag duidelijk te merken erg goed. Het was zulk mooi weer dat ik besloot naar het bos te gaan aan de hand. Zonder problemen de dam af en met wat ge-etter op de weg kwamen we in het bos. (het is 2minuten over de weglopen)
In het bos genieten van het samenzijn en het weer maar madam werd zo eigenwijs... Niks mis mee dat kan ik makkelijk aan maar toen ze ook nog vervelend werd ging haar gedrag al gauw iriteren bij mij. Dus na 5x gewaarschuwd te hebben toen 1x op dr plek gezet ging ze nog door daarna weer paar keer gewaarschuwd en was de maat vol. Heb haar hardhandig op de plek gezet en hardop tot 10 geteld zowel goed voor mezelf als voor cunna denk ik. Toen kwamen zei weer tot rust voor zover het kon.
Meteen omgedraaid want me hoofd was knalrood en ik zweette peentjes, toen ze plots met 4 benen de lucht in kwam op me sprong en het op rennen zette ging ik er op me knieen achteraan. Ze liep niet los maar toen me leadrope op was gaf ik een ruk en keek ze me vals aan.
De eerst volgende keer dat ik weer met haar op pad ga gaan we met een hengstenketting, ik ben me goed bewust dat dit gedrag bij haar leeftijd hoord en ben tegelijkertijd erg blij dat ze niet in de opfok staat. Anders had ik dit volgend jaar allemaal met een 3 jarige mee moeten maken en dat had ik niet gehouden.
Heb er een grandioos zere rug, rode handen + wat schaafwondjes aan overgehouden. Pokke paard maar als ze dan in de weide erna staat te eten is ze toch wel lief weer. Met binnen halen kwam ze naar me toe gehuppeld het blijft mijn grote kleine cunna hihi.
Groetjes! Mieke
Stuiterende Cunna, auw...
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Re: Stuiterende Cunna, auw...
Tja,volgens mij heeft ze gewoon de zomer in de bol.
Wat goed dat je haar nog kon houden! al hebt je het zelf moeten bekopen met wat blauwe plekken,dat is wat minder.
En in de week voor de keuring langs de weg lopen (dan staat ze een week bij huis nml ) heb daar ook nog geen problemen mee gehad (ok...afkloppen)
Wat goed dat je haar nog kon houden! al hebt je het zelf moeten bekopen met wat blauwe plekken,dat is wat minder.
Hoeft niet, cindy staat ook in de opfok en de enige keer dat ik haar aan de hand heb is tijdens de keuring,en had toen een zweepje nodig want mevrouw wou echt niet lopen.Mieke_Cunna schreef: en ben tegelijkertijd erg blij dat ze niet in de opfok staat. Anders had ik dit volgend jaar allemaal met een 3 jarige mee moeten maken en dat had ik niet gehouden.
En in de week voor de keuring langs de weg lopen (dan staat ze een week bij huis nml ) heb daar ook nog geen problemen mee gehad (ok...afkloppen)
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

- Mieke_Cunna
- Contacteer: