Aan het begin van de les even wat verteld over Iza. Niveau, leeftijd, problemen die ik tegenkom, etc.
Toen aan de slag:
Al snel kwamen we aan het wijken toe, paar goede tips gehad, veel op de volte ook gewerkt om haar beter aan het binnenbeen te krijgen. Daarvoor ook veel overgangen draf-galop-draf gemaakt.
En toen het achterwaarts... nou mevrouw deed haar ezeltje-strek-je act weer, dus 4 benen in de grond en zie dan maar eens dat je mij van mijn plek afkrijgt

Maar na een tijdje kregen we het toch fijn voor elkaar. Eigenlijk heel logisch: goed achterwaarts gaan, begint met goed halthouden. Wat ik fijn vond aan hem was dat hij zodra ze het goed deed direct de de druk eraf haalde. Hij wist haar (en mij) ook gemotiveerd te houden en voor Iza er voldoende verrassingselementen erin te houden.
Tot slot gewerkt aan de lichtheid: "if she's light in your hand, she's light on her feet". Een waarheid als een koe. En ik voelde het ook gebeuren, er waren momenten dat ik echt een danseresje onder me had. Heerlijk

Ik denk dat we nog wel eens een lesje van deze man nemen, kwam met zo'n fijn gevoel van mijn paard af...